С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 23 авг 2019, 13:33, 4344 прочитания

ГБС ще ремонтира "Струма" срещу 1.8 млн. лв. и срок от 4 месеца

Под съоръжения в страната са открити не само сметища и струпани гуми, но и овчарник

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Агенция "Пътна инфраструктура" (AПИ) реши "ГБС - Инфраструктурно строителство" да ремонтира моста при 62-и км на магистрала "Струма", който на 13 август пострада при пожар от струпани под него отпадъци. Изчислено е, че дейностите по реконструкцията на обгорелите колони на моста ще струват 1.8 млн. лв. с ДДС и ще отнемат между два и четири месеца. Това става ясно от решението, публикувано в Профила на купувача на АПИ.

Вече десети ден движението аутобана в района на Дупница е затворено, като се очаква трафикът в посока Гърция да бъде пропуснат в едното платно по-късно този следобед. Сега се правят тестове с тежкотоварни превозни средства. В неделя и понеделник, когато движението от Кулата към столицата е по-голямо, ще бъде направена реорганизация и колите за София ще преминават по магистралата, а тези за Кулата ще бъдат по Е-79.


Кога ще е готово

В понеделник инж. Димитър Назърски, член на работна група от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), която направи обследване на пораженията по моста, прогнозира, че ремонтът ще отнеме поне 45 дни. Днес пред БНР инж. Павел Диковски, член на УС на Браншова камара "Пътища", заяви, че прогнозата на инж. Назърски е оптимистична. "Защото, ако се наложи да се подменя носеща греда, защото има увредени греди в крайните полета, за които тепърва изследванията ще покажат колко са увредени. Доколкото знам, се предвижда да се направи едно пробно натоварване на моста, което ще докаже степента на носимоспособност на съоръжението", уточни той.

Диковски заяви, че такъв пожар - "толкова дълговременен и с развитието на такава висока температура", е прецедент и не може да е ясно какви точно са пораженията на колоните в толкова кратък срок. В решението за възлагане на ремонта на ГБС е посочен срок за изпълнение четири месеца.

Работата на ГБС



"ГБС - Инфраструктурно строителство" е избрана да извърши ремонта, тъй като именно това е фирмата, построила мостовото съоръжение, и то е в 10-годишен гаранционен срок. За подписването на договора АПИ е обявила процедурата за договаряне без предварително обявление поради спешната нужда от ремонта. Надзорът на дейностите ще се извърши от "Пътинвест - инженеринг" за 50 хил. лв. без ДДС.

"Пострадали са 13 колони, три греди и два еркера", обобщи шефът на пътната агенция Георги Терзийски. Въпросната отсечка от "Струма" беше завършена през есента на 2015 г.

Къде са боклуците

Регионалната инспекция по околна среда и водите е заръчала на АПИ до 2 септември да почисти региона около моста. От пътната агенция пък се похвалиха, че вече са премахнати боклуците, които попадат в сервитута на магистралата - под моста и два метра встрани от него. Директорът на АПИ Георги Терзийски посочи, че камионите на пътноподдържащите фирми са натоварени, но не знаели къде да ги занесат, защото чакали РИОСВ - Перник, и община Дупница да им кажат. Било останало обаче огромното количество смет, натрупана на общински терен, който граничи с този на АПИ, а това създавало опасност отново в обхвата на магистралата да се пренесат нерегламентирано боклуци, твърдят от ведомството.

Терзийски заяви още, че не може да гарантира кога ще бъдат премахнати отпадъците, които не са в сервитута на магистралата и съответно АПИ не отговаря за тях.

Из страната - хаос

След пожара Терзийски издаде заповед всички областни пътни управления в страната да извършат преглед на "всички съоръжения за наличие на нерегламентирано използване на пространството под съоръженията и прилежащия сервитут". Резултатите трябва да станат ясни в началото на следващата. "По предварителна информация има нарушения, има дори куриозни случаи - под едно съоръжение има и изграден овчарник", каза Терзийски.

Проверка на mediapool.bg вече показа, че всякакви отпадъци - тухли, дюшеци, кофи и дори лесно запалимо сено, са струпани под и край мостовете на магистралата при Мало Бучино и Голямо Бучино.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за правни новини Седмичен бюлетин за правни новини

Публичен линч върху съда заради предсрочното условно освобождаване на Джок Полфрийман; Висшият адвокатски съвет с категорична позиция срещу кандидатурата на Иван Гешев за главен прокурор; Сериозно скачат глобите по Закона за платежните услуги

23 сеп 2019, 432 прочитания

Уикенд новини: Thomas Cook шокира с фалит; Каракачанов препоръча на журналистите да си мълчат Уикенд новини: Thomas Cook шокира с фалит; Каракачанов препоръча на журналистите да си мълчат

И още: Увеличават се кандидат-кметовете преди изборите, натоварена седмица за ЦИК; През юли е счупен абсолютният температурен рекорд

23 сеп 2019, 1160 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Fitch: Решението за ERM II за България се очаква към края на 2019 г.

Според агенцията страната може да използва еврото като национална валута най-рано през 2023 г.

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата