С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 14 сеп 2019, 11:10, 4209 прочитания

София купува 52 нови електроавтобуса и 5 дизелови втора ръка

Това лято общински транспортни дружества обявиха търгове за 200 млн. лв., но без осигурено финансиране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като в последните месеци преди изборите Столичната община задвижи обществени поръчки за 600 млн. лв., и общинските дружества също се активизираха. В последните месеци "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт" обявиха търгове за близо 200 млн. лв. без ДДС. Само през тази седмица автотранспортното предприятие обяви две поръчки за близо 30 млн. лв. за покупката на автобуси - както електрически, така и дизелови.

Във всички тези процедури обаче има една особеност: финансирането за тях не е осигурено, независимо дали става въпрос за европейски пари или собствени бюджети. Което пък повдига въпроса дали цялата тази инициативност не е само предизборна.


Поръчки за 30 млн. лв. през септември

Едната нова обществена поръчка на "Столичен автотранспорт" е за общо 52 малки електрически автобуса и зарядни станции към тях, които ще се ползват като довеждащ транспорт до основните градски линии в кварталите. Тя е разделена на две обособени позиции, като първата е за 30 превозни средства с дължина 5.5-7.5 метра, а другата - за 22 с дължина 7.6 - 9.6 метра. Тук цената е водещ критерий с 55% тежест от крайната оценка на офертите, а останалите са технически показатели.

Общата прогнозна стойност на поръчката е 27.6 млн. лв. без ДДС, а крайният срок за подаване на оферти е 21 октомври 2019 г. Покупката вероятно ще се финансира по оперативна програма "Околна среда" (ОПОС). Парите обаче още не са осигурени.



Другият търг е за 1.2 млн. лв. без ДДС за пет употребявани дизелови автобуса с екостандарт за емисии Евро 6 и произведени не по-рано от 2015 г. Те трябва да са на максимум 300 хил. км и да са с капацитет от поне 60 места. Крайният срок за подаване на оферти е 14 октомври 2019 г.

Финансирането на тази поръчка е от бюджета на "Столичен автотранспорт", но отново не е осигурено. Според финансовия отчет на дружеството за 2018 г. то има 64.7 млн. лв. приходи и 1.29 млн. лв. печалба.

Още електробуси, тролеи, трамваи

В края на август "Столичен електротранспорт" обяви търг за още 30 нови нископодови бързозарядни електробуса, както и 10 зарядни станции към тях, за 38.5 млн. лв. без ДДС, които обаче ще се закупят при осигурено финансиране. Цената е с 56% тежест, а другите показатели са свързани с гаранционни срокове и технически характеристики.

През май "Столичен електротранспорт" обяви търгове за над 130 млн. лв. за нови тролеи и трамваи, като финансирането пак не беше осигурено. "Търси се финансиране, наближава краят на периода за договаряне на средства по различни европейски програми и трябва да сме готови, тъй като знаете колко време отнема една обществена поръчка", коментира Евгени Ганчев, директор на "Столичен електротранспорт", тогава пред "Капитал". Той не изключи възможността парите да дойдат по линия на държавата, общината или банков заем.

Всички тези обществени поръчки освен тази за дизеловите автобуси втора ръка са част от 218-те млн. лв. по ОПОС, за които Столична община кандидатства по приоритетната ос за въздуха за по-чист градски транспорт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новата дългова криза на здравната каса Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

15 ное 2019, 316 прочитания

Ще се вдигат ли данъците Ще се вдигат ли данъците

Откъде общината ще повиши приходите си, след като намалее притокът от еврофондовете

15 ное 2019, 395 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Проектът за 10 млн. лв. се забави заради включването на трамвайно трасе и нуждата от още отчуждения

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10