Топ обявите за работа на Karieri.bg
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Топ обявите за работа на Karieri.bg

pixabay.com

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

2674 прочитания

pixabay.com

© pixabay.com


Човешко е да грешим. Случва се на всеки, дори и на мениджърите, колкото и добри професионалисти да са те. А едни от най-честите грешки при тях са свързани с отношението им към хората, с които работят. Но вместо да се опитвате да смекчите въздействието от тях, като се оправдавате с поуките, които са ви донесли, помислете как да ги избягвате. Ето и кратък списък с най-често допусканите мениджърски грешки:

Фокус върху слабостите, а не върху силните страни на екипа

Практиката показва, че мениджърите могат да се справят много по-успешно с проблемни ситуации, ако се фокусират върху силните страни на служителите си, а не върху техните пропуски.

В стремежа си да избегне микромениджмънта ръководителят изпуска целия контрол.

Ако изпълнявате мениджърска длъжност, сигурно сте били в ситуации, в които сте се опитвали да избягвате микромениджмънта и да се фокусирате единствено и само върху "голямата картина" на дейността на компанията. Това донякъде ви освобождава от някои досадни малки задачи, но не забравяйте – не и от отговорностите ви.

Не се обръща внимание на времето, прекарано с екипа

Заетостта на повечето мениджъри и лидери с отговорните им задачи често ги поставя в изолация от екипа им. Това, че те имат ангажименти към хора, които са външни за организацията, в никакъв случай не бива да се омаловажава, но и не трябва да се забравя, че от първостепенна важност винаги трябва да бъдат хората, които задвижват механизма на организацията. С други думи, ако мениджърът не е до екипа си, когато той има нужда от него, служителите няма да знаят какво и как точно да направят, за да постигнат целите, заложени във всеки отделен проект.

Третиране на всички служители като еднакви

Това е грешката, която може би има най-тежки последствия. Опитите на мениджъра да мотивира всички членове на екипа по един и същ начин водят не само до неуспех, но и са пагубни за взаимоотношенията му с хората, с които работи.

Ако сте мениджър и разпознаете, че правите някои от изброените действия, то помислете за промяна. Разгледайте и актуалните обяви за работа на Karieri.bg.

"Монтюпе" търси:

LEAN EXPERT

"Алфа Асет Мениджмънт" търси:

DevOps Engineer/Cross Team Manager

UNICEF търси:

Orange Education търси:

Education Abroad Consultant

VTB Capital търси:

Investment Banking Analyst

The American College Of Sofia търси:

A Full -Time Teacher In Sports

Information Risk Management (IRM) Specialist

Tax Advisors

"Кредитланд" търси:

TESY търси:

Head of Marketing

"Адрес Недвижими имоти" търси:

Човешко е да грешим. Случва се на всеки, дори и на мениджърите, колкото и добри професионалисти да са те. А едни от най-честите грешки при тях са свързани с отношението им към хората, с които работят. Но вместо да се опитвате да смекчите въздействието от тях, като се оправдавате с поуките, които са ви донесли, помислете как да ги избягвате. Ето и кратък списък с най-често допусканите мениджърски грешки:


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK