"Авионамс" ще ремонтира бъдещите изтребители F-16

Първият нов самолет за военновъздушните ни сили ще бъде готов до декември 2022 г.

Джеймс Робинсън от Lockheed Martin твърди, че всички бойни способности на бъдещите бойни самолети ще са налице от първия ден, когато машините бъдат доставени
Джеймс Робинсън от Lockheed Martin твърди, че всички бойни способности на бъдещите бойни самолети ще са налице от първия ден, когато машините бъдат доставени
Джеймс Робинсън от Lockheed Martin твърди, че всички бойни способности на бъдещите бойни самолети ще са налице от първия ден, когато машините бъдат доставени    ©  Reuters
Джеймс Робинсън от Lockheed Martin твърди, че всички бойни способности на бъдещите бойни самолети ще са налице от първия ден, когато машините бъдат доставени    ©  Reuters
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Първите два български F-16 Block 70 първоначално ще останат в САЩ за нуждите на обучението, през което ще минат бъдещите пилоти.

Американската отбранителна корпорация Lockheed Martin, която произвежда изтребителите F-16, планира да извършва част от ремонтните работи по бъдещите бойни самолети на армията ни в пловдивския авиоремонтен завод "Авионамс". Това стана ясно днес от презентацията на Джеймс Робинсън, мениджър на проекта за България. Lockheed Martin ще произведе осем бойни машини от най-новата генерация F-16 Block 70/72 за нуждите на българските ВВС, като първите доставки се очакват след около четири години. В момента "Авионамс" е държавно предприятие, след като бе национализирано в резултат на фалита на КТБ. Преди да бъде обратно изкупен от държавата, авиоремонтният завод попадаше сред активите на фалиралата банка, за които се смяташе, че са под контрола на избягалия в Сърбия бивш банкер Цветан Василев. След национализацията на "Авионамс" премиерът Борисов обяви амбициозни намерения там да се ремонтират старите български изтребители МиГ-29 - нещо, което така и не се случи. Синдикатите в предприятието пък предявиха претенции там да се ремонтират и старите ни щурмови самолети Су-25, но според министъра на отбраната Красимир Каракачанов то не е правило това от години и няма необходимия капацитет.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    xyha avatar :-P
    xyha
    • - 5
    • + 6

    По-старите си спомнят . как се чакаше за лада. Така ще ги чакаме и самолетите. Платихме ги , но няма да ги видим скоро . С наще пари ще произведат ф35 за някой по-напред в пирамидата. Момчета дето ще завуршат Д. Митрпполия , ще летят по-малко от сапьорите и то на старите мигове.

    Нередност?
  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2
    • + 2

    Това вече е добра новина. Дано Авионамс да не стигне до Пеевски.

    Нередност?
  • 3
    zxp53317185 avatar :-|
    zxp53317185
    • - 3
    • + 3

    До коментар [#1] от "xyha":

    Кога искате да видите боен самолет, изтребител след поръчката, много ми е интересно? Това не са руски самолети да седят 20 години на склад, после да им ударят 2 чука и една боя, накрая да им залепят крилата - и уж нови. Всичко се прави на ново и става бавно - по поръчка.

    Нередност?
  • 4
    veli7820 avatar :-|
    veli7820
    • - 1
    • + 5

    Циркове и театри с нещо като конкурс, което не било конкурс, за постигане на уж най-добра цена, фиктивни покани към други участници, за да не изглежда всичко предрешено (което се оказа точно така накрая), решение и отмяна на решение на парламента за необходимата сума, защото толкова им разбират тиквите от авиация, 4 години чакане до първа доставка, 100% авансово плащане с възможност за увеличение на цената без да се изисква съгласие от българска цена, смешен офсет от има-няма 10 процента, липса на високоточно оръжие за удари по земни цели (какво от това като самолета има способности за това, като го няма оръжието), минимален обем ремонти, които могат да се извършват на българска територия, и т.н и т.н.! Както се казва честито на печелившите и нови дългове за купувачите!

    Нередност?
Нов коментар