С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 13 авг 2019, 17:46, 4902 прочитания

Големите строители се състезават за близо 460 млн. лв. за пътя до Видин

Оферти са подали ГБС, ПСТ, Джи Пи и "Трейс", като от състезанието отсъстват само "Хидрострой" и ВДХ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Повечето големи български строителни компании, които се занимават с пътища, подадоха оферти в търга за модернизация на 54 км между Видин и Ружинци, чийто бюджет е близо 460 млн. лв. Въпреки мащабите на проекта обаче интересът като цяло е слаб - едва между четири и седем са кандидати по всяка от трите обособени позиции, на които е разделена поръчката (виж таблицата долу). Само в едно обединение има и чуждестранното присъствие, което може да се приеме като лош сигнал и резултат от прозрачността и качеството на големите обществени поръчки в България през последните години.

"Хидрострой" и ВДХ (бившата "Водстрой 98") на Велико Желев, "ИСА 2000" и "Щрабаг" са единствените инфраструктурни компании от топ 20 на най-големите строители, които не са участвали в тази поръчка. Логично и държавната "Автомагистрали" отсъства, тъй като тя е ангажирана със строителството на 134 км от магистрала "Хемус".


Вероятно причината за сравнително слабия интерес към търга е начинът на плащане и рискът, който победителят трябва да поеме в случая. Строителството се финансира с държавни пари, но и при тази поръчка, както при пътя Мездра - Ботевград, се предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя, след като строителството е завършено. Освен това самите средства все още не са осигурени, а се очаква да бъдат събрани от тол-такси. Затова отложеният старт на тол-системата може да забави и този проект.

Всеки играе със своите

Това, което прави впечатление от подадените оферти, е, че компаниите участват основно със свързани дружества и такива от собствените си групи. ГБС си партнира с фирми от холдинга. "Грома холд" (които до миналата година бяха по-познати като "Агромах") е избрала да участва с близката "Европейски пътища". Именно втората фирма е в обединението, което спечели поръчката за участък от пътя Ботевград - Мездра за над 200 млн. лв.



ПСТ участват за всички обособени позиции, докато "Джи Пи груп" са подали оферта само за една от тях заедно с варненската "БГ Ленд ко" и софийското дружество "Копекс и ко".

Самостоятелните играчи са малко - само "Трейс груп холд" и "Инжстройинженеринг".

Единственото чуждо участие е в лицето на две испански фирми, които са подали оферта заедно с "Автомагистрали Хемус".


Какво предстои

Критериите за оценка на офертите са два, като по-значимият е предложената цена, с тежест 60%. Другият е "ниво на изпълнение на строителството, предложено във всяка оферта в съответствие с предмета на обществената поръчка и техническите спецификации".

Срокът за изпълнение е между две години и две години и половина. Това значи, че ако всичко върви по стандартния начин, с обжалване пред КЗК, поръчката ще се възложи след година, а строителството ще завърши най-рано в края на 2022 г. В по-голямата част от участъка между Видин и Ружинци проектната скорост ще е 120 км освен в първите няколко километра при Видин, където е 80 км/ч.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: ЕК предлага да падне мониторингът за България, арести в Несебър преди местния вот Вечерни новини: ЕК предлага да падне мониторингът за България, арести в Несебър преди местния вот

И още: Хърватия ще получи покана за Шенген; Увеличават се държавните разходи за здраве и пенсии

22 окт 2019, 809 прочитания

Дни преди изборите кметът на Несебър може да бъде арестуван Дни преди изборите кметът на Несебър може да бъде арестуван

Специализираната прокуратура иска още четири задържания на участници в местния вот в града. Акцията може да помогне на конкурентите от ГЕРБ и партията на Диневи

22 окт 2019, 951 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Какви са идеите на Гешев за прокуратурата, САЩ отлагат част от митата за Китай

Сделката на "Еврохолд" и CEZ стигна до КЗК; България иска и японски автомобилен завод; Втора частна компания започва да продава винетки

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10