Топ обявите за работа на Karieri.bg
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Freepik.com

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT, сектора, търговията, човешките ресурси

2712 прочитания

Freepik.com

© Freepik.com


Много хора са убедени, че в основата на стартъпите стоят крайно иновативни идеи и продукти, които никой никога не е виждал до този момент. Всъщност това невинаги е вярно и зад някои от тях може да се крие нещо далеч по-просто. Стартиращите компании на практика се градят върху решенията на сравнително често срещани проблеми, които обаче не са очевидни за всеки.

И в този смисъл добрият предприемач не трябва да е толкова креативен и оригинално мислещ, колкото да е наблюдателен, за да забележи нужда или липса в обществото, която да запълни със своя продукт. След което да намери възможно най-подходящия начин да го представи на потенциалните си клиенти по атрактивен и запомнящ се начин. Ето и няколко принципа, които е добре да имате предвид при изграждането на маркетинговата стратегия на вашия стартъп.

Ако сте се сетили за евентуален проблем, на чието решение вашата компания може да се посвети, направете проучване, за да разберете дали и други хора срещат същата трудност. Ако сте единствените, които са забелязали проблема, не е изключено да не намерите достатъчно потребители за бъдещия ви продукт.

Когато развивате идея за стартъп, успехът ви никога не е гарантиран. Затова не залагайте на големи проекти още от началото, а създайте прототип и го покажете на потенциалните си клиенти. Това е най-добрият начин да получите обратна връзка и да разберете какво е психологическото влияние на предложението ви върху потребителите.

Нормално е в началото да не разполагате с големи финансови ресурси. Затова не бързайте да се насочвате към традиционни маркетингови подходи, които в повечето случаи са подходящи за утвърдени и познати марки и продукти. Обърнете внимание на т.нар. партизански маркетинг, който използва специализирани послания и нестандартни комуникационни канали вместо масовите, но твърде скъпи рекламни платформи.

Както вие търсите лоялни потребители, така и потребителите ви очакват лоялно отношение от вас. Затова, ако искате да ги задържите, не се разфокусирайте. Кръгът от потребители може да се разширява, но не и да се измества. В противен случай доверието към вас ще намалее, а с него и продажбите ви.

Ако обаче не искате да рискувате със започването на стартъп, а пък си търсите работа, разгледайте актуалните обяви на Karieri.bg.

British Council in Bulgaria търси:

Accountant

Program Manager Bulgaria

"Монтюпе" търси:

LEAN EXPERT

"Алфа Асет Мениджмънт" търси:

DevOps Engineer/Cross Team Manager

"Икономедиа" търси:

"КИНТЕКС" търси:

Експерт - външна търговия

Orange Education търси:

The American College Of Sofia търси:

A Full -Time Teacher In Sports

KPMG търси:

"Лидл България" търси:

Младши консултант ИТ Бизнес решения (м/ж)

TESY търси:

Банка ДСК търси:

EXPERT/SENIOR EXPERT

Много хора са убедени, че в основата на стартъпите стоят крайно иновативни идеи и продукти, които никой никога не е виждал до този момент. Всъщност това невинаги е вярно и зад някои от тях може да се крие нещо далеч по-просто. Стартиращите компании на практика се градят върху решенията на сравнително често срещани проблеми, които обаче не са очевидни за всеки.

И в този смисъл добрият предприемач не трябва да е толкова креативен и оригинално мислещ, колкото да е наблюдателен, за да забележи нужда или липса в обществото, която да запълни със своя продукт. След което да намери възможно най-подходящия начин да го представи на потенциалните си клиенти по атрактивен и запомнящ се начин. Ето и няколко принципа, които е добре да имате предвид при изграждането на маркетинговата стратегия на вашия стартъп.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK