Нашествието на тротинетките
Частните и споделените електрически тротинетки ще преобразят улиците на София, но това крие и опасности
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Частните и споделените електрически тротинетки ще преобразят улиците на София, но това крие и опасности.
- Още поне пет компании освен Lime планират да предлагат скутери под наем, интерес има и към други градове в България.
- Общинските власти и парламентът бързат да приемат правила за използването им.
Тихи, но съвсем видими, тротинетките на компаниите за споделено ползване могат да променят трайно начина на придвижване в София, а от следващата година вероятно и в други големи градове.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
22 коментара
Ако тротинетките достигнат 10% от индивидуалните пътувания, имат легитимно право да претендират 10% от уличната мрежа. Това означава затваряне на ленти на булеварди и цели улици за автомобили и преустройството им за пешеходци, велосипеди и тротинетки. Ако през една улица минават 2000 тротинетки на ден, никой повече не може да оправдае паркирането на 20 тенекии, където автоталибанът ще я паркира сутринта в 8 часа и ще му стои там застопорена, докато не му свърши работният ден.
Живеем в свободен пазар, и всеки който иска да прави бизнес би трябвало да има възможността да опита. А това че тротинетките са тотална глупост, чиято мода се рециклира за кратко на всеки 20-тина години, е съвсем друга тема.
Горното е факт, но е факт и че в София има зима и тротинетка трудно се кара в такива условия.
До коментар [#2] от "olga_kokoshkina":
то за тебе и велосипедите сигурно са глупост и изобщо всичко, което не можеш да правиш
До коментар [#3] от "stanishev":
В рубриката трябваше да се спомене поне с 3 изречения, че има още 10-тина стартъпа за е-рикши, е-моторетки, е-скейтборди. И тротинетка за сняг ще се появи.
Капитал, от вас би трябвало да се очакват новини и статии, които отговарят на името ви, а не цял брой посветен на тротинетки...Пълни глупости
След 30-тина гипсирани крайника и поне 2-3 смъртни случая.... пак коментирайте. И престанете да лъжете с екологичен, чист... Колко е въглеродния отпечатък на тротинетката, батериите, рециклирането им...тока от димящия ТЕЦ горящ химикали и отпадъци....
До коментар [#4] от "stanishev":
То за теб писането на адекватен коментар е глупост и изобщо всичко, което не можеш да правиш.
Този дето иска да се движи на пътя сред автомобилите трябва да спазва правилата за движение по пътищата. Това означава неговото превозно средство да е оборудвано и годно за движение по пътищата, да минало технически преглед, водачът да има документ за правоспособност, оборудван с предпазни средства, да не е консумирал алкохол и наркотици и да спазва правилата за движение, които спазват всички останали участници в движението... Абсурдно е някой да иска да се мота по пътя и останалите МПС да го видят и да го пазят. Ами като толкова много му се иска да си джитка по релсите и да се надява водача на трена да го пази и да спре.
Освен това въпреки очевидно рекламния характер на тази статия, съм сигурен, че през зимата няма да видим никакво тротинетка. С това нещо межеш да се забавляваш 3-6 месеца в годината. Това може да е някакъв начин да събереш парите на разни безхаберници играещи на фондови борси или на самозабравили се корумпирани разпределители на европейски средства, но в никакъв случай не е нищо друго освен едно модерно за децата лятно забавление, поне за България. Тук има сериозни студове и зими. Не виждам в тези тротинетки никаква алтернатива, камо ли екологична. Да сме живи и здрави и пак да си поговорим по темата през зимата.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.