София пуска довеждащ транспорт до новия лъч на метрото през есента
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София пуска довеждащ транспорт до новия лъч на метрото през есента

Електрическия минибус Karsan мина през София

София пуска довеждащ транспорт до новия лъч на метрото през есента

Електрически минибусчета ще свързват кварталите "Овча купел" и "Горна баня" с метростанциите от новия лъч

Десислава Лещарска
9038 прочитания

Електрическия минибус Karsan мина през София

© Столична община


София ще търси доставчик на 30 броя електрически малки автобуси, които да изпълняват ролята на довеждащ транспорт до метрото. Той ще бъде въведен първоначално в кварталите "Овча купел" и "Горна баня" и ще обслужва новопостроените спирки от третия метродиаметър ("Горна баня" – кв. "Левски"), който ще заработи през есента. Това стана ясно след проведени тестове в София на електрически минибус Karsan от турския производител Jest Electric. Информацията беше съобщена през профила на кмета Йорданка Фандъкова и беше потвърдена пред "Капитал" от зам.-кмета по транспорт и финанси Дончо Барбалов. Той съобщи още, че при решение на Столичния общински съвет довеждащият транспорт може да е безплатен или по точно ще може да се ползва с билет или карта за метрото.

Шестметровият минибус на Karsan минава през София на връщане от Мюнхен, където също са провеждани тестове, обясни Барбалов. София ще обяви обществена поръчка за доставка на 30 е-буса с подобни габарити плюс 22 електрически автобуса с дължина 8-9 метра за общо 30 млн. лв. За тях се кандидатства по програма "Околна среда" – по оста за по-чист градски транспорт в общини с мръсен въздух. Апликационната форма беше одобрена от Столичен общински съвет миналата седмица.

Директорът на общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви по време на тестовете, че търгът за 30-те минибуса ще тръгне до два месеца. "Надяваме се да се явят сериозни участници", коментираха от Столична община. Е-бусове с подобни габарити се произвеждат от Jest Electric в Бурса, но и от чешката компания SOR, унгарската Ikarus и др. Използването на 6-метрови минибуси се налага заради тесните улици в някои квартали, където по-големи просто не могат да минат, обясни зам.-кметът по транспорт.

Отделно от малките автобуси, които ще бъдат на батерии (от типа бавнозарядни), общината ще обяви търг и за 30 броя бързозарядни единични автобуси. Те са отделно от вече договорените и финансирани чрез заем 15 бързозарядни автобуса (с опция за закупуване на още 15), които ще се включат в градския транспорт на столицата през есента.

Без обсъждане

От организацията "Спаси София" настояха реорганизацията на транспорта и довозващите линии да се обсъдят с гражданите, а не да се решават от чиновници. Според тях 6-метровите турски Karsan с девет седящи места и капацитет около 20 души не са подходящи за квартал като "Овча купел". Според общината обаче късите минибуси са единственият вариант за тесни улици в някои презастроени квартали.

София ще търси доставчик на 30 броя електрически малки автобуси, които да изпълняват ролята на довеждащ транспорт до метрото. Той ще бъде въведен първоначално в кварталите "Овча купел" и "Горна баня" и ще обслужва новопостроените спирки от третия метродиаметър ("Горна баня" – кв. "Левски"), който ще заработи през есента. Това стана ясно след проведени тестове в София на електрически минибус Karsan от турския производител Jest Electric. Информацията беше съобщена през профила на кмета Йорданка Фандъкова и беше потвърдена пред "Капитал" от зам.-кмета по транспорт и финанси Дончо Барбалов. Той съобщи още, че при решение на Столичния общински съвет довеждащият транспорт може да е безплатен или по точно ще може да се ползва с билет или карта за метрото.

Шестметровият минибус на Karsan минава през София на връщане от Мюнхен, където също са провеждани тестове, обясни Барбалов. София ще обяви обществена поръчка за доставка на 30 е-буса с подобни габарити плюс 22 електрически автобуса с дължина 8-9 метра за общо 30 млн. лв. За тях се кандидатства по програма "Околна среда" – по оста за по-чист градски транспорт в общини с мръсен въздух. Апликационната форма беше одобрена от Столичен общински съвет миналата седмица.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    kamenvm avatar :-|
    Читател

    Идеята не е никак лоша, а от "Спаси София" вместо само да критикуват, да предложат тогава алтернатива при тези условия в съответните квартали.

  • 2
    bobisf avatar :-|
    bobisf

    Тия нежни момченца от тая измислена организация "спаси софия" не пропускат да си изкажат "експертното" мнение по всичко, свързано с общината.. Защо изобщо медиите продължават да им обръщат внимание?

  • 3
    crusible avatar :-P
    crusible

    Супер идея е точно с ел. бусчета да се поеме тази задача! Като горнобанец нямам търпение да пуснат метрото. Качеството на живот ще се подобри значително!

  • 4
    kaka_lara avatar :-|
    kaka_lara

    Ще бъде забавно с тия автобусчета за 20 човека. 94 и 280 ряпа да ядат :) А презастрояването самата Фандъчка го позволи...

  • 5
    evpetra avatar :-@
    evpetra

    А в Люлин? В петия по големина град в България до метростанциите се стига за половин час от крайните райони. Разширението към Околовръстното шосе отпадна, а колите край метростанция Люлин вече се катерят една върху друга!

  • 6
    voda avatar :-|
    The investor

    Тези смешковци от Спаси София прекаляват с невежеството си!
    Да си гледат гей парадите и нежните им мъжки любовници...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK