Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Щастливецът Су-25

Ремонтът на щурмовата ни авиация се извършва с ускорено темпо въпреки ведомствената съпротива на няколко нива

По информация "Капитал" военното ведомство вече е изпратило в Беларус не един, а четири самолета накуп
По информация "Капитал" военното ведомство вече е изпратило в Беларус не един, а четири самолета накуп
По информация "Капитал" военното ведомство вече е изпратило в Беларус не един, а четири самолета накуп    ©  Reuters
По информация "Капитал" военното ведомство вече е изпратило в Беларус не един, а четири самолета накуп    ©  Reuters
Военното министерство бърза с изпращането на Су-25 в Беларус, вероятно защото се опасява от реакция на ЕС.

Широко известен факт е, че през последните години модернизацията на българската армия се движи с мъчително бавно темпо. Парадоксално обаче може да се окаже, че изненадващият голям печеливш от това е... щурмовата ни авиация и в частност бойните машини Су-25, опериращи от авиобазата за предно разполагане "Безмер".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    uprsport avatar :-|
    Uprsport
    • - 1
    • + 5

    От автора "Докато поне 5 години ни делят от приемането на въоръжение на модерните щатски изтребители F-16 Block 70, то само след около година, за пръв път от около 30 години, армията ни най-вероятно ще разполага с няколко напълно боеспособни самолета за поддръжка на пехотата."

    Не съм съгласен, че ще бъде за пръв път от около 30 години. СУ-25 до преди 13 години летяха половината от трите ескадрили, които имахме през 1990 година.
    С останалото съм съгласен, но задавам въпрос:
    На кого и с каква цел са необходими самолети за непосредствена огнева поддръжка на Сухопътните войски?
    Според мен отговора е, че това е нужно на някой политик за да спекулира пред българския народ.
    Трите ескадрили СУ- 25, базирани на летище Безмер до Ямбол са закупени през 1986г. като основното им предназначение е да осигурят огнева поддръжка на 7 и 2 мотострелкови дивизии.
    7 и 2 мотострелкови дивизии имат задача да принудят войските на Южния фланг на НАТО (чийто основен състав е от турската армия) при настъпление да се развърнат в боен ред, да спрат настъплението им, да осигурят въвеждането на войските на Одеския военен окръг и да възстановят целостта на държавната граница.
    Днес само едни пречупени колове и остатъци от сгради бележат войсковите райони на 7 дивизия, а България от 2004г. е член на НАТО и съюзник на Турция. Та се връщам на въпроса ми:
    На кого и с каква цел са необходими самолети за непосредствена огнева поддръжка на Сухопътните войски?

    Нередност?
  • 2
    chichka avatar :-|
    chichka
    • - 3
    • + 4

    До коментар [#1] от "Uprsport":

    Колкото и да ги хвалим, това са прекрасни самолети за военни действия през...ВСВ! Днес нямат нито радар, нито "умни" оръжия, летят само в ясно време....грешни пари дадени за "данък Русия"! Къде, с кого ще воюваме с мотострелкови дивизии.... дето вече ги нямаме? Радиото им може ли да общува с турски, гръцки, румънски партньорски самолети? НЕ!

    Нередност?
  • 3
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov
    • - 1
    • + 3

    Хайде честито, вижте в кой списък ни подредиха Каракачанов и герберите:

    Состоит на вооружении:

    Азербайджан — 16 Су-25 и 3 Су-25УБ по состоянию на 2017 год:202
    Ангола — 8 Су-25 и 2 Су-25УБ по состоянию на 2016 год:430
    Армения — 13 Су-25 и 2 Су-25УБК по состоянию на 2017 год:200
    Белоруссия — 12 Су-25К/Су-25УБК по состоянию на 2017 год
    БОЛГАРИЯ — 10 Су-25К и 4 Су-25УБК по состоянию на 2017 год:98
    Гамбия — 1 Су-25 по состоянию на 2008 год[65]
    ДР Конго — 4 Су-25 по состоянию на 2016 год
    Ирак — 6 Су-25/Су-25К и 1 Су-25УБК по состоянию на 2016 год
    Иран — 7 Су-25К и 3 Су-25УБК по состоянию на 2016 год
    Казахстан — 12 Су-25/Су-25СМ и 2 Су-25УБМ по состоянию на 2018 год
    КНДР — 34 Су-25/Су-25УБК по состоянию на 2016 год
    Кот-д’Ивуар — 2 Су-25 по состоянию на 2016 год
    Нигер — 2 Су-25 по состоянию на 2016 год
    Перу — 10 Су-25А и 8 Су-25УБ по состоянию на 2016 год
    Россия — 40 Су-25, 140 Су-25СМ/CM3, 15 Су-25УБ и 5 Су-25УТГ по состоянию на 2017 год
    Туркмения — 12 Су-25МК по состоянию на 2017 год
    Узбекистан — 20 Су-25/Су-25БМ по состоянию на 2017 год
    Украина — 31 Су-25/Су-25УБ по состоянию на 2017 год
    Судан — 9 Су-25 и 2 Су-25УБ по состоянию на 2016 год
    Чад — 8 Су-25 и 2 Су-25УБ по состоянию на 2016 год
    Экваториальная Гвинея — 4 Су-25 по состоянию на 2016 год[66]
    Эритрея — 2 Су-25 и 2 Су-25УБ по состоянию на 2016 год
    Эфиопия — 4 Су-25 по состоянию на 2009 год[67][68]

    Нередност?
  • 4
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov
    • - 3
    • + 3

    До коментар [#1] от "Uprsport":

    За да отговорим на въпроса "за чий са ни тези "щурмови" самолети", трябва първо да имаме военна доктрина, каквато България няма. Това си пролича ясно по време на разправията около купуването на нови самолети. От нея произлиза, че доктрината на България е "да сме член на НАТО", а не да си охраняваме националните граници и да възпираме мераците на противник десетки пъти по-въоръжен от нас (Турция и Русия). Всеки народ си заслужава политиците.

    Нередност?
  • 5
    uprsport avatar :-|
    Uprsport
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#2] от "chichka":

    За оперативната съвместимост на авиацията ни и най-вече на ПВО със тези на НАТО може да напишем много, но няма да стигнем до реализирането на откраднатите пари.

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Държава на 3 дена от окупация няма практическа полза от няколко самолета.

    Нередност?
Нов коментар