С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 сеп 2019, 10:58, 4518 прочитания

Законът за горивата се връща в изходна позиция

Строителните компании ще могат да зареждат подизпълнителите си с горива

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Секторният Закон за горивата ще претърпи сериозни корекции, като много от режимите ще бъдат значително облекчени. Това става ясно от публикуваните на Strategy.bg предложения за промените в Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход.

Изискването търговците на едро да имат поне 1 млн. лв. капитал отпада, като вместо това размерът на минималния капитал ще се диференцира спрямо размера на бизнеса. За търговците на дребно се връща възможността обектът да е преместваем т.е. модулен. А за строителните компании - да снабдяват с горива както собствените и наетите от тях, така й превозните средства на подизпълнителите си.


Промените се предлагат малко преди изтичането на тримесечния срок от влизането на наредбата по настоящия закон в сила - 26 октомври.

Много шум за нищо

Настоящият секторен закон за горивата беше искан от големите компании в Българската петролна и газова асоциация. Той беше внесен в Народното събрание миналата година от депутати от всички партии начело с Емил Димитров-Ревизоро с официалния мотив борба със сивия сектор при горивата. Той обаче щеше да оскъпи бизнеса на по-малките компании, както и навлизането на нови играчи и така да ограничи конкуренцията. Законът влезе в сила на 28 януари. Последваха протести, като срещу него се обяви председателят на КРИБ Кирил Домусчиев и собственикът на "Инса ойл" Георги Самуилов, земеделци и минни компании и в крайна сметка бяха нанесени корекции, които облекчиха изискванията към търговците на дребно на горива. Междувременно бяха гласувани и поправки по текстовете, така че да се решат създалите се абсурдни проблеми за минния бранш и за строителството, които изведнъж се оказаха в невъзможност да зареждат машините си под земята или на магистрали в строеж, по които все още няма бензиностанции.



Правителството реши да отложи влизането на закона в сила с шест месеца, т.е. на 1 юли, посредством отлагане на влизането в сила на наредбата по закона с до шест месеца. На свой ред търговците трябва да се регистрират като такива до три месеца след влизането й.


Пълен назад

Междувременно обаче след "проведени срещи и консултации с представители на браншовите организации" на заинтересовани страни се стига до настоящите промени с автор икономическото министерство.

Сред мотивите му се посочва решение на Комисията за защита на конкуренцията от март 2019 г. и секторния анализ на комисията, според който с проекта се поставят нови и съществени бариери пред навлизането на нови участници на пазара, въвеждат се процедури, които създават и подкрепят монополи, както и цени, диктувани от монополистите, както и ограничаване на възможностите на крайните потребители в малките селища.

Основните промени

Сега се предлага търговците на едро да имат дълготрайни активи, внесен уставен капитал или обезпечение в размер на 200 хил. лв. при приходи за предходната година до 5 млн. лв.; 500 хил. лв. при приходи до 20 млн. лв. и 1 млн. лв. при приходи над 20 млн. лв.

- За търговците на дребно вече няма стриктно изискване бензиностанцията им да е трайно прикрепена към недвижим имот, като вече има опцията тя да е модулна

- Строителите пък ще могат да зареждат подизпълнители, като предложението идва от Камарата на строителите в България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово

Обектът се строи от шест години и се забави по ред неочаквани причини. Трябва да е готов през ноември

19 окт 2019, 1949 прочитания

Решения за софийските проблеми 2 Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

18 окт 2019, 2033 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Moody’s повиши перспективата по кредитния рейтинг на България

Международната агенция очаква страната да се присъедини към чакалнята на еврото през 2020 г.

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10