"Авионамс" ще ремонтира бъдещите изтребители F-16

Първият нов самолет за военновъздушните ни сили ще бъде готов до декември 2022 г.

Джеймс Робинсън от Lockheed Martin твърди, че всички бойни способности на бъдещите бойни самолети ще са налице от първия ден, когато машините бъдат доставени
Джеймс Робинсън от Lockheed Martin твърди, че всички бойни способности на бъдещите бойни самолети ще са налице от първия ден, когато машините бъдат доставени    ©  Reuters
Джеймс Робинсън от Lockheed Martin твърди, че всички бойни способности на бъдещите бойни самолети ще са налице от първия ден, когато машините бъдат доставени
Джеймс Робинсън от Lockheed Martin твърди, че всички бойни способности на бъдещите бойни самолети ще са налице от първия ден, когато машините бъдат доставени    ©  Reuters
Първите два български F-16 Block 70 първоначално ще останат в САЩ за нуждите на обучението, през което ще минат бъдещите пилоти.

Американската отбранителна корпорация Lockheed Martin, която произвежда изтребителите F-16, планира да извършва част от ремонтните работи по бъдещите бойни самолети на армията ни в пловдивския авиоремонтен завод "Авионамс". Това стана ясно днес от презентацията на Джеймс Робинсън, мениджър на проекта за България. Lockheed Martin ще произведе осем бойни машини от най-новата генерация F-16 Block 70/72 за нуждите на българските ВВС, като първите доставки се очакват след около четири години. В момента "Авионамс" е държавно предприятие, след като бе национализирано в резултат на фалита на КТБ. Преди да бъде обратно изкупен от държавата, авиоремонтният завод попадаше сред активите на фалиралата банка, за които се смяташе, че са под контрола на избягалия в Сърбия бивш банкер Цветан Василев. След национализацията на "Авионамс" премиерът Борисов обяви амбициозни намерения там да се ремонтират старите български изтребители МиГ-29 - нещо, което така и не се случи. Синдикатите в предприятието пък предявиха претенции там да се ремонтират и старите ни щурмови самолети Су-25, но според министъра на отбраната Красимир Каракачанов то не е правило това от години и няма необходимия капацитет.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се