С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 сеп 2019, 16:39, 7363 прочитания

Държавната "Автомагистрали" с нов договор - за 60 млн. лв. за "Тракия"

Новата любима на управляващите компания спечели търгове за поддръжка на магистрали за пет години за над 110 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държавната компания "Автомагистрали", която е към регионалното министерство, спокойно може да се нарече най-богатият строител. След като без състезание взе над 1 млрд. лв. за строителство на част от магистрала "Хемус", сега новият любимец на управляващите взима договор за 60 млн. лв. за поддръжка на част от "Тракия". Всъщност даденият бизнес е много по-голям, защото всички ремонти на мостове, настилки и т.н. за десетки и дори стотици милиони се дават на поддържащата фирма без търг и конкурс. А после тя преразпределя на тъмно задачите към подизпълнители.

Нови 100 млн. за "Тракия" и "Хемус"


На 30 август Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е сключила договор за над 59 млн. лв. с ДДС за поддържане на 240 км от магистрала "Тракия" от София до Стара Загора - или точно толкова, колкото е била прогнозната стойност на търга. Отделно с решение от юни на АПИ избира отново "Автомагистрали" за поддръжка на 93 км от "Хемус" между София и Ловеч. За тази част от поръчката за поддържане на магистралите все още няма подписан договор, като причината не е ясна, тъй като няма и жалба в Комисията за защита на конкуренцията. Прогнозната стойност на позицията за "Хемус" е 42 млн. лв. с ДДС, като вероятно на такава стойност да е спечелена и поръчката.

Отделно, "Автомагистрали" има и договор за още над 14 млн. лв. за "Тракия" между Стара Загора и Бургас. Така става ясно, че тя печели всички позиции, за които кандидатства, независимо от високите цени, които предлага (виж долу).


Засега не е избран изпълнител само за поддържането на "Хемус" между Шумен и Варна, където имаше и най-голяма конкуренция. За "Марица" пък отговаря АБ, хасковска строителна фирма, която се свързва с Делян Пеевски.



Само по този търг договорите на държавната фирма за следващите пет години са на стойност 115 млн. лв. През договорите за поддържане обаче минават и т.нар. аварийни ремонти и сумата може да се увеличи в пъти. Така с анекси по стария договор вместо прогнозните 15 млн. лв. "Автомагистрали" е получила цели 160 млн. лв. за поддържане на участък от "Хемус", стана ясно от отговори на АПИ до "Капитал", получени по реда на Закона за достъп до обществена информация.

Държавният любим строител

Компанията стана 12-ият най-голям строител в България за 2018 г. по приходи според класацията на "Капитал" К100. Всичко това - благодарение на държавните поръчки за поддържане на магистрали. През декември правителството реши да "подари" и още 1.34 млрд. лв. (които може да се увеличат) за строителството на 134 км от "Хемус" чрез процедурата за in-house възлагане. МРРБ е принципал и на АПИ, и на "Автомагистрали" и по схемата за вътрешни поръчки компанията получи без никакво състезание изграждането на магистралата.

Неформално в сектора се твърди, че частни компании ще помагат, въпреки че, когато се ползва тази процедура, подизпълнителите са забранени.
КАПИ
АВТОМАГИСТРАЛИ ЕАД
  • Собствен капитал 20,6
  • Печалба 5,7
  • Активи 58,7
  • Пасиви 38,1
  • Брой заети 271
  • Приходи 80,4
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.

Странните единични цени

Характерно за "Автомагистрали" в тези търгове за поддържане на пътищата е, че те подават равни единични цени на пределните, поставени от АПИ. Това е странен ход, тъй като цената е критерий с 60% тежест при оценка на офертите и всеки би предположил, че фирмата ще подаде по-ниска цена, за да спечели търга. В едната позиция за "Тракия" те нямат и конкуренция, т.е. колкото подадат като цена, с толкова ще спечелят.

В търга за "Хемус" между София и Ловеч обаче се е явила още една фирма - "Инфра експерт", която губи.

При преглед на предложените единични цени се вижда, че "Автомагистрали" са подали различна от пределната единична цена за дейности само в осем от общо 164 случая. Това не включва секцията за работници и машини, където "Автомагистрали" са предлагали по-ниски цени от "Инфра експерт".

По другия технически критерий кандидатите могат да получат максимално 40 т. Той е и по-субективният показател. В случая АПИ е дала на "Автомагистрали" максимална оценка, а на "Инфра експерт - 25 от 40 точки, което гарантира победа на държавната фирма.

В другата позиция, където тя няма конкуренция - за "Тракия", е получила също 25 точки, но в случая няма значение как е оценено предложението. Тук е любопитно как за едната позиция предложението е отлично, а в другото има сериозни липси.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гражданите няма да влизат в затвора, ако горят отпадъци 2 Гражданите няма да влизат в затвора, ако горят отпадъци

ГЕРБ внесе допълнение на съществуващите текстове в Наказателния кодекс, което се отнася най-вече за юридически лица

10 дек 2019, 1970 прочитания

Вечерни новини: Опит за борба с горенето на боклуци, Русия и Украйна спират огъня Вечерни новини: Опит за борба с горенето на боклуци, Русия и Украйна спират огъня

И още: Три журналистки взеха приза "Човек на годината", партия на Слави би била трета политическа сила, утре управляващите гласуват Цацаров за шеф на КПКОНПИ

10 дек 2019, 1418 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
ВСС пак отказа да освободи Методи Лалов като съдия, въпреки това той ще участва в изборите

С процедурни хватки Съдийската колегия размотава преписката, Лалов определи това като "гавра с достойнството на съдиите"

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10