С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 авг 2019, 16:52, 2131 прочитания

КЗК отхвърли поредна жалба срещу концесията на общински велосипеди в София

Въпреки решението на антимонополната комисия няма изгледи велоконцесията да се случи в рамките на този общински съвет

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общински велосипеди под наем едва ли ще има скоро, въпреки че Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли поредната жалба срещу процедурата за изграждането на такава система. Свързаното с Красимир Гергов обединение "Вело Арчър София" оспорваше отстраняването му от конкурса и сега най-вероятно ще обжалва и решението на КЗК пред Върховният административен съд. А това означава ново забавяне за проекта, който се точи от 2016 г. и веднъж вече мина през отмяна на избора на концесионер от ВАС след жалба именно на "Вело Арчър София".

Жалби до дупка


Още в началото на 2017 г. Столичната община отстрани "Вело Арчър София" ("Арчър Айдиас", "Арчър Айдиас София") от конкурса, тъй като обединението бе представило схеми на велогардероби, които не отговаряли на заданието. След редица жалби на всички възможни инстанции през пролетта на 2018 г. ВАС се произнесе в полза на кандидата, а решението за избор на изпълнител беше отменено и процедурата бе върната на етап разглеждане на оферти.

Едва през май т.г. тръжната комисия на общината се е събрала за ново заседание и пак е взела решение да отстрани "Вело Арчър". Този път с друг мотив - от документи в Търговския регистър става ясно, че "Арчър Айдиас" няма легитимен управителен орган - членовете са заличени, а нови не са назначени. С окончателно решение на СГС от 6 август е позволено на новото ръководство да впише промени по партидата и дружеството да продължи дейността си. Всички акции са придобити от Евгени Костов Рочев, съдружник на Любомир Павлов, а в новия съвет на директорите влизат Йорданка Крумова Тасева, Явор Симеонов Тасев и свързаната с Евгени Рочев "Пауър пийпъл".

Преди решението на СГС отпреди два дни обаче общината е имала повод да отстрани дружество, което към онзи момент се е водело в ликвидация. Това е документирано с протокол от заседанието на тръжната комисия. Именно този протокол и решението в него са обжалвани от "Вело Арчър". В решението на КЗК обаче се посочва, че участникът е трябвало да изчака краен административен акт за отстраняването му (протоколът не е такъв, а е необходимо решение на възложителя) и едва тогава да подаде жалба. Това на практика означава, че сега "Вело Арчър" може да обжалва решението на КЗК пред ВАС, което вероятно ще загуби, но също така може да изчака Столичната община да излезе с официално решение за отстраняването му и да подаде нова жалба в КЗК срещу него.



С две думи - няма изгледи скоро тази забатачена процедура да се измъкне от цикъла на безкрайни жалби.

Остаряла идея

Самата концепция за отдаване на общински велосипеди на концесия е мислена в далечните вече 2010-2012 г. Конкурсът за избор на концесионер пък бе обявен в началото на 2016 г. и макар да привлече вниманието на близо 20 компании, едва четири участника подадоха оферти. Това бяха фирми и обединения на големите играчи на пазара на външна реклама в София, до един с нулев опит в изграждането на велосипедни системи. Причината е, че концесията беше конструирана по такъв начин, че в замяна на инвестицията във велостоянки и колела под наем операторът получаваше безплатно рекламни пана из столичния център за период от около 10 години. Това измести фокуса от конкурс за предоставяне на обществена услуга в битка за дял от пазара на външна реклама в столицата.

Но проблемите с концесията не се изчерпват с това. Според сдружението "Велоеволюция" още към 2016 г. заданието от 2012 г. е било морално остаряло, тъй като не отчита развитието на метрото и системата на градския транспорт, ремонтите в центъра и др.

През есента на тази година след местните избори ще има нов общински съвет, който ще трябва да реши ще продължи ли сагата с велосипедите или не. По информация на "Капитал" сегашното ръководство на общината обмисля вариант, в който Центърът за градска мобилност, сам или с подизпълнител, да предоставя споделени велосипеди в София. Подобен модел работи от 6 години в Бургас, където общинското предприятие "Транспорт" управляла и развива системата за велосипеди под наем.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента 8 Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента

Висшият съдебен съвет очаквано прегласува решението си за нов главен прокурор със същото мнозинство от 20 гласа срещу 4

14 ное 2019, 2414 прочитания

Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя

И още: Първият ден от болничните няма да се плаща от никой, патриотите "вдигнаха" минималната пенсия и осигуриха безплатна детска градина за социално слаби, подготвя се нова концесия на летище Пловдив

14 ное 2019, 1273 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Държавата гарантира, че ще плати 741 млн. лв. за "Струма" при Кресна

Сумата е много висока, за да покрие довършването в случай на частична загуба на еврофинансиране, за което скоро ще се кандидатства

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10