С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 юли 2019, 12:46, 3110 прочитания

Земеделски чиновник влезе в ръководството на "Автомагистрали"

Министър Аврамова е назначила главния секретар на дирекция "Земеделие" в Кюстендил в борда на дружеството, което строи "Хемус" за 1 млрд. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държавна компания "Автомагистрали" има нов член на съвета на директорите. Това е Иван Коларов, който последно е бил служител на Областна дирекция "Земеделие" в Кюстендил.

Дружеството е с принципал Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), затова и решението за назначение от 5 юли е на ресорния министър Петя Аврамова, като е вписано в Търговския регистър на 17 юли.


Новината не е публикувана на сайта на компанията. Последната новина в него е за напускането на Десислава Христова. Тя подаде оставка в началото на февруари, след като сайта "Биволъ" разпространи запис, в който тя коментира дейности на фирмата.

Другите двама членове на съвета на директорите са Александър Филев и Стоян Беличев, който е изпълнителен директор на дружеството от декември 2017 г. Коларов сега ще заеме поста заместник изпълнителен директор, уточниха от МРРБ.

В момента участието в управлението на "Автомагистрали" е особено актуално заради договора за над 1.3 млрд. лв. за строителство на "Хемус".



Кой е новият член на борда

В края на 2018 г. главният секретар на областна дирекция "Земеделие" е допуснат до финалната права на конкурс за длъжността и го е спечелил, става ясно от сайта на ведомството. На сайта на областната дирекция "Земеделие" в Кюстендил той все още е посочен като главен секретар, но от МРРБ коментираха, че от 1 юли 2019 г. Коларов е приключил служебните си правоотношения при предишния си работодател.

"Капитал" отправи запитване до "Автомагистрали" и МРРБ какъв опит е притежавал Коларов и повече информация за биографията му. От министерството уточниха, че е завършил финанси и банково дело във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий" през 1996 г., а по-нататък придобива следдипломна квалификация по счетоводство и бизнес администрация в Harold Washington College Chicago. След това работил последователно в различни финансови институции - JP Morgan Chase в Чикаго, Централна кооперативна банка и др., посочват в отговорите си от МРРБ.

Бил е регионален мениджър на Банка ДСК за Югозападна България, както и ръководител на финансовия център на банката в Кюстендил.

Справка в Търговския регистър пък сочи, че до 2009 г. Коларов е бил съдружник във фирма "Риъл естейт пропърти билдинг енд мениджмънт".

КАПИ
АВТОМАГИСТРАЛИ ЕАД
  • Собствен капитал 20,6
  • Печалба 5,7
  • Активи 58,7
  • Пасиви 38,1
  • Брой заети 271
  • Приходи 80,4
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.

Кои са "Автомагистрали"

Държавната компания "Автомагистрали" дълго време не бе особено популярна, макар да печелеше почти всички търгове за поддържане на магистралите "Хемус", "Тракия", "Марица", "Люлин" и "Струма". Тя се издържа изцяло от поръчки на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Дружеството привлече публичното внимание в края на миналата година, след като правителството взе изненадващо решение да му възложат без търг - на принципа на in-house, най-голямата единична магистрална поръчка в българската история - за 134 км от магистрала "Хемус" срещу 1.34 млрд. лв., взети от излишъка в бюджета. Така, вместо да пуска спорни и често бавни поръчки за строителството, държавата избра да го възложи директно на държавното дружество, защото така е бързо и парите могат да се харчат на тъмно.

Всъщност според източници на сектора за поддържането компанията досега разчиташе на редица подизпълнители - официални и неофициални. Твърди се, че същото ще се случи и със строителството на "Хемус".
Другото ново назначение: в пътната агенция

Управителният съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), в който оставките са честа практика заради скандали, също има нов член от миналата седмица. Това е Олег Асенов, който в началото на 2019 г. беше назначен за шеф на Националното тол-управление - звеното, което се занимава ексклузивно с тол-системата и електронните винетки. Той зае поста на бившия началник Антон Антонов, който пък подаде оставка заради хаоса с електронните винетки от началото на 2019 г.

По това време и по същата причина УС на АПИ напусна и председателят
Светослав Глосов. Впоследствие Дончо Атанасов подаде оставка през април, след като му беше повдигнато поредното обвинение от прокуратурата, този път във връзка с катастрофата край Своге.

На мястото на Глосов беше назначен бившият областен управител на Ловеч Георги Терзийски. След като през юни борда напусна още един член, Радослав Влахов, а Терзийски щеше да остане сам, в съвета влезе
Иван Досев, служител на агенцията.

За първи път от около половин година управителният съвет има цели трима членове.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Водната криза в Перник се задълбочава, парламентът имитира активност по избора на Цацаров за КПКОНПИ 1 Вечерни новини: Водната криза в Перник се задълбочава, парламентът имитира активност по избора на Цацаров за КПКОНПИ

И още: Обменът на данни между НАП и чуждите данъчни служби от ЕС още е спрян; Съдът назначи техническа експертиза по делото на Мая Манолова за касиране на изборите в София

21 ное 2019, 1408 прочитания

Чистенето на София през 2020: по-скъпо, но почти същото 1 Чистенето на София през 2020: по-скъпо, но почти същото

Над 217 млн. лв. ще бъдат похарчени за почистването на столицата догодина, а такса "Смет" няма да се вдига

21 ное 2019, 909 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Африканската чума вече е в пет ферми, отглеждащи 20% от прасетата в България (обновена)

Ферми до Свищов и Силитра с 34 хил. свине са с положителни проби, болестта е влязла и две ловни стопанства

Още от Капитал
Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10