Задайте въпросите си към кандидатите за кмет на София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Задайте въпросите си към кандидатите за кмет на София

Задайте въпросите си към кандидатите за кмет на София

Тази седмица "Капитал" се среща с Йорданка Фандъкова, Мая Манолова, Борислав Игнатов и Борис Бонев, за да чуе отговори на важните въпроси и конкретни решения за проблемите на столицата

9349 прочитания

© Капитал


Тази седмица журналистите на "Капитал" тръгват по петите на основните кандидати за кмет на София. Ще прекараме няколко дни в компанията на Йорданка Фандъкова, Мая Манолова, Борислав Игнатов и Борис Бонев и техните екипи. Ще ги следваме по предизборните им маршрути - на срещи с граждани и ключови общности, докато планират кампанията и посланията си или докато пътуват от едно място до друго.

Ще ги препитаме по темите, които вълнуват всички ни - качеството на въздуха в града ни, решенията на задръстванията и безразборното паркиране, презастрояването и липсата на инфраструктура, промените на градската среда, корупцията в структурите на общината. Това, което очакваме да чуем, е какви конкретни решения предлагат на проблемите на София и жителите ѝ.

Ако имате конкретни въпроси към някой от четиримата кандидати за кмет, можете да ни пишете в коментарите под текста, на страницата ни във Facebook или на [email protected]. И още - отговорите на кои въпроси са важни за вас, за да направите информиран избор кого да подкрепите.

Тази седмица журналистите на "Капитал" тръгват по петите на основните кандидати за кмет на София. Ще прекараме няколко дни в компанията на Йорданка Фандъкова, Мая Манолова, Борислав Игнатов и Борис Бонев и техните екипи. Ще ги следваме по предизборните им маршрути - на срещи с граждани и ключови общности, докато планират кампанията и посланията си или докато пътуват от едно място до друго.

Ще ги препитаме по темите, които вълнуват всички ни - качеството на въздуха в града ни, решенията на задръстванията и безразборното паркиране, презастрояването и липсата на инфраструктура, промените на градската среда, корупцията в структурите на общината. Това, което очакваме да чуем, е какви конкретни решения предлагат на проблемите на София и жителите ѝ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

12 коментара
  • 1
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    Витоша е национален парк от 1934 г. Ще имате ли сили и смелост да върнете Витоша на гражданите ?
    __________
    Мотивите към горния въпрос могат да се вземат от френската версия на Википедия. Защо френската, а не българската ? Защото една офшорна компания няма интерес някои факти да се публикуват на български:
    Автоматичен перевод от фрески (википедия) :
    На север, в райони, които не са класифицирани в природния парк Витоша в подножието на масива, често има анархична урбанизация, особено в кварталите Драгалевци и Симеоново. В близост до кабинковия лифт Симеоново, масовото и неконтролирано строителство на частни апартаменти и хотели за клиенти с висока нетна стойност, използващи ски курорта Алеко, направиха района изключително непривлекателен, което доведе до загубата на голяма част от района аспектът на полуселото, който той представя до 2007 г. Нерегламентираните конструкции, наблюдавани в кварталите, разположени в подножието на Витоша, са общо явление в туристическите места на България, по-специално поради механизмите на пране на пари и корупция. корупция, която цари сред избраните служители на туристическите общини на страната.

    Проектът на "Витоша ски" АД, който управлява по-голямата част от ски зоната, тревожи защитниците на околната среда: би увеличил площта на пистите от 19 на 142,5 хектара, в нарушение на законодателството на природния парк и Законодателство на ЕС (Витоша е един от обектите на Натура 2000 в България) 15. Компанията е собственост на офшорна компания със седалище на Британските Вирджински острови. Проектът ще включва разработването на осем нови писти и изграждането на 18 ски лифта17. През октомври 2009 г. решението на новия министър на околната среда Нона Караджова да спре процеса на планиране с цел избягване на глобите от ЕС беше отбелязано като частичен успех от защитниците на Виточа. Дадената официална обосновка е, че планът за управление на природния парк не предвижда разработването на нови пътеки и изграждането на ново оборудване. Въпреки това, тъй като компанията започна нерегламентирана мащабна работа в масива, това доведе до значително унищожаване на ландшафта и обезлесяването18. Компанията отново се обърна към медиите на 7 декември 2009 г., като заяви, че иска да инвестира 50 милиона евро в спортната и туристическа инфраструктура на района Алеко и още 20 милиона в модернизацията на кабинковия лифт и кабинковия лифт, водят до ски зоната, което би повишило капацитета от 300 на 3000 души на час. Дължината на ски лифтовете също трябва да бъде увеличена, както и дължината на пистите19.

  • 2
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Благодаря за предоставената възможност. Ето ги моите две питания:

    В случай че г-жа Фандъкова загуби, какво ще бъде отношението на останалите трима кандидати към общинските служители като д-р Тодор Чобанов например? Тоест ще има ли приемственост спрямо професионалистите в Общината или всеки ще гради нови екипи от нулата?

    Колкото до презастрояването - струва ми се, че на много места в града тези процеси са изтървани. Любопитно ми е дали с увеличаването на сградите, жителите и автомобилите наличната инженерна инфраструктура ще издържи?

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Как ще преборят колаборацията на Топлофикация и Ковачки?

    Как ще се справят с финансовата криза в общинските дружества?

    Как ще гарантират качеството на ремонтите в столицата?

    Как ще преборят проблема с паркирането по тротоари и градинки?

    Какъв ще е подхода им към рециклирането като метод за намаляване на депонираните отпадъци?

  • 4
    vzt34526152 avatar :-|
    vzt34526152

    Въпрос: как ще преборите демографската криза в София. Населението на София нараства с подчертана намаляващ темп и за последната година се е увеличило само с 2000 души, което е нищожно за град с размера на София, при това европейска столица. Очаква се, че до няколко години населението на София ще намалява. Как ще задържите младите хора? Моля г-жа Фандъкова да не изтъква отново любимия и Ай ти сектор, а младите хора финансисти, икономисти, лекари и адвокати как да се справят? Със заплата 1000 лв. в първите няколко години поне плащаш наема и нищо не ти остава. Тези заплати важат дори за "престижните" мултинационални компании. Как ще накарат младите хора да останат в София, а не да си търсят късмета извън България? С голи обещания за светлото бъдеще? Защо строите тези детски градини като младите хора не могат да се погрижат дори за себе си, камо ли за деца, с тези безобразно ниски възнаграждения (повтарям, има огромна маса млади хора, включително високообразовани такива живеят в нищета). Заради 2 % в Ай ти сектора рисувате розова картина, която не съществува за останалите. Затова няма да останем в София и България. Успех на новия кмет!

  • 5
    cxb46562884 avatar :-|
    Александър Иванов

    Всички говорят само едни и същи напразни обещания, а в някои градове дори и това не знаят как да направят - https://www.facebook.com/groups/2049204705353491/permalink/2385174615089830/

  • 7
    antipa avatar :-|
    D-r D

    За съжаление каквито и въпроси да задавате, ще чуете точно това, което искате да чуете:
    - да, Витоша ще се отвори към София! Макар собствениците на съоръженията да са ПИБ-офшорка и нищо не я плаши отново да затвори планината, както го направи преди няколко години;
    - да, ще се изчисти въздуха! Програмата е да се сменят печките на дърва и въглища с печки на пелети. Хората, които се топлят на дърва, са достатъчно бедни, за да не могат да си позволят пелети или филтри на комините;
    - да, Топлофикация ще се възроди! Ако че е в технически фалит. Ум ми не го побира как ще стане това при задължения от 800 млн на Булгаргаз и изкупуването на произведената ог когенерацията ел.енергия от Ковачки на фиксирана достатъчно ниска цена с дългосрочен договор, минол през одобрението на този СОС, което си е класическо източване.

    Ще получите предизборен новоговор, който няма никаква проекция към бъдещето.
    Съществена е единствено личността и качествата на кандидата. Дали е "изпълнителен директор" или е независим играч.

  • 8
    vzoran avatar :-|
    vzoran

    Има ли проблем с домашните кучета и каква е ролята на общината?

  • 9
    onx23622757 avatar :-|
    onx23622757

    Защо през лятото когато би трябвало до е по-ниска цената на топлата вода всички абонати в София плащат високи сметки,та и от горе?
    Защо в ОЦ "Земляне"пъти са поставени скъпи камери да наблюдават работещите там?С тях работят хора,които нямат никаква квалификация за това?!?
    Защо се позвалява на г-н Николай Кювлиев да "коли и беси" и да "усвоява" не само държавни средства ,но и европари по проекти без да бъде извършен нито един ремонт?
    Няколко пъти съм ходила на среща с г-н Николай Стойнев и той твърдеше,че ще провери тези въпроси - това каза и г-н Цветан Цветанов!?!Резултат никакъв!?!
    Защо Албена Пенелова ползва "служебен автомобил" от и до дома си - толкова ли е важна тази еколожка за централата?
    И за това,че обикновените хора ги задават биват уволнени дисциплинарно без причина?
    Моля да за бързи отговори по тези въпроси!
    Благодаря предварително?!?


  • 10
    vua1436371183435668 avatar :-|
    Nikolay Pavlov

    Защо в центъра на София няма функциониращи обществени тоалетни, искам да попитам? Нормално ли е това за огромен град, който се посещава и от все повече туристи? Супер елементарен въпрос, но това е нивото на инфраструктурата в града ни. Всичките тези ремонти освен, че се изпълняват некачествено, изглежда са и недомислени от проектанти и архитекти


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK