С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 14 сеп 2019, 11:10, 3908 прочитания

София купува 52 нови електроавтобуса и 5 дизелови втора ръка

Това лято общински транспортни дружества обявиха търгове за 200 млн. лв., но без осигурено финансиране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като в последните месеци преди изборите Столичната община задвижи обществени поръчки за 600 млн. лв., и общинските дружества също се активизираха. В последните месеци "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт" обявиха търгове за близо 200 млн. лв. без ДДС. Само през тази седмица автотранспортното предприятие обяви две поръчки за близо 30 млн. лв. за покупката на автобуси - както електрически, така и дизелови.

Във всички тези процедури обаче има една особеност: финансирането за тях не е осигурено, независимо дали става въпрос за европейски пари или собствени бюджети. Което пък повдига въпроса дали цялата тази инициативност не е само предизборна.


Поръчки за 30 млн. лв. през септември

Едната нова обществена поръчка на "Столичен автотранспорт" е за общо 52 малки електрически автобуса и зарядни станции към тях, които ще се ползват като довеждащ транспорт до основните градски линии в кварталите. Тя е разделена на две обособени позиции, като първата е за 30 превозни средства с дължина 5.5-7.5 метра, а другата - за 22 с дължина 7.6 - 9.6 метра. Тук цената е водещ критерий с 55% тежест от крайната оценка на офертите, а останалите са технически показатели.

Общата прогнозна стойност на поръчката е 27.6 млн. лв. без ДДС, а крайният срок за подаване на оферти е 21 октомври 2019 г. Покупката вероятно ще се финансира по оперативна програма "Околна среда" (ОПОС). Парите обаче още не са осигурени.



Другият търг е за 1.2 млн. лв. без ДДС за пет употребявани дизелови автобуса с екостандарт за емисии Евро 6 и произведени не по-рано от 2015 г. Те трябва да са на максимум 300 хил. км и да са с капацитет от поне 60 места. Крайният срок за подаване на оферти е 14 октомври 2019 г.

Финансирането на тази поръчка е от бюджета на "Столичен автотранспорт", но отново не е осигурено. Според финансовия отчет на дружеството за 2018 г. то има 64.7 млн. лв. приходи и 1.29 млн. лв. печалба.

Още електробуси, тролеи, трамваи

В края на август "Столичен електротранспорт" обяви търг за още 30 нови нископодови бързозарядни електробуса, както и 10 зарядни станции към тях, за 38.5 млн. лв. без ДДС, които обаче ще се закупят при осигурено финансиране. Цената е с 56% тежест, а другите показатели са свързани с гаранционни срокове и технически характеристики.

През май "Столичен електротранспорт" обяви търгове за над 130 млн. лв. за нови тролеи и трамваи, като финансирането пак не беше осигурено. "Търси се финансиране, наближава краят на периода за договаряне на средства по различни европейски програми и трябва да сме готови, тъй като знаете колко време отнема една обществена поръчка", коментира Евгени Ганчев, директор на "Столичен електротранспорт", тогава пред "Капитал". Той не изключи възможността парите да дойдат по линия на държавата, общината или банков заем.

Всички тези обществени поръчки освен тази за дизеловите автобуси втора ръка са част от 218-те млн. лв. по ОПОС, за които Столична община кандидатства по приоритетната ос за въздуха за по-чист градски транспорт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите

И още: Гръцката църква първа призна автокефалността на украинската; Предстои важна седмица за Brexit и европейското бъдеще на Северна Македония и Албания; Полша избира парламент с предизвестена победа за управляващите националисти

13 окт 2019, 1348 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1002 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Проектът за 10 млн. лв. се забави заради включването на трамвайно трасе и нуждата от още отчуждения

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света