С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 авг 2019, 17:44, 3961 прочитания

НКЖИ търси строител за 345.9 млн. лв. за жп линията Волуяк – Драгоман

Търговете на НКЖИ затънаха в обжалвания, като КЗК до момента връща в конкурсите, спечелени от чужди компании, играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Национална компания "Железопътна структура" обяви обществена поръчка за модернизацията на жп линията между Волуяк и Драгоман. Индикативната стойност на проекта е 345.9 млн. лв. без ДДС. Поръчката е разделена на два лота: от Волуяк до Петърч, който включва и изграждането на нова жп гара Костинброд, и от Петърч до Драгоман.

Проектът е по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" и е част от по-големия план за модернизирането на жп линията между София и сръбската граница. Срокът за подаването на офертите е до 21 ноември.


До момента проектите на НКЖИ по този програмен период, а и по Механизма за свързана Европа буксуват, като търговете затънаха в обжалвания в КЗК и ВАС. Към момента поръчки за 1.6 млрд. лв. на Националната компания "Железопътна инфраструктура" са се превърнали в заложник на апетитите на добре познатите местни компании. Това мнение се споделя от представители на НКЖИ от местния строителен бранш и от консултанти на чужди компании, които са кандидатствали в жп търговете.

Тъжен настоящ опит

Последните дори са подали сигнал до Брюксел през май тази година, в който накратко се обяснява как през последните няколко месеца КЗК систематично отменя решения на железопътната компания за избор на строители и връща в конкурсите едни и същи кандидати, отстранени преди това заради технически пропуски.



Това са добре познатите български играчи: "ВДХ", с предишно име "Водстрой 98", която преди се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, а после беше закупена от "Хидрострой"; "Джи Пи груп", която преживя голям имиджов скандал и уж щеше да бъде извадена от всички търгове с бюджетни средства; и Христо Ковачки, който от известно време проявява изключителна активност в обжалването на жп търгове през свързани компании.

В сигнала до Брюксел са посочени 7 търга за 1.6 млрд. лв., по които КЗК излиза със странни решения по жалбите на българските играчи. Там, където НКЖИ изначално е избрала местен играч, жалбите нямат успех. Там, където е избрана голяма чужда компания обаче, жалбите са уважени. В сигнала до Брюксел са посочени и местните компании, които биха извлекли полза от решенията на КЗК. Очакванията на източници, близки до процедурите, са, че върнатите от КЗК в търговете компании най-вероятно са предвидили по-ниски цени и така при повторното класиране ще изместят чуждите фирми на по-задни позиции.

Блокираните търгове

Най-висок е залогът за жп отсечката Елин Пелин - Костенец, която е с индикативна стойност 1.02 млрд. лв. Тя трябва да бъде напълно готова до края на 2023 г., но дейностите по нея още не са започнали, а минималното време за строителство на най-сложната му част е 72 месеца. Трасето е разделено на три лота, като НКЖИ избра за строители съответно турски, испанско-български и китайски кандидат. След жалби в КЗК по първия лот беше определено да се преразглеждат офертите на свързания с Ковачки кандидат (това после отпадна в съда). По втория в надпреварата се връща "ВДХ", а по лот 3 - "Джи Пи груп".

След жалба до КЗК кандидат, свързан с Ковачки, се връща в надпреварата и по друг проект в рисковия списък - този за модернизация на жп линията от централна гара до Волуяк, чийто бюджет е близо 200 млн. лева. Той се финансира по Механизма за свързана Европа и трябва да е напълно готов до края на 2020 г., но все още няма подписан договор.

"Джи Пи груп" вече спечели проекта за сигнализация на жп линията от Пловдив до Бургас за 185 млн. лв., а свързано с Ковачки обединение ще извърши електрификацията на линия от София до Волуяк за 48 млн. лв. И при двата търга, при които НКЖИ определи за победители "Джи Пи груп" и компанията на Ковачки, КЗК подкрепи този избор и отхвърли жалбите на другите кандидати срещу него.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Дискордиа" планира 200 млн. лв. инвестиции в следващите 3 години "Дискордиа" планира 200 млн. лв. инвестиции в следващите 3 години

Компанията е номер едно в сектор транспорт по брой нови служители, като смята да назначи още 1050 души

17 окт 2019, 2655 прочитания

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 6 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 6941 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт" Затваряне
Меките начини да се пораздвижи железницата

Вагон-ресторантите, онлайн продажбите на билети и обезщетенията за закъснения са лесни мерки, които могат да засилят интереса към компанията

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10