Пътеводител на градския тротинеткаджия

Съвсем възможно е през септември да бъде приет регламент за движението на тротинетките

Темата накратко
  • В момента електрическите скутери са изцяло сива зона в законодателството.
  • За да се предотвратят много инциденти, има нужда от нови регулации от общините и парламента.

София успя да удържи електрическия устрем на двете колела за известно време. Още през пролетта три компании подписаха меморандум за сътрудничество със Столичната община, според който се съгласяват да изчакат въвеждането на регламента, преди да започнат да оперират. "Разчитахме на едно "джентълменско споразумение", с нищо не можем да ги спрем да започнат работа, когато решат, но поне ги удържахме досега. Във всички други държави са започвали дейност, без да има предварително влязъл в сила регламент", казва пред "Капитал" председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Зафир Зарков.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    clint_eastwood avatar :-|
    clint_eastwood

    Не искам да бъда дребнав, ама в българското право няма такова животно "регламент". Прочитайки заглавието, почнах да си мисля, че се чака регламентация на европейско ниво. Вероятно става дума за наредба на Общинския съвет.

    Нередност?
  • 2
    bst avatar :-|
    Стефан
    • - 1

    И как точно ще глобите тротинеткаджията като мине по Цариграско, след като няма номер по който да я намерите.

    Нередност?
  • 3
    sb avatar :-|
    sb

    До коментар [#2] от "Стефан":

    Доколкото разбрах тротинетките имат GPS и се наемат чрез приложение в телефона, т.е. ползвателя е идетнифицируем, а има и портфейл, в който може да се "бръкне" директно.

    Нередност?
  • 4
    hue avatar :-|
    Николов

    Моите предложения към компаниите за скутери под наем:
    1. при отключване на тротинетката да се включва клипче с инструкции за безопасност. И на потребител това клипче да се пуска на всеки две седмици по веднъж.
    2. потребителят да потвърждава с кликане, че носи каска.

    За всички тротинетки (частни и под наем):
    Ако стане инцидент и няма каска - глобата да почва от 1000 лв.
    На тротинетките да се монтират у-ва, които да следят дали си с каска докато караш. Ако нямаш - тротинетката спира.
    Частните тротинетки да подлежат на регистрация, подобна на СИМ картите - изготвя се БД и всеки си дава данните при покупка. Няма нужда да е като на автомобилите с номера, може да се заместят с баркодове.

    Нередност?
Нов коментар