// К1: Средата / Политика
Българският морски флаг е изключен от Парижкия меморандум
Режимът на проверка на малкото български кораби ще бъде изключително сериозен, мярката не засяга "Български морски флот", който плава под малтийски флаг
Според изданието най-вероятната причина за това е изключително намалелият брой кораби, които плават под български флаг. Това е процес, който се случва постепенно през последните години. От всички 32 кораба на "Български морски флот" на Кирил Домусчиев например 31 са регистрирани в Малта. "Кoрaби пoд бългaрcки флaг пoчти нямa и близo cтo прoцeнтa oт външнaтa ни търгoвия ce извършвa пoд чужд флaг", каза преди няколко месеца пред "Дaрик" прeдceдaтeлят нa Бългaрcкa мoрcкa кaмaрa, кaпитaн дaлeчнo плaвaнe (кдп) Бoгдaн Бoгдaнoв.
"Ако изпадането не се дължи на някакво техническо изискване, това означава, че сме почнали да берем плодовете на скандала с либийския танкер "Бадр", коментира за изданието и председателят на доброволната спасителна организация "Булсар", кдп Никифор Герчев.
Скандалът с либийския кораб Либийският танкер BADR беше арестуван на пристанище Бургас през ноември 2017 г., след като "Булгаргеомин Лтд." ДЗЗД (в което водеща роля има управителят на "Титан-АС" Димитър Борисов) представи фалшива морска ипотека върху плавателния съд за обезпечаване на вземания на фалиралата държавна компания "Булгаргеомин" ЕАД. В деня на самото конфискуване на кораба и свалянето на либийския капитан (21 декември 2018 г.) Бургаският окръжен съд излиза с решение, с което отменя действията на частния съдия-изпълнител по публичната му продан. Няколко съдебни решения обявяват ареста му за неправомерен, като последното от Върховния административен съд идва дни, след като корабът обаче вече е със сменен собственик, флаг, екипаж, име и е изведен в международни води. Разследване на "Биволъ" показа, че в скандала е замесен и евродепутатът от ГЕРБ Емил Радев. Според изданието през август 2018 г. той е пътувал до Либия заедно с оръжейния търговец Николай Гигов и Димитър Борисов от сметопочистващата фирма "Титан". В арабската държава те поискали "хонорар" от 4,5 милиона евро - консултантски договор за кантората на Емил Радев, за да осигурят освобождаването на танкера БАДР. Димитър Борисов в определени моменти е смятан за близък до премиера Бойко Борисов. |
"Държавата трябва веднага да вземе мерки за укрепване на имиджа и привлекателността на българския флаг", коментира и кдп Христо Папукчиев, капитан на големи италиански кораби. "Няма как Българската банка за развитие (ББР) да финансира немска компания, която да купува китайски кораби, които после да плават под панамски флаг. Трябва при финансиране от подобна институция едно от задължителните изисквания да бъде плавателният съд да бъде регистриран и да плава определен брой години под български флаг", казва той.
Преди година БМФ обяви, че е подписала договор за кредитиране на стойност 95 млн. долара с китайската Ексимбанк за изграждането на шест нови кораба. Споразумението беше подписано в Министерския съвет в присъствието на премиерите на България и Китай Бойко Борисов и Ли Къцян. ББР има отделен договор от 2017 г. с Китайската банка за развитие - кредитно споразумение за подкрепа на съвместни инвестиционни проекти на стойност 80 млн.евро.
Още по темата
Най-големите компании в транспорта: На кръстопът
2018 г. е силна за сектора, но през тази предстоят ключови събития: концесия на летище София, решение за камионите в Европа, въвеждане на тол-такса
25 юли 2019Конфискуваният либийски танкер вкара България в международен конфликт
Либия е заплашила, че ще задържа всеки български кораб в нейни пристанища като реципрочна мярка, а българската компания твърди, че е в правото си
7 яну 2019
И още: Миграционен натиск на границата между Турция и Гърция, VW - или Турция, или никъде
15 дек 2019, 1048 прочитания

Според "Спаси София" управляващите са изтрили проекторешението от вътрешната система
15 дек 2019, 2152 прочитания
15 дек 2019, 3403 прочитания
15 дек 2019, 2123 прочитания
15 дек 2019, 1724 прочитания
15 дек 2019, 1271 прочитания
15 дек 2019, 1261 прочитания
Основните изменения повдигат нови въпроси и само частично решават стари проблеми