// К1: Средата / Политика
"Сиском" и румънска фирма ще правят умна система за магистрала "Тракия"
Обединението спечели търга на пътната агенция с оферта 8 млн. лв., а единственият друг кандидат е отстранен
В състезанието с прогнозна стойност 8.7 млн. лв. с ДДС участие взеха само два кандидата - "Обединение ИТС Тракия" и "Обединение Тракия ИТС". Въпреки почти еднаквите имена участниците са доста различни. Победител е първото, в което влизат "Сиском инженеринг" и румънската "Алтимате С.А."
Поръчката бе обявена отдавна - през декември 2017 г., но вървеше бавно заради обжалвания. Първо, още през януари 2018 г. "Диджикорп технолоджис" обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), като твърдеше, че методикатa за оценяване и класиране на участниците e неясна и субективна. В друга жалба пък компанията "Контракс" твърдеше, че има изменения и разминаване в минималните гаранционни срокове в документацията и последвалите разяснения.
КЗК отхвърля и двете жалби. Търгът е подновен на 11 февруари, като АПИ даде срок от месец за събиране на офертите.
Победителят "Обединение ИТС Тракия" получи максимален брой точки за техническото си предложение и остана без конкуренция при ценовите оферти с предложението си - 8.1 млн. лв. с ДДС, тъй като другият кандидат бе отстранен. Българският партньор в "Обединение ИТС Тракия" - "Сиском", е сред фирмите, които печелят всички поръчки за следгаранционна поддръжка на софийските табла на градския транспорт, както и доста други търгове на ЦГМ. Като действителни собственици на "Сиском инженеринг" в Търговския регистър са посочени "Сиском кепитал" и Мария Камбурова, което е и мажоритарен акционер и в "Сиском кепитал".
"Алтимате" С.А. пък е част от румънската UTI Grup. С нея "Сиском" печели и първия търг за доставка на 600 ел. табла за спирките през 2013 г. за "по-скромната" цена от 3988 лв. за устройство.
Освен "Сиском" и румънците другия кандидат в търга бе обединение между "Контракс", "Кейбъл ком" и "ЕТК". Първото дружество е от големите български ИТ фирми, които редовно участват в обществени поръчки. Тя се контролира от Йордан Йорданов и неговите синове Ивайло и Николай Йорданови. "Кейбъл ком" пък е свързана с "Контракс", тъй като съдружници в нея чрез други фирми, са братята Йорданови и зам. изпълнителният директор на "Контракс" Яко Пилософ. Последният член на обединението е собственост на Леонид Ангелов и Соня Ангелова и според фирмения си сайт се занимава със светофари и улично осветление.
Обединението на "Контракс" е отстранено, тъй като не е посочило няколко детайла по графика, например организация за дейностите по поставяне на светофари. АПИ твърди, че като цяло "липсва времеви прозорец" за дейностите и така не било ясно, че ще свършат навреме и нямали линеен график.
Участникът обжалва решението на АПИ в Комисията за защита на конкуренцията.
Самото задание - вероятно за втори път
В рамките на поръчката за внедряване на интелигентна транспортна система по автомагистрала "Тракия" се планира да се внедри система, която автоматично да идентифицира инциденти при тунел "Траянови врата", като чрез подвижни бариери ще се пренасочва трафикът в една от двете тунелни тръби.
В различни участъци на "Тракия" ще се монтират информационни табла (общо 40, по 20 в посока), които да информират шофьорите за случващото се по пътя. Ще се постави и ново LED осветление, електронни светофарни уредби, метеорологични станции при порталите.
Предвидено е и да се монтират сензори за претегляне на МПС в движение, камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика с цялото прилежащо оборудване в определени участъци от "Тракия".
Именно тези неща дублират част от поръчката за изграждане на тол-система у нас, която "Капш трафик солюшънс" спечелиха през 2017. Те например трябва да изградят 100 пункта с възможност за претегляне, а в рамките на тази поръчка се предвиждат осем подобни. Освен това недоумение буди и срокът за изпълнение на проекта за умната система - цели 2 години.
Още по темата
Планът за най-дългия тунел под море в света срещна първата си пречка
Естония отказва да даде съгласието си за изграждането му, защото чака повече детайли за финансирането
14 авг 2019"Автомагистрали" е получила с анекси 160 млн. лв. за поддържането на "Хемус"
Парите за държавната фирма са 10 пъти повече от прогнозната стойност на договора, вероятно заради "аварийните ремонти"
5 авг 2019"Тракия" трябва да стане интелигентна магистрала срещу 7.2 млн. лв.
АПИ е подновила поръчката, която обаче дублира част от дейностите, възложени на строителя на тол-системата - "Капш"
18 фев 2019
И още: Миграционен натиск на границата между Турция и Гърция, VW - или Турция, или никъде
15 дек 2019, 995 прочитания

Според "Спаси София" управляващите са изтрили проекторешението от вътрешната система
15 дек 2019, 2096 прочитания
15 дек 2019, 3326 прочитания
15 дек 2019, 2063 прочитания
15 дек 2019, 1671 прочитания
15 дек 2019, 1227 прочитания
15 дек 2019, 1215 прочитания
Дебатът за тази възможност се води от години