С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 11 сеп 2019, 16:27, 6190 прочитания

И споделени скутери се предлагат вече в София

Потребителите могат да ги наемат през мобилно приложение за време, ден или седмица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Алтернативните методи за придвижване в София продължават да се увеличават. След навлизането на електрическите споделени автомобили и тротинетки вече са достъпни и споделени скутери. Shareascoot пусна под наем в столицата 30 бензинови скутера, които се таксуват на минута използване или могат да бъдат наети за цял ден или една седмица при фиксирани тарифи.

Как работи и колко струва


Подобно на конкурентните споделени алтернативи за придвижване и Shareascoot работи през мобилно приложение. В него потребителите си създават профил и въвеждат личните си данни, шофьорска книжка и кредитна или дебитна карта. Скутерите могат да се управляват със стандартната категория Б.

През карта в приложението потребителят вижда къде се намират свободните скутери, а след резервирането на един от тях разполага с 10 минути, за да стигне до него. При доближаване на скутера той се отключва отново през смартфона. Всеки разполага с две каски – една в багажника и една под седалката, в случай че се возят двама души.

Потребителите не заплащат първоначална такса, а цената на една минута е 0.29 лв., която включва и горивото. В случай че решат да паркират скутера, без да прекратят наема му, една минута престой струва 0.09 лв. Shareascoot предлага и целодневен наем с фиксирана тарифа от 59 лв. или едноседмичен на стойност 280 лв.



Шофирането и временното паркиране на скутерите е възможно в цяла София. При прекратяване на наема обаче те трябва да бъдат оставяни в рамките на широкия център. Зоните за целта са обозначени на картата в мобилното приложение на Shareascoot.

Управителят на фирмата, предлагаща услугата Shareascoot, Красимир Димитров коментира пред "Капитал", че за първите дни от началото й вече има регистрирани близо хиляда потребители. "Най-често скутерите се наемат за период до 15 мин. или за цял ден", допълва той. Към момента са достъпни само бензинови скутери, но в идните месеци от компанията ще пускат и три електрически. По думите на управителя на фирмата цялата инвестиция в лансирането на Shareascoot до момента надхвърля 250 хил. лв.

Още скутери следващия сезон

Карането на скутерите зависи силно от климатичните условия. Използването им е възможно основно между март и ноември, като по думите на Димитров активните месеци са от април до октомври. Затова през 2020 г. от Shareascoot искат да разраснат услугата си, като целта на компанията е до края на следващия сезон броят им да достигне 100 в София. "Планираме тогава 60% от скутер парка да бъде съставен от електрически скутери", казва Димитров. "Опитът ни показва, че голяма част от потребителите освен за работа ги използват и за извънградски разходки, а за съжаление технологията на електрическите скутери позволява максимум 60 км пробег с една батерия. Затова и залагаме също на стандартните бензинови скутери."

Освен в София компанията планира да лансира услугата и в Пловдив, а след това поетапно във Варна и Бургас.
Кой предлага Shareascoot

Услугата Shareascoot се предлага от компанията "Рентаскут". Освен споделени скутери фирмата се занимава и с традиционно отдаване под наем, както и с продажба на нови скутери. Вносител е на марката SYM, каквито са и споделените модели, както и на марката NIU, каквито ще бъдат електрическите скутери. Собственик на "Рентаскут" пък е медийната агенция "Делта медиа консултинг", в която участие имат освен Красимир Димитров и Пламен Златков, Евгени Русев и Стоян Стоянов.
Цените в Румъния

Подобна услуга има и в Букурещ, където се предлага от полската компания blinkee.city. Там обаче се отдават под наем единствено електрически скутери, които са малко по-скъпи от българската алтернатива. За една минута клиентите плащат 0.79 румънски леи, което се равнява на близо 0.33 лв. и 0.09 румънски леи за минута паркинг или 0.04 лв. Максималната сума за един ден, която потребителите могат да платят в Букурещ, пък е 99 румънски леи (41 лв.). Цените за студенти са по-ниски единствено за минута наем, която струва 0.67 румънски леи (0.28 лв.).

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Биовет" откри нов завод за ветеринарни лекарства на стойност 300 млн. лв. 1 "Биовет" откри нов завод за ветеринарни лекарства на стойност 300 млн. лв.

Съоръжението на компанията на братята Кирил и Георги Домусчиеви беше открито от премиера и трима министри

16 сеп 2019, 1423 прочитания

Американският производител на обезболяващи Purdue Pharma иска защита от фалит 3 Американският производител на обезболяващи Purdue Pharma иска защита от фалит

По-рано фармацевтичната компания предложи между 10 и 12 млрд. долара като извънсъдебно споразумение

16 сеп 2019, 832 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мотоциклетите в Европа стават по-търсени

Докато продажбите на автомобили се свиват, има скок в продажбите на мотори

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие