Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 15 сеп 2019, 13:51, 5285 прочитания

Велоалея по старите жп линии в София няма да има поне още 2 години

Облагородяването на 3 км участък от "Гара Пионер" до ВТУ "Тодор Каблешков" е в най-напреднала фаза

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кампанията за местните избори в София отново извади на дневен ред проекта за велосипедна алея и линеен парк по старите железопътни линии в града. През 2015 г., при предишната кметска надпревара в столицата, Йорданка Фандъкова обещаваше облагородяването на изоставените жп трасета, но така и не направи нищо през целия си мандат. Сега на специална пресконференция с главния архитект Здравко Здравков и министъра на транспорта Росен Желязков Фандъкова вече обяви, че започва реализацията на първата част от т.нар. Зелен ринг. Става въпрос за отсечка от малко над 3 км, която в момента е собственост на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и ще бъде предоставена безвъзмездно на общината след обществено обсъждане. Но и това е доста неточно, тъй като се оказва, че изпълнението няма да тръгне преди 2021 г., и то ако се намери финансиране.

"Това е един доста важен участък, който може да свързва кварталите "Изгрев" и "Слатина". Започва от бившата "Гара Пионер" , преминава през ул. "Самоков", ул. "Тинтява" и зад зала "Арена Армеец" стига до транспортното училище "Тодор Каблешков", обясни Здравков. По проекта според него се работило още от 2016 г., като досега (три години) се е събирала детайлна информация за терена, посочи той.


Трасе на велосипедна алея от ВТУ "Тодор Каблешков" до "Гара Пионер"

[НАГ]
Забравеният пръстен

Според Йорданка Фандъкова проектът се е забавил, защото бил е "доста труден". Проблемът е с отчуждаването на имоти - по целия кръг на ринга пречка са множеството частни собственици. Дори за придобиването на държавните терени на НКЖИ на общината ѝ се е наложило да търси съдействие от страна на министерството на транспорта, което да одобри процедурата.

"Когато планът влезе в сила, Столичният общински съвет ще изрази воля да придобие имота и тогава ще имаме годен обект за прехвърляне. Става въпрос за територия, в рамките на която велоалеите ще бъдат основната функционалност на градската мобилност, но 60% от нея ще бъде за озеленяване и ще може да се развие цялостната концепция", коментира Желязков пред журналисти.



В бъдеще време

Крайната цел е създаването на Зеления ринг, който ще използва част от трасетата на железопътните релси и част от новопроектираните булеварди, за да свързва всички квартали на София. "Връзката с "Борисова градина" ще стане през ул. "Симеоновско шосе", откъдето вътре в самия парк има велотрасе по плана, който наскоро одобрихме за нея, и сме изследвали неговото продължение през "Хладилника", както и по бул. "Тодор Каблешков". предвижда се използването на река "Владайска" и стадион "Септември" за да се стигне стигане трасето на НКЖИ до ул. "Вардар", обясни главният архитект.

Според Фандъкова при по-бързи действия изграждането на първата част от Зеления ринг ще може да бъде заложено в бюджета за 2020 г., но е по-вероятно да отиде за по-следващата година. Тя заяви, че няма как средствата за нея и за целия проект да бъдат предвидени сега, но общината се надява на съдействие от страна на отделните квартали. При нужда ще бъде търсено и външно финансиране.

Всички тези обяснения обаче показват, че отново няма реална готовност за този проект и той най-вероятно ще остане отново спомен от предизборната кампания.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

10% повече европейци в Пловдив 10% повече европейци в Пловдив

Изследване показва, че проектът "Пловдив - европейска столица на културата" е надвишил целите си, но има въпроси за разрешаване

28 май 2020, 1024 прочитания

Co-working, co-arting, co-teening 1 Co-working, co-arting, co-teening

Три споделени пространства, които променят Стара Загора

24 май 2020, 1969 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Градове" Затваряне
"Софийски имоти" с оферти на забележително ниски цени

Търсят се наематели на хотел "Щъркелово гнездо", двуетажна къща в кв. "Иван Вазов", офис на две нива във "Витоша" и почивни бази

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10