Северозападът пътува най-често до друг регион за работа
Над 37 хил. души в България живеят в един район, а работят в друг, сочат данни на Евростат
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Близо 11 хил. души от Северозападна България пътуват всекидневно до един от околните райони за работа през 2018 г., сочат данни на Евростат. Това се равнява на 3.9% от работещите хора на възраст между 20 и 64 г. и е най-високият дял на междурегионална трудова миграция в страната. Данните са логични, защото това е най-слабо развитият икономически район и опциите за заетост там са ниски. На второ място са работещите в Южен централен регион с 1.8%, следвани от Северен централен с 1.7%. От друга страна, в двата източни региона - Северен и Южен, пътуващите са съответно 0.8% и 0.9% от всички заети, а в Югозападния регион трудовата миграция е минимална - едва 0.3%.
Данните показват, че общо 37.8 хил. души в България прекосяват всекидневно границите на шестте големи региона в страната, за да работят. Картината вероятно щеше да е по-различна, ако данните на Евростат обхващаха трудовата миграция между области или дори общини, показвайки например пътуващите между Перник и София или Варна и Добрич. Картата в този вид пък показва, че живеещите в Северозападна България разчитат в по-голяма степен на работа в Югозапада (например в столицата или София-област) или в икономически по-силните области в Северен централен регион (като Габрово), отколкото останалата част от страната.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Тази графика защо е включила Русе, Търговище, Разград и Силистра към Румъния? Нещо съм пропуснал в новините или?
Класацията е малко заблуждаваща. Да-важно е каква е инфраструктурата, но много е важно и каква е административната структура.
Не може да се сравнява миграцията на Лондон област и Лондонското сити, или пък немските региони спрямо градски щати (Вердер, Берлин) с миграцията между Враца и Ботевград... Трябва да се въведе малко по-изразен териториален принцип за тези сравнения.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.