🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Асфалт за милиарди

Големите инфраструктурни обекти в Северна България рязко се задвижиха, но с необичайни действия от страна на държавата

Докато държавата планира да инвестира поне 4 млрд. лв. в големите пътни проекти на север, в ремонти на "Хемус" потъват десетки милиони
Докато държавата планира да инвестира поне 4 млрд. лв. в големите пътни проекти на север, в ремонти на "Хемус" потъват десетки милиони
Докато държавата планира да инвестира поне 4 млрд. лв. в големите пътни проекти на север, в ремонти на "Хемус" потъват десетки милиони    ©  Цветелина Белутова
Докато държавата планира да инвестира поне 4 млрд. лв. в големите пътни проекти на север, в ремонти на "Хемус" потъват десетки милиони    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Изграждането на магистралите и скоростни пътища в Северна България започва да се случва.
  • Някои от проектите са забързани с необичайни маневри покрай предстоящите избори.
  • Други обекти продължават да стоят на заден план, като основната причина е липсата на финансиране от над 1 млрд. лв.

Около 4 млрд. лева. Толкова струват големите пътни проекти в Северна България, които предстои да бъдат реализирани в следващите няколко години. Сумата дори не включва обекти, за които не са изготвени прогнозните разходи и са на съвсем прохождащ етап - като 90 км от "Хемус" между Велико Търново и Търговище и тунелът при прохода Петрохан например. Едно е ясно - обществените поръчки за строителство на пътна инфраструктура в северната част на страната са на дневен ред, след като южната вече е малко или много обезпечена с магистралите "Тракия", отчасти "Струма" и "Марица".


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chichi01 avatar :-(
    Чичи (Ice Man's fan)
    • - 1
    • + 10

    Хайде по-бързо бе хора!
    Какви са тези петилетни срокове за пътища? Да не ги строите на ръка??
    Хората измряха, докато ви чакаме

    Нередност?
  • 2
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • - 1
    • + 2

    "Изграждането на магистралите и скоростни пътища в Северна България започва да СЕ СЛУЧВА."
    "Някои от проектите СА ЗАБЪРЗАНИ.."
    Госпожо Чернева, поради късния час нямам желание да Ви изнасям лекции по български език, но моля, проверете какво е значението и употребата на глаголите "случва се" и "забързвам".

    Нередност?
  • 3
    qvd50491823 avatar :-|
    Костадин Иванов
    • - 8
    • + 2

    Ако няма магистрали - лошо.
    Ако започнат да се строят - пак лошо.
    Ненамрънкахте се.

    Нередност?
  • 4
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • - 1
    • + 3

    Княжество България хептен е заеб*но, никой не мисли за хората, живуркащи там. И като се замисля, че милиарди потънаха в нЕкои джобове (като случая с КТБ), а можеше да се построят пътища - слънце, ама отде тоя мерак у управляващите... И както е тръгнало още милиарди ще се похарчат за глупости (например за МВР-то, от което файда ник'ва), а пътищата ще ги построят някои други хора (най-вероятно небългари) през някое от следващите десетилетия, ако все още има живи хора по тия ширини...

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2

    До коментар [#1] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Като няма идейни проекти, няма отчуждавания. Като няма отчуждавания, има петилетни срокове. Ако не бяха протестите, Видин-Ботевград нямаше да го построят още 20 г. Тъй като се наложи като спешен строеж, цялата процедура трябваше да се задвижи - до където е готова.

    С Хемус е същото - по старите проекти излезе скъпо, затова тепърва се правят нови. За тези неща трябва да има дискусия. Плана трябва да се следва. То не е да решиш да правиш нещо и от утре да идеш с булдозерите.

    Не оправдавам ГЕРБ по никакъв начин, но се иска планиране. И местните общности трябваше да са по-гласовити, за да се задвижат по-рано строежите. Сега вече идва малко късно, ама това е цената на равнодушието. Ако ги имаше пътищата сега - компаниите на които им отесня около Пловдив щяха да разширяват дейност на Север от Стара планина.

    Нередност?
  • 7
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    До коментар [#4] от "Дългия":

    Ами това е от доста време. И партиите настроени срещу корупционния модел са оплювани, докато избирателите активно си създаваме трипартийна система.

    Статукво и корупция - това трябваше да пише над входа на Парламента и всяка изборна секция.

    Извод - задължително гласувайте. Задължително за партии извън БСП,ГЕРБ,ДПС и националисти.

    Нередност?
  • 8
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#6] от "Георги Георгиев":
    Аз съм съгласен с мнението ви и дори съм си поддръжник на ГЕРБ, ако има някакво значение.
    Но със сигурност в АПИ не работят с максимална скорост и напрежение по никой от проектите. Не може Борисов да ходи като пъдар с джипката и да ги дърпа за реверите защо не си гледат ежедневната работа. Идейното проектиране и предпроектната подготовка е изцяло тяхна работа - милион чиновници са в тази институция!

    Нередност?
Нов коментар