Много хора са убедени, че в основата на стартъпите стоят крайно иновативни идеи и продукти, които никой никога не е виждал до този момент. Всъщност това невинаги е вярно и зад някои от тях може да се крие нещо далеч по-просто. Стартиращите компании на практика се градят върху решенията на сравнително често срещани проблеми, които обаче не са очевидни за всеки.
И в този смисъл добрият предприемач не трябва да е толкова креативен и оригинално мислещ, колкото да е наблюдателен, за да забележи нужда или липса в обществото, която да запълни със своя продукт. След което да намери възможно най-подходящия начин да го представи на потенциалните си клиенти по атрактивен и запомнящ се начин. Ето и няколко принципа, които е добре да имате предвид при изграждането на маркетинговата стратегия на вашия стартъп.
Ако сте се сетили за евентуален проблем, на чието решение вашата компания може да се посвети, направете проучване, за да разберете дали и други хора срещат същата трудност. Ако сте единствените, които са забелязали проблема, не е изключено да не намерите достатъчно потребители за бъдещия ви продукт.
Когато развивате идея за стартъп, успехът ви никога не е гарантиран. Затова не залагайте на големи проекти още от началото, а създайте прототип и го покажете на потенциалните си клиенти. Това е най-добрият начин да получите обратна връзка и да разберете какво е психологическото влияние на предложението ви върху потребителите.
Нормално е в началото да не разполагате с големи финансови ресурси. Затова не бързайте да се насочвате към традиционни маркетингови подходи, които в повечето случаи са подходящи за утвърдени и познати марки и продукти. Обърнете внимание на т.нар. партизански маркетинг, който използва специализирани послания и нестандартни комуникационни канали вместо масовите, но твърде скъпи рекламни платформи.
Както вие търсите лоялни потребители, така и потребителите ви очакват лоялно отношение от вас. Затова, ако искате да ги задържите, не се разфокусирайте. Кръгът от потребители може да се разширява, но не и да се измества. В противен случай доверието към вас ще намалее, а с него и продажбите ви.
Ако обаче не искате да рискувате със започването на стартъп, а пък си търсите работа, разгледайте актуалните обяви на Karieri.bg.
British Council in Bulgaria търси:
Банка ДСК търси:
Много хора са убедени, че в основата на стартъпите стоят крайно иновативни идеи и продукти, които никой никога не е виждал до този момент. Всъщност това невинаги е вярно и зад някои от тях може да се крие нещо далеч по-просто. Стартиращите компании на практика се градят върху решенията на сравнително често срещани проблеми, които обаче не са очевидни за всеки.
И в този смисъл добрият предприемач не трябва да е толкова креативен и оригинално мислещ, колкото да е наблюдателен, за да забележи нужда или липса в обществото, която да запълни със своя продукт. След което да намери възможно най-подходящия начин да го представи на потенциалните си клиенти по атрактивен и запомнящ се начин. Ето и няколко принципа, които е добре да имате предвид при изграждането на маркетинговата стратегия на вашия стартъп.
0 коментара