Асфалт за милиарди
Големите инфраструктурни обекти в Северна България рязко се задвижиха, но с необичайни действия от страна на държавата


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Изграждането на магистралите и скоростни пътища в Северна България започва да се случва.
- Някои от проектите са забързани с необичайни маневри покрай предстоящите избори.
- Други обекти продължават да стоят на заден план, като основната причина е липсата на финансиране от над 1 млрд. лв.
Около 4 млрд. лева. Толкова струват големите пътни проекти в Северна България, които предстои да бъдат реализирани в следващите няколко години. Сумата дори не включва обекти, за които не са изготвени прогнозните разходи и са на съвсем прохождащ етап - като 90 км от "Хемус" между Велико Търново и Търговище и тунелът при прохода Петрохан например. Едно е ясно - обществените поръчки за строителство на пътна инфраструктура в северната част на страната са на дневен ред, след като южната вече е малко или много обезпечена с магистралите "Тракия", отчасти "Струма" и "Марица".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Хайде по-бързо бе хора!
Какви са тези петилетни срокове за пътища? Да не ги строите на ръка??
Хората измряха, докато ви чакаме
"Изграждането на магистралите и скоростни пътища в Северна България започва да СЕ СЛУЧВА."
"Някои от проектите СА ЗАБЪРЗАНИ.."
Госпожо Чернева, поради късния час нямам желание да Ви изнасям лекции по български език, но моля, проверете какво е значението и употребата на глаголите "случва се" и "забързвам".
Ако няма магистрали - лошо.
Ако започнат да се строят - пак лошо.
Ненамрънкахте се.
Княжество България хептен е заеб*но, никой не мисли за хората, живуркащи там. И като се замисля, че милиарди потънаха в нЕкои джобове (като случая с КТБ), а можеше да се построят пътища - слънце, ама отде тоя мерак у управляващите... И както е тръгнало още милиарди ще се похарчат за глупости (например за МВР-то, от което файда ник'ва), а пътищата ще ги построят някои други хора (най-вероятно небългари) през някое от следващите десетилетия, ако все още има живи хора по тия ширини...
До коментар [#1] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Като няма идейни проекти, няма отчуждавания. Като няма отчуждавания, има петилетни срокове. Ако не бяха протестите, Видин-Ботевград нямаше да го построят още 20 г. Тъй като се наложи като спешен строеж, цялата процедура трябваше да се задвижи - до където е готова.
С Хемус е същото - по старите проекти излезе скъпо, затова тепърва се правят нови. За тези неща трябва да има дискусия. Плана трябва да се следва. То не е да решиш да правиш нещо и от утре да идеш с булдозерите.
Не оправдавам ГЕРБ по никакъв начин, но се иска планиране. И местните общности трябваше да са по-гласовити, за да се задвижат по-рано строежите. Сега вече идва малко късно, ама това е цената на равнодушието. Ако ги имаше пътищата сега - компаниите на които им отесня около Пловдив щяха да разширяват дейност на Север от Стара планина.
До коментар [#4] от "Дългия":
Ами това е от доста време. И партиите настроени срещу корупционния модел са оплювани, докато избирателите активно си създаваме трипартийна система.
Статукво и корупция - това трябваше да пише над входа на Парламента и всяка изборна секция.
Извод - задължително гласувайте. Задължително за партии извън БСП,ГЕРБ,ДПС и националисти.
До коментар [#6] от "Георги Георгиев":
Аз съм съгласен с мнението ви и дори съм си поддръжник на ГЕРБ, ако има някакво значение.
Но със сигурност в АПИ не работят с максимална скорост и напрежение по никой от проектите. Не може Борисов да ходи като пъдар с джипката и да ги дърпа за реверите защо не си гледат ежедневната работа. Идейното проектиране и предпроектната подготовка е изцяло тяхна работа - милион чиновници са в тази институция!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.