С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 31 юли 2019, 8:00, 8339 прочитания

Пловдивският производител на роботи "Милара" влиза в бизнеса с електрокамиони

Компанията прави 10 млн. евро инвестиция, за да сглобява, а в близко бъдеще и създава модели на малки товарни автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Десет милиона евро инвестиция прави пловдивската фирма "Милара Интернешънъл", за да стартира серийно производство на електрически камиончета в Пловдив. Компанията, чиято основна дейност е изработка на роботи (част от които за американската армия), е решила да влезе в проекта на регистрираната в Германия Sevic systems SE и да започне да сглобява, а след година - и да измисля и произвежда, електрически товарни автомобили.

Според собственика на "Милара" Краси Петков компанията му вече е започнала процеса чрез закупуване на 5 хил. кв.м земя и машини и чрез изграждането на производствена база, като цялата сума на инвестицията трябва да достигне 10 млн. евро, от които над 3 млн. ще са заемен капитал от OTP.


Отделно самият Петков и неговият бизнес партньор Йордан Найденов правят лична инвестиция в размер на 4 млн. евро в европейския клон на Sevic systems, като придобиват 10% от компанията. Идеята им е "Милара" да развива и нови модели, които след това да бъдат продавани от Sevic.

Базата

Екипът на пловдивската компания ще произведе до края на 2019 година общо 260 броя електрически камиони, а от 2020 г. само месечната производителност щe бъде 600 броя. Ако търсенето надвиши това количество, "Милара Интернешънъл" планира да построи нов завод, за да отговори на пазарните нужди.



Партньорите Sevic systems и "Милара" са решили всички производствени дейности да се извършват в сега съществуващата база на българското предприятие на Петков.

Sevic разполага с пълната гама от малки електрически превозни средства. Те пренасят товари от логистични центрове в градовете до крайна точка (така наречената последна миля ), посочена от клиента. С този вид транспорт удовлетворяват всички екологични изисквания в Европейския съюз и притежават сертификат, който им позволява свободното движение из европейските градове без ограничение.

Моделът, който сега ще се сглобява, е китайски на компанията Cenntro, има обсег до 80 км с едно зареждане и може да бъде надграждан с различни отделения за товар – от стандартни алуминиеви контейнери до пръскачки за вода. Това прави камиончетата идеални както за вътрешна логистика в големи индустриални пространства като заводи или пристанища, така и за обществени пространства, където могат да събират безшумно боклука или да слагат скобите на нарушителите на синята зона.

Инвестицията

Първоначално избраният от "Севик България" партньор беше компанията "Мотокар Сервиз", която е официален представител на електрокарите Linde в България. Миналата година дори беше почти сигурно, че те ще започнат да сглобяват камионите. Оказва се обаче, че исканата от "Севик" инвестиция, както и мащаба на плановете са отказали "Мотокар", но са привлекли "Милара".

Александър Брилис – управляващ директор в Sevic systems SE - Германия, разказа за "Капитал", че компанията му е стъпила у нас през 2017 година. "Първите ни връзки тук бяха много перспективни и решихме, че България е правилното място да развиваме производството на нашите електромобили. След направено проучване и с помощта на екипа на "Тракия икономическа зона" стигнахме до "Милара". Направихме няколко срещи със съсобственика Краси Петков, обсъдихме възможностите за съвместен бизнес и през януари 2019 година подписахме договор. И само за няколко месеца създадохме работни взаимоотношения", доволен е Брилис.

Прогнозата на Александър Брилис е, че инвестицията ще се възвърне след 2 години, а Краси Петков счита, че след 24 месеца компанията дори ще бъде на печалба от новата си дейност.

Петков обяснява, че неговите компании са органически свързани и имат добра база, от която да влязат в този нов бизнес. Американската като лидер в роботския полупроводников бизнес има достъп до световния пазар и до най-големите фирми за електронни компоненти, а българската компания се грижи за развойната дейност и производството.

Годишните обороти на американската "Милара" са около 30-40 милиона долара и най-големият ръст е постигнат с производството на различни автоматизирани системи и роботи. "В българската "Милара" ние трансферираме само неща, които сме сигурни, че можем да развием – отначало механични детайли, след това създадохме инженерен отдел, с който правим обновяване на произвежданите машини, системи и нови разработки. Сега започнахме да пренасяме готови изделия. В последните години сме удвоили машинния си парк в Пловдив", казва Петков. Годишните приходи за 2018 година в България са 24 млн. лева.

Новите модели

След сключване на договора екип на Sevic systems и "Милара" отива в Китай на посещение във фирма Cenntro, град Ханджоу, където вече се произвеждат този вид товарни електромобили. Китайската компания работи съвместно с гиганта Alibaba и има развита система не само за продажба на електромобилите, но и за продажба на услугата "превоз" с електромобили.

После китайски работници и инженери идват в Пловдив, за да помогнат при старта на новото за "Милара" производство. Фирма "Севик България" ООД ще дистрибутира продукцията в България и Източна Европа.

Големият план на Петков обаче, е създаването на нов концептуален модел, разработен и произвеждан изцяло от "Милара", като след това той бива продаван навсякъде от Sevic systems.

"Идеята на гермавската компания е ние да завършим с напълно европейски модел на електрически камион, който да разработим тук в България. Имаме около година и половина да реализираме тази идея", коментира съсобственикът на Милара. "За производството на един електрически камион се използват сходни компоненти като при роботите. "Милара" се занимава с автоматизация и имаме отличен опит в базисното ниво на управление на електродвигатели, имаме собствено ноу-хау в самото управление на електрическите машини, имаме софтуер, който може да управлява, както роботи така и електромобили, работим в областта на нано технологиите, които могат да допринесат за създаването на качествени батерии. Разработваме сензори, двигатели и
управления".

Петков не само смята, че са в състояние да затворят цикъла за създаване на електрическо камионче, но дори да тръгнат към автономните такива.

По данни, предоставени от Sevic systems SE, пазарът на електрически товарни превозни средства в Европейския съюз стартира през 2016 година. През 2018 година на него са продадени около 10 000, а през 2025 целта е продажбите да достигнат 785 000, от които 323 000 са в сегмента, в който се целят Sevic - компактни електрически камиони.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да останеш без партийна субсидия за час* 4 Да останеш без партийна субсидия за час*

Казусът с финансирането на политическите формации отново показа колко крехко е парламентарното мнозинство

6 дек 2019, 1721 прочитания

Бюджет 2020 беше безславно приет на второ четене 4 Бюджет 2020 беше безславно приет на второ четене

Депутатите одобриха текстовете, които въвеждат регистрация за AirBNB, както и видеонаблюдение във всички данъчни складове

5 дек 2019, 1687 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Председателят на КПКОНПИ Пламен Георгиев е подал оставка

Решението е било взето още преди месец, срещу него има неприключила проверка на имуществото му

Още от Капитал
Има ли спасение за "Топлофикация София"

Общинското дружество е в критично състояние, но ръководството му твърди, че има въможноти за стабилизиране

Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

Кино: "Един дъждовен ден в Ню Йорк"

Уди Алън с джазова комедия за съвременното лицемерие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10