Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Идеята на странната задкулисна законова поправка е да премахне контрола на икономическото министерство над ремонтите и модернизацията в армията.
Идеята на странната задкулисна законова поправка е да премахне контрола на икономическото министерство над ремонтите и модернизацията в армията.
Идеята на странната задкулисна законова поправка е да премахне контрола на икономическото министерство над ремонтите и модернизацията в армията.    ©  Надежда Чипева
Идеята на странната задкулисна законова поправка е да премахне контрола на икономическото министерство над ремонтите и модернизацията в армията.    ©  Надежда Чипева
Историята с ремонтa на Су-25 е дълга, пълна с неочаквани обрати и може да не е приключила.

Вероятно не сте разбрали, но в края на миналия месец, точно в последния работен ден на парламента, министърът на отбраната замалко да се превърне, поне на теория, в... износител на оръжие. И то не просто в износител, а такъв, който практически трябва да контролира сам себе си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    galin83 avatar :-|
    galin83
    • - 1
    • + 7


    Защо да поддържаме шурмовиците?
    Нека да внесем малко корекции в анализа извън слагаческата позиция, че Ф-16 ще заменят СУ-то и да не даваме пари за тях.
    1. Двата самолета нямат нищо общо. СУ-25 е еквивалент на американския А-10, на който между другото му удължиха експлоатацията до 2040г (дали е случайно, нямат ли си Ф-22 или Ф-35 или просто А-10 е с доказани способности). СУ-25 е с доказани способности използван в много операции до ден днешен, лети за жълти стотинки и е ефикасен, както в съхоземни, така и в морски операции.
    2. Какво правим с базата в Безмер, ако спре да лети СУ-25? Защо се наляха десетки милиони за модернизация, като няма да има никой там? Какво правим с персонала там?
    3. От стратегическа гледна точка е важен при налагане на оръжейно ембарго на България от страна на САЩ (справка какво стана в Никозия) и защитаване на националните интереси.
    4. СУ-25 има системи за разпознаване свой-чужд, въпреки, че по медиите все натякват, че не е съвместим.
    Другото са лакардии, слагачество и натягане към силния на деня. Самолетът е важен за националната сигурност и дано успеем да можем да го поддържаме у нас още дълги години.

    Нередност?
  • 2
    veli7820 avatar :-|
    veli7820
    • + 4

    И не на последно място–Су-25 е и ще остане за неопределено време по-добър самолет за удари по земни цели и от нашите бъдещи F-16. Какъв парадокс само!

    Нередност?
  • 3
    finland avatar :-|
    Finland
    • + 3

    Как е възможно в статията да не се спомене, че СУ-25 се използват и за контрол на Черно Море, т.к. даже Румен Радев коментира, че Миг-29 е добър за стрелби въздух-въздух, но за високоточни удари въздух-земя (или кораб) никакъв го няма. Ако трябва да се стреля срещу морска цел ВВС биха използвали Су-25. Явно автора на статията е много далеч от нещата.

    Даже при кризата с Креченският залив миналата година на клипчетата се вижда как използваха Су-25, а не някой друг самолет https://www.youtube.com/watch?v=3vMk7aYIbxc

    Нелепо ще е, ако осем F-16 ще заменят и Миг-29 и Су-25 едновременно.

    Нередност?
  • 4
    sulio_parvi avatar :-P
    sulio_parvi
    • - 1

    Сабатинов...Да му бяхте научили поне името грозни соросоидни медии...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал