България е на картата на чуждите инвеститори, но е нужен дебат за ограниченията на ЕС

В страната може да се появят още 10 нови индустриални зони, стана ясно по време на конференцията Industry 4.0

Бившият президент Росен Плевнелиев и министрите Владислав Горанов и Томислав Дончев, казаха, че България е направила всичко възможно и е дала най-добрата оферта за привличането на VW
Бившият президент Росен Плевнелиев и министрите Владислав Горанов и Томислав Дончев, казаха, че България е направила всичко възможно и е дала най-добрата оферта за привличането на VW
Бившият президент Росен Плевнелиев и министрите Владислав Горанов и Томислав Дончев, казаха, че България е направила всичко възможно и е дала най-добрата оферта за привличането на VW    ©  Цветелина Белутова
Бившият президент Росен Плевнелиев и министрите Владислав Горанов и Томислав Дончев, казаха, че България е направила всичко възможно и е дала най-добрата оферта за привличането на VW    ©  Цветелина Белутова

Държавата има малък ресурс и трябва да го използва много пълноценно, за да привлича още чужди инвеститори, но е нужен дебат на високо политическо ниво в ЕС по отношение ограниченията за държавна помощ и обществени поръчки, които връзват ръцете на правителствата, особено на малките държави в съюза. И представителите на държавните институции в България, и бизнесът тук остават оптимисти за бъдещето на инвестициите, условията и привличане на новите инвестиции. Това са част от мненията, изказани по време на 4-ото издание на конференцията Industry 4.0, проведена в Пловдив и организирана от "Капитал", община Пловдив и "Тракия тех".

"В момента дебатът на глобално ниво е, че правителствата трябва да са по-разкрепостени в инвестиционните разходи. Ако влагаме в такива с ниска добавена стойност, това няма да ни изведе напред", каза финансовият министър Владислав Горанов. В този контекст е и създаването на повече индустриални зони. Това е ключова тема през последните години и прогнозите са, че през следващите ще бъдат създадени няколко такива. Това става с уговорката, че не всички ще са с подкрепа от държавата. "Опитът и анализите на база разговорите с инвеститорите показват, че когато се появи някой от тях, те искат да започнат производство в рамките на година и половина", каза вицепремиерът Томислав Дончев. Което означава, че трябва да има готова инфраструктура.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 4
    • + 3

    Който и друг производител да дойде, никой не може да се сравни с VW по възможности. Те са един от най-големите производители в света.

    Толкова ли не можеше и ние да нарушим правилата? По-добре 400 млн. за фабрика с хиляди работници от 400 млн. за градинки. При равни финансови условия винаги бяха избрали нас пред Турция!

    Нередност?
  • 2
    borodino avatar :-|
    borodino
    • + 4

    До коментар [#1] от "Георги Георгиев":

    Турция има неща, които Борисова България отдавна е забравила:
    1. Квалифицирана работна ръка в автомобилостраенето
    2. Традиции в автомобилостроенето - има заводи на Фиат, Тойота, Хюндай, Форд, ПСА.
    3. Вътрешен пазар на 15% от произведените коли.
    4. Ниска защита на правата на работниците.
    5. Въпреки кризите двойно по-висок ръст на БВП.
    Ако ЕС искаше да спре сделката, имаше достатъчно основания да го направи по клаузите на предприсъединителния договор с Турция. Ама не иска, защото се гледа келепира на акционерите. Да ти припомня ли, че един от големите във ФВ е Катар, а ат Тани и Ердоган играят сложна игра Мюсюлмански братя срещу уахабитите на Мохамед бин Салман в Африка и БИ?

    Та не опира само до 400-те млн.

    Нередност?
  • 4
    klc1544379105591293 avatar :-|
    Georgi Angelov

    бородино, а ти защо реши, че Борисов е виновен за липсата на клалифицирани кадри или малкия пазар с който разполагаме? И как по-точно ЕС може да спре тази сделка? По кой закон?

    Нередност?
Нов коментар