С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 9 авг 2019, 12:01, 9311 прочитания

От 2015 г. автоматите в трамваите и тролеите не са върнали над 70 хил. лв. ресто

За 2018 г. така са били формирани 1.5% от приходите от билети на Столичния електротранспорт

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От 2015 до 2018 г. автоматите за продажба на билети в тролейбусите и трамваите в София са осигурили приход в размер на 71 541.55 лв. от невърнато ресто. Това става ясно от отговор на общинското дружество "Столичен електротранспорт" по запитване на "Капитал".

В отговора на изпълнителния директор на дружеството Евгени Ганчев се казва, че "посочените суми са много малък процент в сравнение със сумите от продажба на билети и същите надлежно се заприходяват в дружеството като извънреден приход и се използват за поддръжка на системата за таксуване".


За 2015 г. невърнатото ресто е в размер на 4005.30 лв. (0.099% от приходите), за 2016 г., когато цената на билета беше повишена на 1.60 лв., вече е 16 523.70 (1.3% от приходите от билети за същата година), за 2017 г. е 24 410.65 лв. (1.3% от приходите), 2018 г. - 26 601.90 лв. (1.56%).

Автоматите, инсталирани в столичните трамваи и тролеи, са производство на чешката фирма Mikroelektronika. Те са въведени в края на 2008 г. В описанието на конкретния модел изрично е посочено, че автоматът не връща ресто, но приема плащане над стойността на билета, като по този начин "увеличава приходите на оператора".

От близо десетилетие Столична община се опитва да въведе електронна тикет система, а последните уверения са, че това ще се случи през 2020 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков" Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Проектът за 10 млн. лв. се забави заради включването на трамвайно трасе и нуждата от още отчуждения

15 сеп 2019, 488 прочитания

София купува 52 нови електроавтобуса и 5 дизелови втора ръка 3 София купува 52 нови електроавтобуса и 5 дизелови втора ръка

Това лято общински транспортни дружества обявиха търгове за 200 млн. лв., но без осигурено финансиране

14 сеп 2019, 2436 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Европа помага, но в кошара не вкарва

България има възможности да потърси по-голямо еврофинансиране за щетите от африканската чума в свиневъдството

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател