"Автомагистрали" е получила с анекси 160 млн. лв. за поддържането на "Хемус"
Парите за държавната фирма са 10 пъти повече от прогнозната стойност на договора, вероятно заради "аварийните ремонти"


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Вместо първоначално обявените 15 млн. лв. държавната компания "Автомагистрали" е получила 160 млн. лв. по договора си от 2015 г. за поддържане на 78 км от "Хемус" между София и Ябланица. Това става ясно от отговори, които "Капитал" получи от Агенция "Пътна инфраструктура" по Закона за достъп до обществена информация.
Дружеството "Автомагистрали" е с принципал регионалното министерство, но възложител на поръчката е пътната агенция, която обаче също е на подчинение на същото ведомство.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Много е хубаво, че спешните ремонти са минали без обществени поръчки. Без бавене, обжалване и пр. Освен това са стигнали до държавно дружество, т.е. не е облагодетелствана някоя частна фирма.
Не е тук проблема на АПИ. Проблемът е качеството на ремонтите. Единия виадукт не просто е станал на вълни, ами асфалта направо се е разкъсал от вълните в ъглите на пътя. Затова пак ще трябват ремонти. И пак ще ги извършват Автомагистрали. Дори да ги санкционират за некачествения ремонт, това са само въртящи се държавни средства.
Липсва отговорност в изпълнението на договорите. Там е заровено кучето.
От близо 20 години се движа често в участъка Плевен-София и смело мога да заявя, че не е имало година, в която на тази част от магистралата да не се ремонтира нещо. Не ми се мисли колко пари са потънали в тази бездънна дупка и колко безкрайни часове на пътуващите хора са изгубени в задръствания поради спрени от движение платна и тунели. Да не говорим, че тя си е в същото положение като настилка, както и беше и в 2000-та година. И всяка година по телевизията ни анонсират новина, явно спусната отгоре......."Започва ремонт на участък X от автомагистрала Хемус, който участък не е ремонтиран в продължение на 17 години".
Еми, аз на очите си ли да вярвам или на подлогите от медиите?
До коментар [#] от "
Георги Георгиев
":
Да се мисли, че не е облагодетелствана частна фирма си е чиста наивност.
1. На държавна фирма може да възлагаш работа без търг.
2. Цялото управление на държавната фирма ти е пряко подчинено и партийно назначено от теб.
3. Хилядите дребни търгове за оборудване, строителни материали и консултантски услуги са много по-лесни за прикриване, отколкото един огромен търг за възлагане на строителство, който се следи от цялото общество. Ако искаш да разбереш, кои частни фирми са облагодетелствани....потърси кои са доставчици на държавната фирма.
В общи линии всички финанси минават или през твоите хора като заплати, или през твои фирми доставчици или подизпълнители.
Ако преди имаше министри Г-н 10 процента и т.н. сегашните клонят към 90 процента.....
До коментар [#3] от "Plamen Nedkov":
Не е наивност. Разбирам изброените факти. Въпросът е, че договорите са "на парче" и реално големите фирми нямат чак такъв интерес да играят на дребно с машини и служители.
Както казах, нищо от това нямаше да е проблем ако ремонтите бяха качествени. Ако асфалта е на вълни след броени месеци, какво може да стане с виадуктите?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.