Третият лъч на метрото няма да тръгне преди Нова година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Третият лъч на метрото няма да тръгне преди Нова година

Изпитанията на новите мотриси Siemens продължават шест месеца

Третият лъч на метрото няма да тръгне преди Нова година

Причината е изискването за поне 6 месеца изпитания на влаковете и системите за автоматизация, за да получат сертификат TUeV

Десислава Лещарска
15309 прочитания

Изпитанията на новите мотриси Siemens продължават шест месеца

© Надежда Чипева


Новият трети метродиаметър в София няма да бъде пуснат за местните избори на 27 октомври, стана ясно в петък. Причината е изискването за минимум половин година технически изпитания на влаковете и системите за автоматизация, произведени от германската компания Siemens. Те трябва да получат международен сертификат от немските сертифициращи организации TUeV, поясни пред "Капитал" изпълнителният директор на общинското дружество "Метрополитен" Стоян Братоев.

"Това е ново поколение системи за управление. Досега ние за три месеца правихме тестовете на предишните участъци. Минималният срок по искане на Siemens беше осем месеца, но те се съгласиха да го намалим на шест месеца", каза още Братоев, цитиран от БНР. Новият метродиаметър (Горна баня - кв. "Левски") е първият, който няма да се обслужва от руски влакове, произведени от ОАО "Метровагонмаш".

"Сроковете за строителство по договорите с изпълнителите изтичат през октомври. След това имаме поне шест месеца изпитания, или не по-рано от февруари 2020 г. В някои участъци - от "Красно село" до бул. "България", строителството е приключило и тестовете са в напреднала фаза, но няма смисъл да пускаме само две метростанции. Около Нова година планираме да пуснем пет - от "Красно село" до Попа", коментира инж. Братоев. Впоследствие ще заработят и метростанциите от Попа до бул. "Владимир Вазов".

"Работим така, че да успеем да пуснем линията до края на годината. Да, през последните 3 години имаше извънредни спирания на тунелопробивната машина заради слабите почви в някои участъци - 3 км от трасето преминава под реки", коментира през профила си кметът Йорданка Фандъкова. "Нито аз, нито проф. Братоев бихме допуснали компромис със сигурността и качеството на работа, още по-малко заради датата на изборите. Изборите идват и отминават, животът на хората и развитието на града продължават и трябва да продължат", пише Фандъкова.

Какво следва

До средата на 2020 г. ще са готови и 4-те км през "Овча купел" до Околовръстния път при "Горна баня", посочва още столичният кмет.

Шефът на "Метрополитен" коментира пред "Капитал", че през 2020 г. ще започнат и обществените поръчки за продължението на третия лъч на метрото до кв. "Левски", както и разклонението през кв. "Слатина" за "Арена Армеец" и "Цариградско шосе". Финансирането за тях най-вероятно ще дойде от оперативните програми след 2020 г.

Новият трети метродиаметър в София няма да бъде пуснат за местните избори на 27 октомври, стана ясно в петък. Причината е изискването за минимум половин година технически изпитания на влаковете и системите за автоматизация, произведени от германската компания Siemens. Те трябва да получат международен сертификат от немските сертифициращи организации TUeV, поясни пред "Капитал" изпълнителният директор на общинското дружество "Метрополитен" Стоян Братоев.

"Това е ново поколение системи за управление. Досега ние за три месеца правихме тестовете на предишните участъци. Минималният срок по искане на Siemens беше осем месеца, но те се съгласиха да го намалим на шест месеца", каза още Братоев, цитиран от БНР. Новият метродиаметър (Горна баня - кв. "Левски") е първият, който няма да се обслужва от руски влакове, произведени от ОАО "Метровагонмаш".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    orchis avatar :-|
    orchis

    С този строеж е все така. През годините периодично се правеха внезапни инспекции и се обявяваше как всичко върви по план. Даже се даваха разни дати за пускане, като всяка следваща отместваше крайния срок. Да припомня ,че по план, Септември тази година трябваше да има метро, което обслужва 12 станции
    https://www.actualno.com/sofia/rabotite-po-tretija-lych-na-metroto-vyrvjat-v-srok-do-kraja-na-maj-zapochvat-da-strojat-na-oshte-4-metrostancii-news_610659.html

  • 2
    2.5 avatar :-|
    2.5

    Да се надяваме че лентата на третия лъч няма да бъде отрязана от Фандъкова!

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#2] от "2.5":

    Не е до надяване. Има едни човешки същества с едни мозъци и ръчички, които попълват избирателни бюлетини.

    Който има надежди за по-добър кмет, трябва да убеди максимално много от тези човечета да не берат гъби и да гласуват за някоя [истинска] алтернатива.

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "orchis":

    Строенето на метро е бавен процес изпълнен с изненади. Точно за него няма как да имаме претенции за срокове. Факт е, че почвите са неблагоприятни за такава дейност. Важното е да стане. За 3 месеца никой няма да му се счупи рахата.

    Един нов метродиаметър ще покрие огромна част от необслужваната до този момент територия. Не е малко.

  • 5
    szm34617204 avatar :-|
    Kingpin

    Пореден шамар за крадливата самоковска мрша

  • 6
    realismisthename avatar :-P
    realismisthename

    Газ имоти!
    Първо 10% поскъпване при плана за 3 лъч.
    После още 20% при проект.
    После още 30% при “пускане”.

    После ганьо живее с 900€ заплата в апртамент за 195 000 лева, с 35 годишен кредит.
    Газ, Ганьо!

  • 7
    lgrozeva avatar :-|
    Лили

    На мен ми е интересно, г-жа Фандъкова и г-н Братоев кога точно научиха че влаковете които са купили имат едиколкоси тестови период и трябва да си опреснят и останалите срокове от проекта? Три дни преди да ги пуснат ли? Защото това ако е вярно, горните са клинични кретени.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK