Велоалея по старите жп линии в София няма да има поне още 2 години

Облагородяването на 3 км участък от "Гара Пионер" до ВТУ "Тодор Каблешков" е в най-напреднала фаза

Железопътните релси на "Гара Пионер", 2007 г.
Железопътните релси на "Гара Пионер", 2007 г.
Железопътните релси на "Гара Пионер", 2007 г.    ©  Надежда Чипева
Железопътните релси на "Гара Пионер", 2007 г.    ©  Надежда Чипева

Кампанията за местните избори в София отново извади на дневен ред проекта за велосипедна алея и линеен парк по старите железопътни линии в града. През 2015 г., при предишната кметска надпревара в столицата, Йорданка Фандъкова обещаваше облагородяването на изоставените жп трасета, но така и не направи нищо през целия си мандат. Сега на специална пресконференция с главния архитект Здравко Здравков и министъра на транспорта Росен Желязков Фандъкова вече обяви, че започва реализацията на първата част от т.нар. Зелен ринг. Става въпрос за отсечка от малко над 3 км, която в момента е собственост на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и ще бъде предоставена безвъзмездно на общината след обществено обсъждане. Но и това е доста неточно, тъй като се оказва, че изпълнението няма да тръгне преди 2021 г., и то ако се намери финансиране.

"Това е един доста важен участък, който може да свързва кварталите "Изгрев" и "Слатина". Започва от бившата "Гара Пионер" , преминава през ул. "Самоков", ул. "Тинтява" и зад зала "Арена Армеец" стига до транспортното училище "Тодор Каблешков", обясни Здравков. По проекта според него се работило още от 2016 г., като досега (три години) се е събирала детайлна информация за терена, посочи той.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове