Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 26 сеп 2019, 15:00, 5238 прочитания

Бургас обновява градския си транспорт с 56 електробуса за 64.4 млн. лв.

Финансирането е по европейска програма и ще осигури замяната на голяма част от дизеловите автобуси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След София и Бургас ще купува електрически автобуси като мярка за подобряване качеството на въздуха. Общинското транспортно дружество "Бургасбус" е обявило поръчка за общо 56 нови електробуса на обща стойност 64.4 млн. лв. без ДДС. Финансирането е по оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020 г." и включва още допълнително оборудване - зарядни станции, система за наблюдение и диагностика в реално време на всяко превозно средство и зарядна станция, софтуер и т.н.

С реализирането на този проект голяма част от превозните средства на градския транспорт ще бъдат заменени с електрически, което ще направи промяната наистина видима - нещо, което за столицата е трудно постижимо поради мащаба. Старите автобуси на "Бургасбус", които са около 10-12-годишни, ще бъдат насочени към извънградските линии, които сега се обслужват от още по-стари рейсове.


Какво включва


Поръчката е разделена на три обособени позиции. Едната е за 15.6 млн. лв. без ДДС и е за доставката на десет 18-метрови електрически автобуса, които ще се движат по т.нар. бърза автобусна линия в гарда. Втората е за 34 броя 12-метрови електробуси за 36.7 млн. лв., а третата - за 12 по-малки 9-метрови електробуса на стойност за 12.12 млн. лв.

Водещ критерий за възлагането на поръчката ще бъде качеството - с обща тежест 60% и включва енергийни разходи, гаранционни условия на предлагане, гаранционни срокове за монтираното електронно оборудване, батериите и зарядните станции, технически характеристики, пробег след заряд до максимално ниво, време за заряд и срок за доставка. Останалите 40% ще зависят от цената.



За да участват в търга, кандидатите трябва да са реализирали минимален оборот от доставки с подобен предмет през последните три години, който е различен за всяка от отделните позиции - за първата е 16 млн. лв. без ДДС, за втората - 37 млн. лв., а за третата - 12.5 млн. лв.

Процедурата е от вида "договаряне с предварителна покана за участие", което означава, че възложителят провежда преговори с кандидати след проведен предварителен подбор. В случая срокът за подаване на офертите от заинтересованите фирми е 31 октомври, а прогнозната дата за изпращане на покани за преговори до предпочитаните от общината е 27 ноември. Избраният изпълнител пък ще има 18 месеца на разположение, за да достави електробусите.

И София иска


През юли Столичната община също обяви намеренията си да се възползва от европейските средства, които Министерството на околната среда договори за по-чист градски транспорт в общините с мръсен въздух. От тях 425 млн. лв. са по оперативна програма "Околна среда" (ОПОС) по перото за мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух, а останалото е национално съфинансиране. София кандидатства за общо 218 млн. лв. за по-чист градски транспорт. Вече има обявени обществени поръчки за 135 млн. лв. за част от превозните средства.

В началото на месеца "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт" пък обявиха търгове за близо 200 млн. лв. без ДДС. Единият е за общо 52 нови малки електрически автобуса и зарядни станции към тях, които да се ползват като довеждащ транспорт вътре в кварталите. Другият е за пет употребявани дизелови автобуса с екостандарт за емисии Евро 6, произведени не по-рано от 2015 г. За тях обаче няма осигурено финансиране.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Червен флаг за бургаското лято Червен флаг за бургаското лято

Регионът е по-уязвим от коронавирус кризата заради силната му зависимост от летния туризъм

29 май 2020, 1324 прочитания

Стрела в ахилесовата пета на Бургас Стрела в ахилесовата пета на Бургас

Какво ще прочетете в специалното издание "Капитал Градове: Бургас"

29 май 2020, 1506 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Градове" Затваряне
ЕКИП: Малките областни центрове в страната изостават

Смолян няма пътна инфраструктура, финансите на община Кърджали са най-лоши, а Силистра и Ловеч стагнират

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10