Асфалт за милиарди

Големите инфраструктурни обекти в Северна България рязко се задвижиха, но с необичайни действия от страна на държавата

Докато държавата планира да инвестира поне 4 млрд. лв. в големите пътни проекти на север, в ремонти на "Хемус" потъват десетки милиони
Докато държавата планира да инвестира поне 4 млрд. лв. в големите пътни проекти на север, в ремонти на "Хемус" потъват десетки милиони    ©  Цветелина Белутова
Докато държавата планира да инвестира поне 4 млрд. лв. в големите пътни проекти на север, в ремонти на "Хемус" потъват десетки милиони
Докато държавата планира да инвестира поне 4 млрд. лв. в големите пътни проекти на север, в ремонти на "Хемус" потъват десетки милиони    ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • Изграждането на магистралите и скоростни пътища в Северна България започва да се случва.
  • Някои от проектите са забързани с необичайни маневри покрай предстоящите избори.
  • Други обекти продължават да стоят на заден план, като основната причина е липсата на финансиране от над 1 млрд. лв.

Около 4 млрд. лева. Толкова струват големите пътни проекти в Северна България, които предстои да бъдат реализирани в следващите няколко години. Сумата дори не включва обекти, за които не са изготвени прогнозните разходи и са на съвсем прохождащ етап - като 90 км от "Хемус" между Велико Търново и Търговище и тунелът при прохода Петрохан например. Едно е ясно - обществените поръчки за строителство на пътна инфраструктура в северната част на страната са на дневен ред, след като южната вече е малко или много обезпечена с магистралите "Тракия", отчасти "Струма" и "Марица".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал