С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 26 сеп 2019, 15:00, 3747 прочитания

Бургас обновява градския си транспорт с 56 електробуса за 64.4 млн. лв.

Финансирането е по европейска програма и ще осигури замяната на голяма част от дизеловите автобуси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След София и Бургас ще купува електрически автобуси като мярка за подобряване качеството на въздуха. Общинското транспортно дружество "Бургасбус" е обявило поръчка за общо 56 нови електробуса на обща стойност 64.4 млн. лв. без ДДС. Финансирането е по оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020 г." и включва още допълнително оборудване - зарядни станции, система за наблюдение и диагностика в реално време на всяко превозно средство и зарядна станция, софтуер и т.н.

С реализирането на този проект голяма част от превозните средства на градския транспорт ще бъдат заменени с електрически, което ще направи промяната наистина видима - нещо, което за столицата е трудно постижимо поради мащаба. Старите автобуси на "Бургасбус", които са около 10-12-годишни, ще бъдат насочени към извънградските линии, които сега се обслужват от още по-стари рейсове.


Какво включва


Поръчката е разделена на три обособени позиции. Едната е за 15.6 млн. лв. без ДДС и е за доставката на десет 18-метрови електрически автобуса, които ще се движат по т.нар. бърза автобусна линия в гарда. Втората е за 34 броя 12-метрови електробуси за 36.7 млн. лв., а третата - за 12 по-малки 9-метрови електробуса на стойност за 12.12 млн. лв.

Водещ критерий за възлагането на поръчката ще бъде качеството - с обща тежест 60% и включва енергийни разходи, гаранционни условия на предлагане, гаранционни срокове за монтираното електронно оборудване, батериите и зарядните станции, технически характеристики, пробег след заряд до максимално ниво, време за заряд и срок за доставка. Останалите 40% ще зависят от цената.



За да участват в търга, кандидатите трябва да са реализирали минимален оборот от доставки с подобен предмет през последните три години, който е различен за всяка от отделните позиции - за първата е 16 млн. лв. без ДДС, за втората - 37 млн. лв., а за третата - 12.5 млн. лв.

Процедурата е от вида "договаряне с предварителна покана за участие", което означава, че възложителят провежда преговори с кандидати след проведен предварителен подбор. В случая срокът за подаване на офертите от заинтересованите фирми е 31 октомври, а прогнозната дата за изпращане на покани за преговори до предпочитаните от общината е 27 ноември. Избраният изпълнител пък ще има 18 месеца на разположение, за да достави електробусите.

И София иска


През юли Столичната община също обяви намеренията си да се възползва от европейските средства, които Министерството на околната среда договори за по-чист градски транспорт в общините с мръсен въздух. От тях 425 млн. лв. са по оперативна програма "Околна среда" (ОПОС) по перото за мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух, а останалото е национално съфинансиране. София кандидатства за общо 218 млн. лв. за по-чист градски транспорт. Вече има обявени обществени поръчки за 135 млн. лв. за част от превозните средства.

В началото на месеца "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт" пък обявиха търгове за близо 200 млн. лв. без ДДС. Единият е за общо 52 нови малки електрически автобуса и зарядни станции към тях, които да се ползват като довеждащ транспорт вътре в кварталите. Другият е за пет употребявани дизелови автобуса с екостандарт за емисии Евро 6, произведени не по-рано от 2015 г. За тях обаче няма осигурено финансиране.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Единният стандарт за сградите в центъра ще е готов догодина Единният стандарт за сградите в центъра ще е готов догодина

Въведени са изисквания за "Графа" и още три улици в Наредбата за градската среда, която ще бъде гласувана през 2020 г.

8 дек 2019, 1581 прочитания

Общините не успяват да изплатят безлихвените заеми, които им отпуска държавата Общините не успяват да изплатят безлихвените заеми, които им отпуска държавата

Парите се предоставят по процедурата за финансово оздравяване, а крайният срок за 9 кметства изтече на 1 декември

8 дек 2019, 895 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Градове" Затваряне
ЕКИП: Малките областни центрове в страната изостават

Смолян няма пътна инфраструктура, финансите на община Кърджали са най-лоши, а Силистра и Ловеч стагнират

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10