Освен sms София въвежда дигитален талон за плащане на синя и зелена зона

Освен sms София въвежда дигитален талон за плащане на синя и зелена зона

Той ще е достъпен през неограничен брой приложения до няколко месеца

Десислава Лещарска
8830 прочитания

© Надежда Чипева


София въвежда т.нар. дигитален талон за плащане на синя и зелена зона, който ще е достъпен през неограничен брой приложения за мобилен телефон. По този начин потребителите и "Център за градска мобилност" ще спестяват оскъпяването заради посредничеството на мобилните оператори, а и ще се улеснят чужденците, които не са абонати и често имат затруднения с плащането на паркирането. Това става ясно от проект на решение, което ще бъде гласувано от Столичния общински съвет и от обясненията на изпълнителния директор на ЦГМ Христиан Петров пред "Капитал".

Предложението за "дигитален талон" е на Екатерина Йорданова - председател на транспортната комисия към общинския съвет и на заместник-кмета Дончо Барбалов. От него става ясно, че след въвеждането на sms плащанията на синя и зелена зона през 2007 г. те бързо са се наложили като предпочитан начин и в момента представляват 85% от всички разплащания. Макар че са гъвкави и пестят време, те оскъпяват услугата, тъй като веднъж гражданите се таксуват за самия sms, а отделно ЦГМ дължи такса за услугата на трите мобилни оператора, която е в размер на около 12 стотинки на всеки платен лев. Отделно не са изключени технически проблеми на операторите, които правят плащането невъзможно, затруднения имат и чуждите граждани, които не могат да ползват услугата, защото не са местни абонати. Затова вносителите предлагат да се въведе допълнителен начин за заплащане - чрез електронни талони, достъпни чрез мобилно приложение. Предложението най-вероятно ще бъде гласувано този четвъртък.

Стара идея

Идеята за мобилно приложение за плащане на паркирането е внесена официално в общинския съвет преди две години от общинския съветник Войслав Тодоров. Тогава той предлага да отпадне таксата за първи автомобил за живеещите в синя и зелена зона, оскъпяване на таксите за всеки следващ автомобил, както и изработване на мобилно приложение за плащане на паркирането. Според него по този начин ЦГМ ще пести над 650 хил. лв. годишно. Предложението му е отхвърлено с аргумента, че не бил сега моментът.

"Сега, 2 години по-късно и след пропуснати възможности за спестени стотици хиляди левове, внасят идентично предложение в тази част, но от председателя на транспортната комисия и зам.-кмета.

С това мнозинство не е важно какво предлагаш, важно е да го предлага наш човек", коментира Тодоров в профила си в социалните мрежи.

Нов пазар

Според Христиан Петров, директор на ЦГМ, дружеството е работило по други проекти и електронни услуги и сега стига и до дигиталния талон. "Нашата идея не е да разработваме приложение, а да дадем възможност на други разработчици и други доставчици да предлагат услугата. Като хартиените талони могат да се закупуват от нас на едро с отстъпка и да се предлагат в търговски обекти, същото ще е с дигиталните. По този начин създаваме още един пазар - за IT, за мобилни приложения и въвеждаме още един начин за плащане на зоните за паркиране", обясни той. След решението на СОС за дигиталните талони реално услугата може да заработи в рамките на няколко месеца, каза още Петров.

София въвежда т.нар. дигитален талон за плащане на синя и зелена зона, който ще е достъпен през неограничен брой приложения за мобилен телефон. По този начин потребителите и "Център за градска мобилност" ще спестяват оскъпяването заради посредничеството на мобилните оператори, а и ще се улеснят чужденците, които не са абонати и често имат затруднения с плащането на паркирането. Това става ясно от проект на решение, което ще бъде гласувано от Столичния общински съвет и от обясненията на изпълнителния директор на ЦГМ Христиан Петров пред "Капитал".

Предложението за "дигитален талон" е на Екатерина Йорданова - председател на транспортната комисия към общинския съвет и на заместник-кмета Дончо Барбалов. От него става ясно, че след въвеждането на sms плащанията на синя и зелена зона през 2007 г. те бързо са се наложили като предпочитан начин и в момента представляват 85% от всички разплащания. Макар че са гъвкави и пестят време, те оскъпяват услугата, тъй като веднъж гражданите се таксуват за самия sms, а отделно ЦГМ дължи такса за услугата на трите мобилни оператора, която е в размер на около 12 стотинки на всеки платен лев. Отделно не са изключени технически проблеми на операторите, които правят плащането невъзможно, затруднения имат и чуждите граждани, които не могат да ползват услугата, защото не са местни абонати. Затова вносителите предлагат да се въведе допълнителен начин за заплащане - чрез електронни талони, достъпни чрез мобилно приложение. Предложението най-вероятно ще бъде гласувано този четвъртък.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


3 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Стойте и гледайте колко ще струва мобилното приложение и как "ЦГМ няма капацитет да го управлява", та затова производителя ще намаже няколко процента комисиона за обработката на транзакции.

    Капш правят ли мобилни приложения?

  • 2
    kgl40538255 avatar :-|
    kgl40538255

    Гаден, мръсен, долен, отвратителен административен кенеф! Това е държавата България..

  • 3
    iliyapopov avatar :-|
    iliyapopov

    Не е "дигитален", бе Авторе, ЦИФРОВ е на български! Знаем, че разбирате чужди езици, но уважавайте своя!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход