С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 13 авг 2019, 17:46, 5052 прочитания

Големите строители се състезават за близо 460 млн. лв. за пътя до Видин

Оферти са подали ГБС, ПСТ, Джи Пи и "Трейс", като от състезанието отсъстват само "Хидрострой" и ВДХ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Повечето големи български строителни компании, които се занимават с пътища, подадоха оферти в търга за модернизация на 54 км между Видин и Ружинци, чийто бюджет е близо 460 млн. лв. Въпреки мащабите на проекта обаче интересът като цяло е слаб - едва между четири и седем са кандидати по всяка от трите обособени позиции, на които е разделена поръчката (виж таблицата долу). Само в едно обединение има и чуждестранното присъствие, което може да се приеме като лош сигнал и резултат от прозрачността и качеството на големите обществени поръчки в България през последните години.

"Хидрострой" и ВДХ (бившата "Водстрой 98") на Велико Желев, "ИСА 2000" и "Щрабаг" са единствените инфраструктурни компании от топ 20 на най-големите строители, които не са участвали в тази поръчка. Логично и държавната "Автомагистрали" отсъства, тъй като тя е ангажирана със строителството на 134 км от магистрала "Хемус".


Вероятно причината за сравнително слабия интерес към търга е начинът на плащане и рискът, който победителят трябва да поеме в случая. Строителството се финансира с държавни пари, но и при тази поръчка, както при пътя Мездра - Ботевград, се предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя, след като строителството е завършено. Освен това самите средства все още не са осигурени, а се очаква да бъдат събрани от тол-такси. Затова отложеният старт на тол-системата може да забави и този проект.

Всеки играе със своите

Това, което прави впечатление от подадените оферти, е, че компаниите участват основно със свързани дружества и такива от собствените си групи. ГБС си партнира с фирми от холдинга. "Грома холд" (които до миналата година бяха по-познати като "Агромах") е избрала да участва с близката "Европейски пътища". Именно втората фирма е в обединението, което спечели поръчката за участък от пътя Ботевград - Мездра за над 200 млн. лв.



ПСТ участват за всички обособени позиции, докато "Джи Пи груп" са подали оферта само за една от тях заедно с варненската "БГ Ленд ко" и софийското дружество "Копекс и ко".

Самостоятелните играчи са малко - само "Трейс груп холд" и "Инжстройинженеринг".

Единственото чуждо участие е в лицето на две испански фирми, които са подали оферта заедно с "Автомагистрали Хемус".


Какво предстои

Критериите за оценка на офертите са два, като по-значимият е предложената цена, с тежест 60%. Другият е "ниво на изпълнение на строителството, предложено във всяка оферта в съответствие с предмета на обществената поръчка и техническите спецификации".

Срокът за изпълнение е между две години и две години и половина. Това значи, че ако всичко върви по стандартния начин, с обжалване пред КЗК, поръчката ще се възложи след година, а строителството ще завърши най-рано в края на 2022 г. В по-голямата част от участъка между Видин и Ружинци проектната скорост ще е 120 км освен в първите няколко километра при Видин, където е 80 км/ч.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Пак post mortem мерки за пътната безопасност, водната криза продължава Уикенд новини: Пак post mortem мерки за пътната безопасност, водната криза продължава

И още: Миграционен натиск на границата между Турция и Гърция, VW - или Турция, или никъде

15 дек 2019, 948 прочитания

ГЕРБ предлага бивши районни кметове да влязат в бордовете на две общински фирми 4 ГЕРБ предлага бивши районни кметове да влязат в бордовете на две общински фирми

Според "Спаси София" управляващите са изтрили проекторешението от вътрешната система

15 дек 2019, 2063 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Какви са идеите на Гешев за прокуратурата, САЩ отлагат част от митата за Китай

Сделката на "Еврохолд" и CEZ стигна до КЗК; България иска и японски автомобилен завод; Втора частна компания започва да продава винетки

Още от Капитал
Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10