С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 18 юли 2019, 8:55, 7122 прочитания

София пуска довеждащ транспорт до новия лъч на метрото през есента

Електрически минибусчета ще свързват кварталите "Овча купел" и "Горна баня" с метростанциите от новия лъч

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
София ще търси доставчик на 30 броя електрически малки автобуси, които да изпълняват ролята на довеждащ транспорт до метрото. Той ще бъде въведен първоначално в кварталите "Овча купел" и "Горна баня" и ще обслужва новопостроените спирки от третия метродиаметър ("Горна баня" – кв. "Левски"), който ще заработи през есента. Това стана ясно след проведени тестове в София на електрически минибус Karsan от турския производител Jest Electric. Информацията беше съобщена през профила на кмета Йорданка Фандъкова и беше потвърдена пред "Капитал" от зам.-кмета по транспорт и финанси Дончо Барбалов. Той съобщи още, че при решение на Столичния общински съвет довеждащият транспорт може да е безплатен или по точно ще може да се ползва с билет или карта за метрото.

Шестметровият минибус на Karsan минава през София на връщане от Мюнхен, където също са провеждани тестове, обясни Барбалов. София ще обяви обществена поръчка за доставка на 30 е-буса с подобни габарити плюс 22 електрически автобуса с дължина 8-9 метра за общо 30 млн. лв. За тях се кандидатства по програма "Околна среда" – по оста за по-чист градски транспорт в общини с мръсен въздух. Апликационната форма беше одобрена от Столичен общински съвет миналата седмица.


Директорът на общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви по време на тестовете, че търгът за 30-те минибуса ще тръгне до два месеца. "Надяваме се да се явят сериозни участници", коментираха от Столична община. Е-бусове с подобни габарити се произвеждат от Jest Electric в Бурса, но и от чешката компания SOR, унгарската Ikarus и др. Използването на 6-метрови минибуси се налага заради тесните улици в някои квартали, където по-големи просто не могат да минат, обясни зам.-кметът по транспорт.

Отделно от малките автобуси, които ще бъдат на батерии (от типа бавнозарядни), общината ще обяви търг и за 30 броя бързозарядни единични автобуси. Те са отделно от вече договорените и финансирани чрез заем 15 бързозарядни автобуса (с опция за закупуване на още 15), които ще се включат в градския транспорт на столицата през есента.

Без обсъждане



От организацията "Спаси София" настояха реорганизацията на транспорта и довозващите линии да се обсъдят с гражданите, а не да се решават от чиновници. Според тях 6-метровите турски Karsan с девет седящи места и капацитет около 20 души не са подходящи за квартал като "Овча купел". Според общината обаче късите минибуси са единственият вариант за тесни улици в някои презастроени квартали.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Новата власт на София започва работа, износът почти не расте 1 Вечерни новини: Новата власт на София започва работа, износът почти не расте

И още: "Еврохолд" обжалва забраната на КЗК да купи ЧЕЗ, държавата напредва с модела за втора пенсия, Ево Моралес избяга в Мексико

12 ное 2019, 603 прочитания

Съдът дължи обезщетение, ако чрез негово решение е открадната фирма 2 Съдът дължи обезщетение, ако чрез негово решение е открадната фирма

СГС вероятно ще бъде осъден на 2 млн. лв., но въпреки действията си съдията, допуснал измамата, се издига в кариерата

12 ное 2019, 1033 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Лекарите се обявиха против модела за здравна реформа в този му вид

Съсловната организация смята за недопустимо да се говори за повишаване на качеството без реално остойностяване на медицинските услуги

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10