Компании от групата "Геотехмин" ще строят пътя Ботевград-Мездра за 160 млн. лв.

Това е първа голяма пътна поръчка за холдинга от години

След подписване на договора четирилентовото трасе от 20 км, което е част от пътя между Ботевград и Мездра, трябва да бъде завършено за три години, т.е. възможно е в края на 2022 г. да е готово
След подписване на договора четирилентовото трасе от 20 км, което е част от пътя между Ботевград и Мездра, трябва да бъде завършено за три години, т.е. възможно е в края на 2022 г. да е готово
След подписване на договора четирилентовото трасе от 20 км, което е част от пътя между Ботевград и Мездра, трябва да бъде завършено за три години, т.е. възможно е в края на 2022 г. да е готово    ©  Юлия Лазарова
След подписване на договора четирилентовото трасе от 20 км, което е част от пътя между Ботевград и Мездра, трябва да бъде завършено за три години, т.е. възможно е в края на 2022 г. да е готово    ©  Юлия Лазарова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Двете строителни компании от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов - "Геострой" и "Пътстрой-92", печелят първата си голяма поръчка от три години насам. Въпреки че активно участват в големите търгове на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) от 2015 г., те не са печелили неин голям търг. Последният голям договор на групата беше за депо "Земляне" на столичното метро от 2016 г.

Сега "Геострой" и "Пътстрой-92" са спечелили обществената поръчка за 20 км от пътя Ботевград - Мездра, който от двулентов ще стане четирилентов. Обединението печели с оферта от 10 млн. лв. над индикативната стойност, т.е. цената им е почти 133 млн. лв. без ДДС, или близо 160 млн. лв. с ДДС. Това е възможно, тъй като при четирите поръчки за пътя Видин - Ботевград АПИ прилага нова схема, според която плаща чак когато обектът е завършен и прогнозните стойности не са пределни. Затова и кандидатите могат да печелят на по-високи цени.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    elitdimitrova avatar :-|
    Reader12
    • + 1

    Хм. Въпросът е как Джи Пи с толкова ниски единични цени дават толкова висока обща цена?

    Нередност?
  • 2
    zun59432773 avatar :-|
    zun59432773
    • - 3
    • + 2

    Да напомням ли, чий кадър е Цоло Вутов? И в кой години започна неговия възход? Явно има нови негласни уговорки за разпределяне на баницата от инфраструкторни проекти. Иначи при сегашната конфигурация на власта не би следвало той да получи какъвто и да било проект.

    Нередност?
  • Чичи (Ice Man's fan)
    • + 4

    Цените реално нямат почти никакво значение, защото денгубите от несъществуването на този път практически са неизчислими и за тригодишният период, за който трябва да се построи отсечката със сигурност биха надхвърлили в пъти и най-високата цена.
    Така че просто започвайте и завършвайте час по-скоро и с най-добро качество! Както и целият участък от Дунав мост 2 до Ботевград!!!

    Нередност?
Нов коментар