С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 сеп 2019, 15:34, 1517 прочитания

Подземният паркинг при националния стадион ще бъде отворен през октомври

Ремонтът на съоръжението струваше близо 3 млн. лв. на Центъра за градска мобилност, който го стопанисва от началото на 2018 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Подземният паркинг до Националния стадион "Васил Левски", който чака довършителни работи от близо 10 години, вероятно ще бъде отворен за ползване в края на октомври. Това стана ясно в четвъртък при проверка от страна на столичния кмет Йорданка Фандъкова. Финализирането му струваше близо 3 млн. лв. на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), който стопанисва паркинга от началото на 2018 г. Дружеството избра за изпълнител строителната компания "Калистратов груп" през декември.

Безплатно за пътуващите с метро


Паркингът разполага с общо 193 паркоместа и е на три подземни етажа. Ползването му е безплатно за граждани, които разполагат с превозен документ за градския транспорт. "След като паркираме колата тук, влизаме в метрото и чекираме картата си. Използваме метрото и после се връщаме в буферния паркинг. Това ни струва 0 лв. в рамките на 24 часа и е част от услугата "Паркирай и пътувай", която ще е активна за всички други буферни паркинги", коментира пред "Капитал" изпълнителният директор на ЦГМ Христиан Петров.

Дали някой е използвал метрото ще се разбира от специална система, която е свързана с метрото и с всеки буферен паркинг към ЦГМ.
За тези, които само паркират колата си, но не използват столичното метро, цената ще е като тази за зелена зона - 1 лв. на час. Толкова струва и паркирането на открития паркинг в близост до метростанцията "Стадион Васил Левски" за първите четири часа престой. Приходите от него обаче не се събират от ЦГМ, а от общинското "Пазари Запад".

Защо толкова време се забави?



Според Петров довършителните дейности са били много, а решението на Столичния общински съвет (СОС) да прехвърли паркинга към ЦГМ е било взето едва миналата година. "Предприехме действия възможно най-бързо. Изискваше се време за подготвянето на административните документи, изготвянето на проект и избора на изпълнител. Неговият срок за строително-ремонтните дейности даже е до края на октомври, но ще приключим по-рано", казва той.

Довършителните дейности се чакат вече 10 години, още откакто паркингът е изграден заедно с Метростанция "Васил Левски". През 2009 г. общината прехвърля 1 етаж с 51 места на БНР срещу ангажимента за довършване и въвеждането му експлоатация. Това обаче така и не се е случило и затова към момента всички три етажа са прехвърлени към ЦГМ, който сега се заема със същата задача, обяснява изпълнителният директор.

Ще има ли зарядни станции за електромобили?

Да. За целта е било изведено електричество, което позволява поставянето на тази инфраструктура. Най-вероятно местата ще са между 8 и 12 и се очаква да бъдат отворени още на 15 октомври.

Кои са другите буферни паркинги и кога ще са готови?

За паркинга на Централна гара (със 73 места) вече има изготвен проект и предстои стартиране на процедурата за изпълнител. За наземния паркинг в "Надежда" и този на бул. "Сливница" все още няма готови проекти.

"Все пак дружеството планира възможностите си и паркингът до националния стадион е първата ни стъпка, ще стартираме процедури и за другите", казва Петров.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой ще превъоръжи пехотата 3 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 1419 прочитания

Топ обявите за работа на Karieri.bg Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT, сектора, търговията, човешките ресурси

20 сеп 2019, 516 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 3734 прочитания

20 сеп 2019, 3048 прочитания

20 сеп 2019, 1865 прочитания

20 сеп 2019, 1523 прочитания

20 сеп 2019, 1414 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
БНР свали от ефир Силвия Великова

Решението е във връзка с процедурата за избор на главен прокурор, коментира журналистът (текстът е допълнен)

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев