Разширението на столичния булевард "Тодор Каблешков", което частично трябваше да е приключило миналата година, няма да започне преди 2020 г. Това става ясно от нова обществена поръчка за изпълнител на част от трасето и от разясненията на Столичната община пред "Капитал". Забавянето се налагало, за да се изпълни проектът в пълен обем, така както е предвидено в Общия устройствен план на София - бул. "Каблешков" е рингов булевард с по три ленти за движение в посока и трамвайно трасе между тях, свързващ "Овча купел" с "Дружба". По-рано се предвиждаше изграждането само на автомобилно трасе с по две ленти за движение в посока.
Новата поръчка с прогнозна стойност 10 млн. лв. е за участък с дължина 975 метра - от бул. "България" до ул. "Луи Айер". В досието на търга още не е качена техническата документация и не става ясно какво точно включва тя, но от Столичната община уточниха, че ще се изпълнява изработеният вече проект за изграждане на булеварда в целия му габарит. В конкретния случай е налично само северното платно, което означава, че ще се строи южното заедно с трамвайния път. Срокът за изпълнение е 180 дни. В обявлението обаче е посочено, че общината не е осигурила финансиране и строителните дейности ще започнат, когато се освободи ресурс.
Забавянето - заради трамвая
За разширението на бул. "Тодор Каблешков" вече има една поръчка, възложена през март 2018 г., чието изпълнение обаче не е започнало. След оспорван търг, на който се явиха 11 участника, тя отиде при "Трейс груп холд". Сумата по договора с тях е 10.2 млн. лв., а срокът за изпълнение - 167 календарни дни. Тя включва реконструкция на булеварда в два участъка: от бул. "България" до ул. "Луи Айер" и от ул. "Емилиян Станев" до бул. "Черни връх", но и изграждане на северно платно на булеварда в отсечката от "Луи Айер" до "Емилиан Станев".
Сега Столичната община вади от договора на "Трейс" участъка от "България" до "Луи Айер" и ще го даде на друг изпълнител, като мотивът за това е включването на трамвая, промяната в габаритите и нуждата от нови отчуждения. "В участъка от ул. "Луи Айер" до бул. "Черни връх" текат отчуждителни процедури за изграждане на булеварда в пълен габарит заедно с място за трамвайно трасе", посочват от кабинета на кмета Йорданка Фандъкова. Сроковете в договора на "Трейс" ще започнат да текат, когато приключат отчужденията и бъде открита строителна площадка.
Милиони за отчуждения
Освен предвидените над 20 млн. за реконструкцията на булеварда Столичната община трябва да осигури и милиони за отчуждения. От заповед на кмета Фандъкова от 24 юли става ясно, че за 20 парцела с обща площ около 8 дка са предвидени близо 1.8 млн. лв., или около 230 лв./кв.м. Крайната цена обаче ще бъде определена от съда. На финала е процедурата за отчуждаване на други 17 частни имота, които попадат в габарита на бъдещия булевард, уточниха още от столичната администрация. "Очакваме през 2020 г. отчуждителните процедури да завършат и да започне изграждането на бул. "Т. Каблешков", казва още от кметството.
Факт е обаче, че продължаването и разширяването на този булевард е обявено за приоритет на Столичната община още от 2007 г., когато кмет беше Бойко Борисов. Проектът бе включван многократно в годишните строителни програми, но с изключение на връзката към бул. "Цар Борис Трети" и прокараването на ВиК мрежите под бъдещото трасе друго не е направено.
Разширението на столичния булевард "Тодор Каблешков", което частично трябваше да е приключило миналата година, няма да започне преди 2020 г. Това става ясно от нова обществена поръчка за изпълнител на част от трасето и от разясненията на Столичната община пред "Капитал". Забавянето се налагало, за да се изпълни проектът в пълен обем, така както е предвидено в Общия устройствен план на София - бул. "Каблешков" е рингов булевард с по три ленти за движение в посока и трамвайно трасе между тях, свързващ "Овча купел" с "Дружба". По-рано се предвиждаше изграждането само на автомобилно трасе с по две ленти за движение в посока.
Новата поръчка с прогнозна стойност 10 млн. лв. е за участък с дължина 975 метра - от бул. "България" до ул. "Луи Айер". В досието на търга още не е качена техническата документация и не става ясно какво точно включва тя, но от Столичната община уточниха, че ще се изпълнява изработеният вече проект за изграждане на булеварда в целия му габарит. В конкретния случай е налично само северното платно, което означава, че ще се строи южното заедно с трамвайния път. Срокът за изпълнение е 180 дни. В обявлението обаче е посочено, че общината не е осигурила финансиране и строителните дейности ще започнат, когато се освободи ресурс.
0 коментара