Тол мираж на пътя
Системата влиза уж в техническа експлоатация на 16 август, но с огромно закъснение заради лоши решения, липса на капацитет, а вероятно и корупция


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- На 16 август тол системата трябва да заработи частично в технически режим, без да се събират пари от камиони и автобуси.
- Закъснението от година спрямо първоначалния план е заради лоши решения и планиране, липса на капацитет, а вероятно и корупция
- Държавата действа без конкретен план, насляпо и не се довери на препоръките на Световната банка
Тол системата е справедлив модел на пътно таксуване: според нея тези, които замърсяват и рушат най-много пътищата, плащат най-много. От години България планира да го въведе (виж хронологията), но на прага на поредния краен срок плановете отново се измениха. Вместо този петък (16 август) системата най-после да заработи и да започне да събира пари, тя ще действа само "технически" поне до 1 март 2020 г. Не е изключено да има и ново отлагане, тъй като все още се изясняват тарифите и обхватът на платените пътищата. А именно те ще предизвикат най-голяма обществена реакция.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Споко, никой не се е родил научен. Системата ще заработи, а нещата се изчистват в движение. И точ в точ да бяха следвали препоръките на Световната банка пак щяха да изскачат различни пречки.
Сещам се за мултиплексите...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.