С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 авг 2019, 13:39, 5104 прочитания

"Сиском" и румънска фирма ще правят умна система за магистрала "Тракия"

Обединението спечели търга на пътната агенция с оферта 8 млн. лв., а единственият друг кандидат е отстранен

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Интелигентна система за управление на трафика ще се изгражда на магистрала "Тракия". За целта Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е избрала обединение между румънска фирма и дружество, редовен победител в търговете на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) на София.

В състезанието с прогнозна стойност 8.7 млн. лв. с ДДС участие взеха само два кандидата - "Обединение ИТС Тракия" и "Обединение Тракия ИТС". Въпреки почти еднаквите имена участниците са доста различни. Победител е първото, в което влизат "Сиском инженеринг" и румънската "Алтимате С.А."


Бавен търг с лесно развитие

Поръчката бе обявена отдавна - през декември 2017 г., но вървеше бавно заради обжалвания. Първо, още през януари 2018 г. "Диджикорп технолоджис" обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), като твърдеше, че методикатa за оценяване и класиране на участниците e неясна и субективна. В друга жалба пък компанията "Контракс" твърдеше, че има изменения и разминаване в минималните гаранционни срокове в документацията и последвалите разяснения.

КЗК отхвърля и двете жалби. Търгът е подновен на 11 февруари, като АПИ даде срок от месец за събиране на офертите.



Победителят "Обединение ИТС Тракия" получи максимален брой точки за техническото си предложение и остана без конкуренция при ценовите оферти с предложението си - 8.1 млн. лв. с ДДС, тъй като другият кандидат бе отстранен. Българският партньор в "Обединение ИТС Тракия" - "Сиском", е сред фирмите, които печелят всички поръчки за следгаранционна поддръжка на софийските табла на градския транспорт, както и доста други търгове на ЦГМ. Като действителни собственици на "Сиском инженеринг" в Търговския регистър са посочени "Сиском кепитал" и Мария Камбурова, което е и мажоритарен акционер и в "Сиском кепитал".

"Алтимате" С.А. пък е част от румънската UTI Grup. С нея "Сиском" печели и първия търг за доставка на 600 ел. табла за спирките през 2013 г. за "по-скромната" цена от 3988 лв. за устройство.

Освен "Сиском" и румънците другия кандидат в търга бе обединение между "Контракс", "Кейбъл ком" и "ЕТК". Първото дружество е от големите български ИТ фирми, които редовно участват в обществени поръчки. Тя се контролира от Йордан Йорданов и неговите синове Ивайло и Николай Йорданови. "Кейбъл ком" пък е свързана с "Контракс", тъй като съдружници в нея чрез други фирми, са братята Йорданови и зам. изпълнителният директор на "Контракс" Яко Пилософ. Последният член на обединението е собственост на Леонид Ангелов и Соня Ангелова и според фирмения си сайт се занимава със светофари и улично осветление.

Обединението на "Контракс" е отстранено, тъй като не е посочило няколко детайла по графика, например организация за дейностите по поставяне на светофари. АПИ твърди, че като цяло "липсва времеви прозорец" за дейностите и така не било ясно, че ще свършат навреме и нямали линеен график.

Участникът обжалва решението на АПИ в Комисията за защита на конкуренцията.

Самото задание - вероятно за втори път

В рамките на поръчката за внедряване на интелигентна транспортна система по автомагистрала "Тракия" се планира да се внедри система, която автоматично да идентифицира инциденти при тунел "Траянови врата", като чрез подвижни бариери ще се пренасочва трафикът в една от двете тунелни тръби.

В различни участъци на "Тракия" ще се монтират информационни табла (общо 40, по 20 в посока), които да информират шофьорите за случващото се по пътя. Ще се постави и ново LED осветление, електронни светофарни уредби, метеорологични станции при порталите.

Предвидено е и да се монтират сензори за претегляне на МПС в движение, камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика с цялото прилежащо оборудване в определени участъци от "Тракия".

Именно тези неща дублират част от поръчката за изграждане на тол-система у нас, която "Капш трафик солюшънс" спечелиха през 2017. Те например трябва да изградят 100 пункта с възможност за претегляне, а в рамките на тази поръчка се предвиждат осем подобни. Освен това недоумение буди и срокът за изпълнение на проекта за умната система - цели 2 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Социалното министерство пак ще доработва методиката за плащане на втора пенсия Социалното министерство пак ще доработва методиката за плащане на втора пенсия

Поправката е част от проточилото се от 2017 г. обсъждане на варианти за промени в Кодекса за социално осигуряване.

23 яну 2020, 79 прочитания

Пернишки поток 1 Пернишки поток

Пускането на вода през София изглежда лесно, но заради множество неизяснени въпроси около плана има риск от грешки

23 яну 2020, 1153 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Общините ще могат да определят "тихи" и "шумни" зони в курортите

Дебатът за тази възможност се води от години

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10