Държавата вече отговаря за тол-системата и трябва да я оперира сама

Изпълнителят Kapsch предаде частично системата на пътната агенция, като остава да оборудва още контролни рамки

Председателят на управителния съвет (УС) на АПИ Георги Терзийски (вдясно) прие символичен ключ за тол системата от изпълнителния директор на "Капш Трафик Солюшънс" ДЗЗД Михаел Вебер
Председателят на управителния съвет (УС) на АПИ Георги Терзийски (вдясно) прие символичен ключ за тол системата от изпълнителния директор на "Капш Трафик Солюшънс" ДЗЗД Михаел Вебер    ©  Цветелина Белутова
Председателят на управителния съвет (УС) на АПИ Георги Терзийски (вдясно) прие символичен ключ за тол системата от изпълнителния директор на "Капш Трафик Солюшънс" ДЗЗД Михаел Вебер
Председателят на управителния съвет (УС) на АПИ Георги Терзийски (вдясно) прие символичен ключ за тол системата от изпълнителния директор на "Капш Трафик Солюшънс" ДЗЗД Михаел Вебер    ©  Цветелина Белутова

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) вече е оператор на тол-системата. На 16 август Георги Терзийски прие системата символично от Михаел Вебер, представителя на фирмата изпълнител Kapsch и директор на "Капш телематик технолоджис България". Сега Националното тол-управление (НТУ) - звеното, създадено специално да оперира електронната винетка и тола, трябва да тества софтуера. Тази крачка показва някакъв напредък по изграждането на системата, но въпросите за нея продължават да са много повече от отговорите.

Както Олег Асенов, доскоро шеф на НТУ, а сега член на управителния съвет на АПИ, уточни пред журналисти в петък, сега системата преминава от етап "тестване" в етап "разработка". Тепърва ще се решава какъв да е обхватът на пътната мрежа, който се таксува, както и самите тарифи. Чак тогава, а и когато бъдат довършени всички елементи от заданието, системата ще може да започне да събира пари - т.нар. търговска експлоатация.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се