Летящите линейки, които властта не дава на хората
Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Ако в състава на спешната помощ се включат хеликоптери, ще бъдат спасявани над 180 човешки живота на година.
- Последната частна въздушна линейка беше продадена преди месец.
- Изграждането на държавна мрежа от медицински вертолети е напълно постижимо, но не се случва заради липса на капацитет в здравното министерство.
В горещия неделен следобед над центъра на София шумно прелита хеликоптер и всеки, който е следил новините през деня, знае кой се вози в него. По-рано през деня шофьорите на Националната служба за охрана след вероятно изпреварване на забранен участък са участвали в катастрофа близо до Шумен, при която е пострадала председателката на парламента Цвета Караянчева. Тя е сравнително леко пострадала, но се взима решение за незабавно транспортиране до София. Мобилизиран е хеликоптерът на "Авиоотряд 28", който да я откара в правителствена болница.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
"всичко опира до разбирането на държавата каква е стойността на човешкия живот", добавя Емил Нешев, директор на Планинската спасителна служба"
0 лв. 0 ст. Това е, нямам какво повече да добавя.
БВП обаче уж расте. И банани има.
За фрактурата на Цвета е изпратен въртолет София-Шумен-София. Тя дори не взема със себе си раненото от нейните гавази дете, а го зарязва в местната болница, където без проблем можели да оправят и нея.
Но когато става дума за средностатистически пострадал българин, възможност няма. Ама никаква...
Всичко опира до колко населението ще търпи да го шибат отзад, като циганка на магистралата. Те ромките поне 20-тина лева изкарват. За населението - само ебане.
"Причината тук да няма спешна въздушна помощ не е липсата на пари. Организирането на такава система изисква първоначални разходи, които са изключително малка част от големия бюджет за здравеопазване. В същото време спасените човешки живота имат не само морална, но и съвсем конкретна икономическа цена, като дори само тя оправдава инвестицията. Истинската причина в системата за спешна помощ да няма хеликоптери е изцяло в ниското качество на държавното управление - слаба мотивация и практически никаква организация."
Толкова е вярно и жалко.... това трябва да е на заглавната страница на всяка медия в България. И другото - Хели Ер са продали хеликоптерите в Грузия?! Грузия която има точно два пъти по нисък БВП на глава от населението от България.
Какви хеликоптери бе хора, четете: b0%d0%bd%d0%b8%d0%b5%d1%82%d0%be-%d1%80%d0%b0%d0%b 6%d0%b4%d0%b0-%d1%81%d0%bb%d1%83%d1%85%d0%be%d0%b2 %d0%b5/
https://www.reduta.bg/%d0%bc%d1%8a%d0%bb%d1%87%d0%
Пиянстващата цяла нощ в Силистра Пекинска патица и горилите й, последвалата катастрофа, заплашването на жертвата и офейкването на патицата със специално изпратен й хеликоптер без и през ум да й мине да вземе и пострадалото дете, не говори - крещи - че гербаджиите са същото зло като комунистическите бонзи!
Време е да ги пратим при тях!
От цялата статия разбрах, че Грузия е повече държава от България и, че там човешкия живот е по-ценен отколкото тук ;)
До коментар [#7] от "beky":
нормално е да са повече, все пак са техни деца и внуци
Когато държавата няма политика се освобождават нови бизнес ниши. Явно един застраховател пролет не прави. Може би е време за нова по-широка частна и инициятива, тел. 113, за спешна хеликоптерна помощ и застрахователна услуга покриваща се от широк кръг застрахователи. Ясни правила, кога застрахователя трябва да плати изцяло или частично и кога не, лесно могат да се прилагат. Гарант за тях да са парамедиците и лекарите в болницата. Така например, ако искате да се поглезите заради счупена ръка ще си доплатите, ако въпросът е бил животозастрашаващ ще се покрие изцяло от застраховката или вас самия (ако нямате това). Сигурен съм, че дори човек да няма застраховка много биха платили сами тези 10-15хил. за часа, който е границата между живота и смъртта на техен близък. Услугата може да се предлага заедно с автокаското и да застрахова всички пътници и т.н.
Поздравления за г-н Спасов и дългогодишните му усилия. Сигурен съм, че книгата с тази история още не е дописана.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.