Колко ще струва политическата реклама на местните избори

Медиите обявиха тарифите си за реклама на участниците в изборите на 27 октомври

Една от въпросителните на предстоящите избори е как ще се отрази орязването на държавната субсидия и създаването на възможност за безлимитни дарения от бизнеса и отделни граждани върху медийно отразяване на предизборната кампания, които винаги са най-голямата част от разходите в нея. Това се казва в първата част от традиционния медиен мониторинг на изборите на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), публикуван ден след като изтече срокът за медиите да обявят тарифите си за изборите. Междувременно се появи и друг фактор, чието отражение предстои да се види – заявлението на премиера Бойко Борисов, че ГЕРБ няма да дава пари за реклама в тази кампания.

След скандалите с публикуваните снимки в ПИК с цел да дискредитират кандидата на "Демократична България" и с отстраняването на журналистката Силвия Великова от ефира на БНР премиерът Борисов в опит да омаловажи призива на представители на гилдията към политиците да игнорират ПИК заяви: "Скандалът с ПИК е като скандала с "Биволъ" и много други телевизии и радиа. На евроизборите сме дали на огромния брой медии от партийната субсидия, сега не даваме на никой. Това съм разпоредил. Така че за политическа реклама пари ПИК няма да получи от нас, но няма да дадем и на другите медии, защото смятам че и те по същия начин прекаляват в други сфери".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се