С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 сеп 2019, 16:39, 6990 прочитания

Държавната "Автомагистрали" с нов договор - за 60 млн. лв. за "Тракия"

Новата любима на управляващите компания спечели търгове за поддръжка на магистрали за пет години за над 110 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държавната компания "Автомагистрали", която е към регионалното министерство, спокойно може да се нарече най-богатият строител. След като без състезание взе над 1 млрд. лв. за строителство на част от магистрала "Хемус", сега новият любимец на управляващите взима договор за 60 млн. лв. за поддръжка на част от "Тракия". Всъщност даденият бизнес е много по-голям, защото всички ремонти на мостове, настилки и т.н. за десетки и дори стотици милиони се дават на поддържащата фирма без търг и конкурс. А после тя преразпределя на тъмно задачите към подизпълнители.

Нови 100 млн. за "Тракия" и "Хемус"


На 30 август Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е сключила договор за над 59 млн. лв. с ДДС за поддържане на 240 км от магистрала "Тракия" от София до Стара Загора - или точно толкова, колкото е била прогнозната стойност на търга. Отделно с решение от юни на АПИ избира отново "Автомагистрали" за поддръжка на 93 км от "Хемус" между София и Ловеч. За тази част от поръчката за поддържане на магистралите все още няма подписан договор, като причината не е ясна, тъй като няма и жалба в Комисията за защита на конкуренцията. Прогнозната стойност на позицията за "Хемус" е 42 млн. лв. с ДДС, като вероятно на такава стойност да е спечелена и поръчката.

Отделно, "Автомагистрали" има и договор за още над 14 млн. лв. за "Тракия" между Стара Загора и Бургас. Така става ясно, че тя печели всички позиции, за които кандидатства, независимо от високите цени, които предлага (виж долу).


Засега не е избран изпълнител само за поддържането на "Хемус" между Шумен и Варна, където имаше и най-голяма конкуренция. За "Марица" пък отговаря АБ, хасковска строителна фирма, която се свързва с Делян Пеевски.



Само по този търг договорите на държавната фирма за следващите пет години са на стойност 115 млн. лв. През договорите за поддържане обаче минават и т.нар. аварийни ремонти и сумата може да се увеличи в пъти. Така с анекси по стария договор вместо прогнозните 15 млн. лв. "Автомагистрали" е получила цели 160 млн. лв. за поддържане на участък от "Хемус", стана ясно от отговори на АПИ до "Капитал", получени по реда на Закона за достъп до обществена информация.

Държавният любим строител

Компанията стана 12-ият най-голям строител в България за 2018 г. по приходи според класацията на "Капитал" К100. Всичко това - благодарение на държавните поръчки за поддържане на магистрали. През декември правителството реши да "подари" и още 1.34 млрд. лв. (които може да се увеличат) за строителството на 134 км от "Хемус" чрез процедурата за in-house възлагане. МРРБ е принципал и на АПИ, и на "Автомагистрали" и по схемата за вътрешни поръчки компанията получи без никакво състезание изграждането на магистралата.

Неформално в сектора се твърди, че частни компании ще помагат, въпреки че, когато се ползва тази процедура, подизпълнителите са забранени.
КАПИ
АВТОМАГИСТРАЛИ ЕАД
  • Собствен капитал 20,6
  • Печалба 5,7
  • Активи 58,7
  • Пасиви 38,1
  • Брой заети 271
  • Приходи 80,4
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.

Странните единични цени

Характерно за "Автомагистрали" в тези търгове за поддържане на пътищата е, че те подават равни единични цени на пределните, поставени от АПИ. Това е странен ход, тъй като цената е критерий с 60% тежест при оценка на офертите и всеки би предположил, че фирмата ще подаде по-ниска цена, за да спечели търга. В едната позиция за "Тракия" те нямат и конкуренция, т.е. колкото подадат като цена, с толкова ще спечелят.

В търга за "Хемус" между София и Ловеч обаче се е явила още една фирма - "Инфра експерт", която губи.

При преглед на предложените единични цени се вижда, че "Автомагистрали" са подали различна от пределната единична цена за дейности само в осем от общо 164 случая. Това не включва секцията за работници и машини, където "Автомагистрали" са предлагали по-ниски цени от "Инфра експерт".

По другия технически критерий кандидатите могат да получат максимално 40 т. Той е и по-субективният показател. В случая АПИ е дала на "Автомагистрали" максимална оценка, а на "Инфра експерт - 25 от 40 точки, което гарантира победа на държавната фирма.

В другата позиция, където тя няма конкуренция - за "Тракия", е получила също 25 точки, но в случая няма значение как е оценено предложението. Тук е любопитно как за едната позиция предложението е отлично, а в другото има сериозни липси.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента 8 Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента

Висшият съдебен съвет очаквано прегласува решението си за нов главен прокурор със същото мнозинство от 20 гласа срещу 4

14 ное 2019, 2243 прочитания

Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя

И още: Първият ден от болничните няма да се плаща от никой, патриотите "вдигнаха" минималната пенсия и осигуриха безплатна детска градина за социално слаби, подготвя се нова концесия на летище Пловдив

14 ное 2019, 1201 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
ВСС пак отказа да освободи Методи Лалов като съдия, въпреки това той ще участва в изборите

С процедурни хватки Съдийската колегия размотава преписката, Лалов определи това като "гавра с достойнството на съдиите"

Още от Капитал
Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10