Защо се бавят бързите влакове
КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
- Антимонополната комисия връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп".
- Под риск са 1.6 млрд. лв. еврфондове заради бавните обжалвания.
- Нова бърза жп линия между София и Бургас няма да има поне още шест години.

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
При положение, че тия "бързи влакове" ще се движат със смешни за 21 век скорости, по-добре да не правят нищо и да не харчат пари за половинчати решения. Това е сложна материя за некадърните гербаджии и каквото и да направят, после ще се наложи да се преправя и то скъпо. Да си гледат там полумагистралите и да не се занимават с глупости.
Самият модел на работа на олигопола работи по следния начин. Първо се планира, с колко максимум да бъде обрулена раята през годината, за да не се разбунтува. Обикновено сумата е 3-4 милиарда. После се уточнява разпределението на плячката, пропорционално на властовата тежест. На трети етап сумата се разпределя по ресори. Едва тогава, всеки ресор почва да гони спуснатия план, като го отбива към партийни фирми. Най-големи са очакванията към енергетиката, но изглежда и КЗК има спуснат план. 5-цифрените заплати на служителите в КЗК и КФН, по-големи от на президента и премиера, са подплатени с определени очаквания.
После що бягали хората ... не е само до заплатите...
Строителите на магистрали се усетиха, че спира кранчето от Европа и започнаха да се насочват към сектори, в които нямат и хабер понятие. Идеята е да не се свърши нищо и да се отмъкнат парите. Ако ще и със средства от бюджета, няма значение. Така или иначе ГЕРБ работят против железопътния транспорт, тъй като ако го направят конкурентен на шосейния, няма откъде да взимат пари, тъй като жп транспортът е регулиран на европейско равнище. Така че, това, на което ще бъдем свидетели, е изсмукване на парите за жп инфраструктура и оставяне на сектора на естествен разпад.
ЖП инфраструктурата е от стратегическо значение за всяка страна. Има видове товари, (примерно танкове) , които на практика не можете да превозвате по друг начин. Освен това, осъвременена жп линия позволява да се развиват в равнинните райони скорости от 30 до 50 % по-високи от прехвалените магистрали(160-220 км/ч. ) и значителна част от инвестициите ще дойдат от ЕС, защото и за тях жп инфраструктурата е много важна. Къде е проблема - няма как да се краде, като при магистралите - не стига че всичко което е вложено се вижда, ами и ако стане беля, номерът с "несъобразената с пътните условия" скорост на водача, просто не минава.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.