С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 сеп 2019, 10:43, 5156 прочитания

Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Проектът за 10 млн. лв. се забави заради включването на трамвайно трасе и нуждата от още отчуждения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" в участъка между бул. "България" и ул. "Луи Айер" с дължина 975 м бяха подадени седем оферти. Поръчката е с прогнозна стойност от 10 млн. лв., които обаче не са осигурени в бюджета на София. Тя беше обявена през август, след като общината реши да отдели разширението на булеварда в тази част от проекта за пробива му между улиците "Луи Айер" и "Емилиян Станев", който бе възложен на "Трейс груп холд" още през миналата година срещу 10 млн. лв.

Причина за промяната в договора на "Трейс" е включването на трамвай, промяната в габаритите и нуждата от нови отчуждения по трасето между бул. "България" и ул. "Луи Айер". От отварянето на офертите в петък обаче се разбра, че компанията отново ще се включи в надпреварата за реконструкция на участъка.


Другите кандидати са известната с проблемния ремонт на "Графа" "Джи Пи груп", "Инмат София", "ГБС-Инфраструктурно строителство", която наскоро подписа договор за довършването на Южната дъга на околовръстния път за 140 млн. лв,
"Бг Нова" и консорциумите "Геопът Каблешков" и "Инфраструктура 2019 г.".
Според Общия устройствен план на София бул. "Каблешков" е рингов булевард с по три ленти за движение в посока и трамвайно трасе между тях, свързващ "Овча купел" с "Дружба". По-рано се предвиждаше изграждането само на автомобилно трасе с по две ленти за движение в посока.


С велоалея

В документацията на поръчката се предвижда реконструкция на булеварда в близо километровия участък или, по-точно, изграждането на изцяло ново южно платно. По съществуващото и сега северно платно е предвидено изграждането на велоалея и преасфалтиране. Проектът включва още канализация, отводняване и водоснабдяване, улично осветление и електроснабдителна мрежа. Срокът за изпълнение е 180 дни.



"Наблягаме на развитието на трамвайното трасе, защото профилът на "Тодор Каблешков" е основен приоритет. Там е заложен трамваен ринг, който да започне от "Цар Борис", и е с две платна по три ленти с велосипедни ленти в двете посоки", коментира в петък главният архитект на София Здравко Здравков. Той посочи, че е доста вероятно реализацията на проекта да се случи следващата година.

Не е толкова лесно


Освен предвидените общо над 20 млн. лв. по стария договор с "Трейс" и за новата поръчка за реконструкцията на булеварда Столичната община ще трябва да осигури и милиони за отчуждения. От заповед на кмета Йорданка Фандъкова от 24 юли става ясно, че за 20 парцела с обща площ около 8 дка са предвидени близо 1.8 млн. лв., или средно по 230 лв./кв.м. Крайната цена обаче ще бъде определена от съда. На финала пък е процедурата за отчуждаване на други 17 частни имота, които също попадат в габарита на бъдещия булевард.

За продължаването и разширяването на бул. "Тодор Каблешков" се говори още от 2007 г., когато кмет беше Бойко Борисов. Проектът беше включван многократно в годишните строителни програми и винаги беше обявяван за приоритет, особено преди избори. Но с изключение на връзката към бул. "Цар Борис Трети" и прокарването на ВиК мрежите под бъдещото трасе друго не е направено. За новите местни избори обаче темата пак е актуална.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Първи сблъсъци в новия Столичен общински съвет 2 Първи сблъсъци в новия Столичен общински съвет

Рокадите в "Топлофикация София", застрояването на парк "Витоша" и новият правилник за работата на съвета станаха повод за дискусии

19 ное 2019, 5458 прочитания

Седем идейни проекта за новия облик на "Св. Неделя" Седем идейни проекта за новия облик на "Св. Неделя"

Кандидатите бяха избрани от общо 14 участника, подали документи

17 ное 2019, 4434 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Градове" Затваряне
Велоалея по старите жп линии в София няма да има поне още 2 години

Облагородяването на 3 км участък от "Гара Пионер" до ВТУ "Тодор Каблешков" е в най-напреднала фаза

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10