Адв. Атанас Костов: Пловдив трябва да е умен град с електронно битие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Адв. Атанас Костов: Пловдив трябва да е умен град с електронно битие

Адв. Атанас Костов: Пловдив трябва да е умен град с електронно битие

Кандидатът на "Демократична България" във втория по големина град пред "Капитал"

9274 прочитания

Кандидатът за кмет на Пловдив от гражданската квота на "Демократична България" адв. Атанас Костов е потомък на пет поколения пловдивчани. В града той развива една от най-успешните български кантори за интелектуална собственост. Специалист е по интернет право и дигитализация, еко активист, защитник на обществено значими каузи и човек с артистични таланти, който носи автентичния дух на пловдивския културен ген. Автор е на 5 книги и над 80 статии на български и английски език, в които предлага експертни решения на проблеми, свързани с дигиталното управление. Инициирал в обществен интерес две наказателни производства срещу незаконното горене на гуми и замърсяването на въздуха в Пловдив, в който се придвижва с колело. Семеен е и баща на едно дете.

В сравнение с други обявени кандидати за Пловдив вие нямате натрупан политически опит, който движи по инерция т. нар. разпознаваемост - на кои неща залагате, за да компенсирате това в кампанията?

- Разчитам на това, че съм по-разпознаваем като гражданин и юрист, намирам го за по-полезно от "политическата разпознаваемост". Различавам от т.нар "професионални" политици, тъй като моят опит е реален, той е свързан с конкретни постижения в професионален и личен план. Предлагам моята експертност и мениджърски опит, защото вярвам, че кметската позиция изисква да си добър мениджър. Няма досегашен кмет на Пловдив от последните 20 години, който да идва от бизнеса с някакво постижения там. Аз съм това в моята област.

Икономиката на Пловдив видимо расте бързо - виждате ли в това развитие и неща, които изискват нови решения и какви ще предложите вие?

- Основен приоритет на нашата кампания е умният град и дигиталното управление. Електронното битие на един модерен град, побран в джоба на всеки от нас, води най-вече до толкова липсващата ни прозрачност – в изразходването на обществените финанси, в провеждането на обществените поръчки, строг контрол над лицензионните и разрешителни режими.

Ние ще създадем дигитална карта на гр. Пловдив с обща културна и транспортна карта за достъп до градския транспорт и съответно всички музеи, галерии, театри, кина и концертни зали в един и същи електронен продукт. Друг приоритет е електронен инструмент за сигнали, оплаквания, жалби и издаване на електронни документи до Община Пловдив по конкретните административни услуги, предоставяни от общината – например да си запишете детето онлайн в детска градина, да проследите здравния си статус в електронното ви здравно досие или просто да платите такса.

Ще работим и над инфраструктурните проекти на града – летището (особено важна тема за нас), проблемът градски транспорт, доизграждане на велоалеите в Пловдив, нови паркове, зелени площи, борба с презастрояването, подобряване на спортната инфраструктура – трите стадиона на Пловдив реално са в колапс.

Зелената тема е също наш фокус – тук целим създаване на общински електронен инструмент за чистота на атмосферния въздух. В този инструмент ще бъдат обединени както данните на РИОСВ, така и данни от т.нар "осиновени станции" като ежедневно се предоставя паралелно информацията и от двата източника с цел информиране на гражданите и превенция. Изграждането на този инструмент да стане с финансиране на Европейската комисия, но издръжката му да идва от приходите, които Община Пловдив е реализирала от други електронни инструменти.

Към този инструмент ще съществува опция за жалби и сигнали, подадени от граждани за замърсяване по места с печки на твърдо гориво, горене на гуми и др. или промишлено замърсяване. Част от средствата от съставените актове, които постъпват в общинския бюджет от тази дейност, да бъдат преразпределени за издръжка на портала и за озеленяване. Така гражданите ще бъдат насърчавани да ограничат ползването на твърди битови горива и замяна на битовите отоплителни уреди с по-съвременни (пелетни печки, климатици и др.) чрез подпомагащо общинско финансиране.

Пловдив винаги е имал специфична и в някои периоди бляскава слава на културен център – това без съмнение зависи и от общинската политика, какво според вас не й достига сега?

- Смятам, че е наложително преструктурирането на административния потенциал на отдел "Култура" и кметство "Старинен Пловдив" от гледна точка на проекта "Старият Пловдив – част от ЮНЕСКО". По тази тема следва да се преосмисли постигнатото през 70-те от Атанас Василев Кръстев, по време на чието управление "Старинен Пловдив" е награден със златен медал от "Юнеско".

Ще направим пълен преглед на колекциите от произведения на изкуството към управление "Старинен Пловдив". Необходимо е спешно възстановяване на автентичните интериори на старите къщи "Недкович", "Хиндлиян", "Бирдас" и всички останали значими културни паметници в стария град: творческите домове на Съюза на българските писатели – къща "Ламартин, на Съюза на българските художници – "Стамболяновата къща", както и на представителните къщи на Министерството на културата и на Министерството на външните работи – къща "Павлити" и "Антоновата къща". Стратегията за развитие на "Старинен Пловдив" следва да отговаря на конкретни изисквания, поставени от "ЮНЕСКО", които са публични.

Освен това наложително е да се приемане изцяло нова нормативна база за управлението на "Старинен Пловдив"(съгласувана с Министерството на културата и НИНКН), забрана за нарушаване на неговата автентична инфраструктура, забрана за строеж на сгради, които не отговарят на възрожденския стил на стария град като етажност, обем, архитектура и които са ясен израз на стилистичен кич. Тази нормативна база следва да предвижда механизъм за "силова реставрация" на обекти, недвижими паметници на архитектурата – чрез целеви заем от общината за целта, гарантиран от ипотека върху имота. При неизплащане на заема имотът се придобива от общината и се довършват реставрационните дейности. Подобен механизъм следва да се предвиди и спрямо сградите по площад "Централен" и Княз Александър I".

Нормативната база следва да бъде осъвременена със строги и тежки административни санкции за изоставени, падащи и рушащи се сгради на територията на "Старинен Пловдив".

Фотограф: Капитал

Кандидатът за кмет на Пловдив от гражданската квота на "Демократична България" адв. Атанас Костов е потомък на пет поколения пловдивчани. В града той развива една от най-успешните български кантори за интелектуална собственост. Специалист е по интернет право и дигитализация, еко активист, защитник на обществено значими каузи и човек с артистични таланти, който носи автентичния дух на пловдивския културен ген. Автор е на 5 книги и над 80 статии на български и английски език, в които предлага експертни решения на проблеми, свързани с дигиталното управление. Инициирал в обществен интерес две наказателни производства срещу незаконното горене на гуми и замърсяването на въздуха в Пловдив, в който се придвижва с колело. Семеен е и баща на едно дете.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    funcy74 avatar :-|
    МилевГео

    Костов е пичът, който трабваше да е кмет на Пловдив. Малко е изпреварил времето си обаче!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK