Подземният паркинг при националния стадион ще бъде отворен през октомври
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Подземният паркинг при националния стадион ще бъде отворен през октомври

Входът за паркинга се намира в близост до метростанция "Стадион Васил Левски" и е точно срещу Българското национално радио (БНР)

Подземният паркинг при националния стадион ще бъде отворен през октомври

Ремонтът на съоръжението струваше близо 3 млн. лв. на Центъра за градска мобилност, който го стопанисва от началото на 2018 г.

3741 прочитания

Входът за паркинга се намира в близост до метростанция "Стадион Васил Левски" и е точно срещу Българското национално радио (БНР)

© Цветелина Ангелова


Подземният паркинг до Националния стадион "Васил Левски", който чака довършителни работи от близо 10 години, вероятно ще бъде отворен за ползване в края на октомври. Това стана ясно в четвъртък при проверка от страна на столичния кмет Йорданка Фандъкова. Финализирането му струваше близо 3 млн. лв. на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), който стопанисва паркинга от началото на 2018 г. Дружеството избра за изпълнител строителната компания "Калистратов груп" през декември.

Безплатно за пътуващите с метро

Паркингът разполага с общо 193 паркоместа и е на три подземни етажа. Ползването му е безплатно за граждани, които разполагат с превозен документ за градския транспорт. "След като паркираме колата тук, влизаме в метрото и чекираме картата си. Използваме метрото и после се връщаме в буферния паркинг. Това ни струва 0 лв. в рамките на 24 часа и е част от услугата "Паркирай и пътувай", която ще е активна за всички други буферни паркинги", коментира пред "Капитал" изпълнителният директор на ЦГМ Христиан Петров.

Дали някой е използвал метрото ще се разбира от специална система, която е свързана с метрото и с всеки буферен паркинг към ЦГМ. За тези, които само паркират колата си, но не използват столичното метро, цената ще е като тази за зелена зона - 1 лв. на час. Толкова струва и паркирането на открития паркинг в близост до метростанцията "Стадион Васил Левски" за първите четири часа престой. Приходите от него обаче не се събират от ЦГМ, а от общинското "Пазари Запад".

Защо толкова време се забави?

Според Петров довършителните дейности са били много, а решението на Столичния общински съвет (СОС) да прехвърли паркинга към ЦГМ е било взето едва миналата година. "Предприехме действия възможно най-бързо. Изискваше се време за подготвянето на административните документи, изготвянето на проект и избора на изпълнител. Неговият срок за строително-ремонтните дейности даже е до края на октомври, но ще приключим по-рано", казва той.

Довършителните дейности се чакат вече 10 години, още откакто паркингът е изграден заедно с Метростанция "Васил Левски". През 2009 г. общината прехвърля 1 етаж с 51 места на БНР срещу ангажимента за довършване и въвеждането му експлоатация. Това обаче така и не се е случило и затова към момента всички три етажа са прехвърлени към ЦГМ, който сега се заема със същата задача, обяснява изпълнителният директор.

Ще има ли зарядни станции за електромобили?

Да. За целта е било изведено електричество, което позволява поставянето на тази инфраструктура. Най-вероятно местата ще са между 8 и 12 и се очаква да бъдат отворени още на 15 октомври.

Кои са другите буферни паркинги и кога ще са готови?

За паркинга на Централна гара (със 73 места) вече има изготвен проект и предстои стартиране на процедурата за изпълнител. За наземния паркинг в "Надежда" и този на бул. "Сливница" все още няма готови проекти.

"Все пак дружеството планира възможностите си и паркингът до националния стадион е първата ни стъпка, ще стартираме процедури и за другите", казва Петров.

Подземният паркинг до Националния стадион "Васил Левски", който чака довършителни работи от близо 10 години, вероятно ще бъде отворен за ползване в края на октомври. Това стана ясно в четвъртък при проверка от страна на столичния кмет Йорданка Фандъкова. Финализирането му струваше близо 3 млн. лв. на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), който стопанисва паркинга от началото на 2018 г. Дружеството избра за изпълнител строителната компания "Калистратов груп" през декември.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK