С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 15 сеп 2019, 13:51, 3488 прочитания

Велоалея по старите жп линии в София няма да има поне още 2 години

Облагородяването на 3 км участък от "Гара Пионер" до ВТУ "Тодор Каблешков" е в най-напреднала фаза

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кампанията за местните избори в София отново извади на дневен ред проекта за велосипедна алея и линеен парк по старите железопътни линии в града. През 2015 г., при предишната кметска надпревара в столицата, Йорданка Фандъкова обещаваше облагородяването на изоставените жп трасета, но така и не направи нищо през целия си мандат. Сега на специална пресконференция с главния архитект Здравко Здравков и министъра на транспорта Росен Желязков Фандъкова вече обяви, че започва реализацията на първата част от т.нар. Зелен ринг. Става въпрос за отсечка от малко над 3 км, която в момента е собственост на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и ще бъде предоставена безвъзмездно на общината след обществено обсъждане. Но и това е доста неточно, тъй като се оказва, че изпълнението няма да тръгне преди 2021 г., и то ако се намери финансиране.

"Това е един доста важен участък, който може да свързва кварталите "Изгрев" и "Слатина". Започва от бившата "Гара Пионер" , преминава през ул. "Самоков", ул. "Тинтява" и зад зала "Арена Армеец" стига до транспортното училище "Тодор Каблешков", обясни Здравков. По проекта според него се работило още от 2016 г., като досега (три години) се е събирала детайлна информация за терена, посочи той.


Трасе на велосипедна алея от ВТУ "Тодор Каблешков" до "Гара Пионер"

[НАГ]
Забравеният пръстен

Според Йорданка Фандъкова проектът се е забавил, защото бил е "доста труден". Проблемът е с отчуждаването на имоти - по целия кръг на ринга пречка са множеството частни собственици. Дори за придобиването на държавните терени на НКЖИ на общината ѝ се е наложило да търси съдействие от страна на министерството на транспорта, което да одобри процедурата.

"Когато планът влезе в сила, Столичният общински съвет ще изрази воля да придобие имота и тогава ще имаме годен обект за прехвърляне. Става въпрос за територия, в рамките на която велоалеите ще бъдат основната функционалност на градската мобилност, но 60% от нея ще бъде за озеленяване и ще може да се развие цялостната концепция", коментира Желязков пред журналисти.



В бъдеще време

Крайната цел е създаването на Зеления ринг, който ще използва част от трасетата на железопътните релси и част от новопроектираните булеварди, за да свързва всички квартали на София. "Връзката с "Борисова градина" ще стане през ул. "Симеоновско шосе", откъдето вътре в самия парк има велотрасе по плана, който наскоро одобрихме за нея, и сме изследвали неговото продължение през "Хладилника", както и по бул. "Тодор Каблешков". предвижда се използването на река "Владайска" и стадион "Септември" за да се стигне стигане трасето на НКЖИ до ул. "Вардар", обясни главният архитект.

Според Фандъкова при по-бързи действия изграждането на първата част от Зеления ринг ще може да бъде заложено в бюджета за 2020 г., но е по-вероятно да отиде за по-следващата година. Тя заяви, че няма как средствата за нея и за целия проект да бъдат предвидени сега, но общината се надява на съдействие от страна на отделните квартали. При нужда ще бъде търсено и външно финансиране.

Всички тези обяснения обаче показват, че отново няма реална готовност за този проект и той най-вероятно ще остане отново спомен от предизборната кампания.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предизвикателствата пред умните градове: Всевиждащи камери и електрически тротинетки Предизвикателствата пред умните градове: Всевиждащи камери и електрически тротинетки

По време на конференцията Smart Cities Festival в Белград експерти от Австрия, Германия и Сърбия споделиха опита си с иновациите в градска среда

20 окт 2019, 1963 прочитания

Зелен ринг, околовръстна железница или двете заедно? 2 Зелен ринг, околовръстна железница или двете заедно?

Възможностите за бъдещето на старите жп линии в София се разделят на две, но могат и да се обединят

20 окт 2019, 2665 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Градове" Затваряне
"Софийски имоти" с оферти на забележително ниски цени

Търсят се наематели на хотел "Щъркелово гнездо", двуетажна къща в кв. "Иван Вазов", офис на две нива във "Витоша" и почивни бази

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10