Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Задръстванията по бул. "Тодор Каблешков" са винаги големи

Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Проектът за 10 млн. лв. се забави заради включването на трамвайно трасе и нуждата от още отчуждения

Анина Сантова
8282 прочитания

Задръстванията по бул. "Тодор Каблешков" са винаги големи

© Цветелина Белутова


За реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" в участъка между бул. "България" и ул. "Луи Айер" с дължина 975 м бяха подадени седем оферти. Поръчката е с прогнозна стойност от 10 млн. лв., които обаче не са осигурени в бюджета на София. Тя беше обявена през август, след като общината реши да отдели разширението на булеварда в тази част от проекта за пробива му между улиците "Луи Айер" и "Емилиян Станев", който бе възложен на "Трейс груп холд" още през миналата година срещу 10 млн. лв.

Причина за промяната в договора на "Трейс" е включването на трамвай, промяната в габаритите и нуждата от нови отчуждения по трасето между бул. "България" и ул. "Луи Айер". От отварянето на офертите в петък обаче се разбра, че компанията отново ще се включи в надпреварата за реконструкция на участъка.

Другите кандидати са известната с проблемния ремонт на "Графа" "Джи Пи груп", "Инмат София", "ГБС-Инфраструктурно строителство", която наскоро подписа договор за довършването на Южната дъга на околовръстния път за 140 млн. лв, "Бг Нова" и консорциумите "Геопът Каблешков" и "Инфраструктура 2019 г.".

Според Общия устройствен план на София бул. "Каблешков" е рингов булевард с по три ленти за движение в посока и трамвайно трасе между тях, свързващ "Овча купел" с "Дружба". По-рано се предвиждаше изграждането само на автомобилно трасе с по две ленти за движение в посока.

С велоалея

В документацията на поръчката се предвижда реконструкция на булеварда в близо километровия участък или, по-точно, изграждането на изцяло ново южно платно. По съществуващото и сега северно платно е предвидено изграждането на велоалея и преасфалтиране. Проектът включва още канализация, отводняване и водоснабдяване, улично осветление и електроснабдителна мрежа. Срокът за изпълнение е 180 дни.

"Наблягаме на развитието на трамвайното трасе, защото профилът на "Тодор Каблешков" е основен приоритет. Там е заложен трамваен ринг, който да започне от "Цар Борис", и е с две платна по три ленти с велосипедни ленти в двете посоки", коментира в петък главният архитект на София Здравко Здравков. Той посочи, че е доста вероятно реализацията на проекта да се случи следващата година.

Не е толкова лесно

Освен предвидените общо над 20 млн. лв. по стария договор с "Трейс" и за новата поръчка за реконструкцията на булеварда Столичната община ще трябва да осигури и милиони за отчуждения. От заповед на кмета Йорданка Фандъкова от 24 юли става ясно, че за 20 парцела с обща площ около 8 дка са предвидени близо 1.8 млн. лв., или средно по 230 лв./кв.м. Крайната цена обаче ще бъде определена от съда. На финала пък е процедурата за отчуждаване на други 17 частни имота, които също попадат в габарита на бъдещия булевард.

За продължаването и разширяването на бул. "Тодор Каблешков" се говори още от 2007 г., когато кмет беше Бойко Борисов. Проектът беше включван многократно в годишните строителни програми и винаги беше обявяван за приоритет, особено преди избори. Но с изключение на връзката към бул. "Цар Борис Трети" и прокарването на ВиК мрежите под бъдещото трасе друго не е направено. За новите местни избори обаче темата пак е актуална.

За реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" в участъка между бул. "България" и ул. "Луи Айер" с дължина 975 м бяха подадени седем оферти. Поръчката е с прогнозна стойност от 10 млн. лв., които обаче не са осигурени в бюджета на София. Тя беше обявена през август, след като общината реши да отдели разширението на булеварда в тази част от проекта за пробива му между улиците "Луи Айер" и "Емилиян Станев", който бе възложен на "Трейс груп холд" още през миналата година срещу 10 млн. лв.

Причина за промяната в договора на "Трейс" е включването на трамвай, промяната в габаритите и нуждата от нови отчуждения по трасето между бул. "България" и ул. "Луи Айер". От отварянето на офертите в петък обаче се разбра, че компанията отново ще се включи в надпреварата за реконструкция на участъка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    m17 avatar :-|
    m17

    "Но с изключение на връзката към бул. "Цар Борис Трети" и прокарването на ВиК мрежите под бъдещото трасе друго не е направено."
    Е какъв пък проблем е отчуждаване на маса парцели, нова канализация на 10 метра под земята (от горе през Борис, през бул, Овча Купел), два канализационни колектори, разширяване на Каблешков при Цар Борис. Супер-Игнатов щеше да свърши това за 1 година.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK