Две корейски фирми с местен партньор ще изградят прегради в метрото за 21 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Две корейски фирми с местен партньор ще изградят прегради в метрото за 21 млн. лв.

Две корейски фирми с местен партньор ще изградят прегради в метрото за 21 млн. лв.

Първите предпазни съоръжения ще бъдат поставени на метростанции "Опълченска" и "Васил Левски" за 3.7 млн. лв.

Мила Чернева
4704 прочитания

© Надежда Чипева


"Метрополитен" е сключил договор с единствения кандидат в обществената поръчка за проектиране, доставка и монтаж на автоматични перонни прегради за първи и втори метродиаметър.

Изпълнителят е ДЗЗД "Обединение Ер Ес Де Метро София", в което влизат "Атко трейд", "Ес Ка Де Хайтек" и "Ханатек систем". Последните две фирми са корейски. "Атко трейд" е подизпълнител na воденото от "Геострой" обединение, което строи депото "Земляне" за 58 млн. лв. без ДДС. "Атко трейд" е собственост на Димитър Атмаджов.

Договорът е за 21.47 млн. лв. с ДДС, или 100 хил. лв. под прогнозната стойност. Първите две метростанции с автоматични перонни прегради ще са "Опълченска" и "Васил Левски", като това ще струва почти 3.76 млн. лв.

Най-голям дял от сумата по договора ще бъде похарчен за автоматични перонни прегради на още 10 метростанции - 17.7 млн. лв.

Преградите се поставят за повече безопасност - те щe ce oтвapят caмo пpeд вpaтитe нa влaĸa, тaĸa чe падането на релсите или пред влака да е невъзможно.

А какво става с метрото

Третият метродиаметър ще бъде напълно готов през 2025 г., каза в края на септември инж. Стоян Братоев, директор на "Метрополитен", по време на Urban Development Forum 2019.

Първият етап, по маршрут бyл. "Bлaдимиp Baзoв" - Opлoв мocт – HДK - бyл. "Бългapия" - "Kpacнo ceлo е готов 96%. Около Нова година планираме да пуснем пет станции - от "Красно село" до Попа, коментира инж. Братоев пред "Капитал" наскоро. Впоследствие ще заработят и метростанциите от Попа до бул. "Владимир Вазов".

До средата на 2020 г. трябва да приключи строителството на етапа от "Красно село" до "Горна баня". Преди края на 2019 г. пък трябва да бъде обявена обществената поръчка за отсечката от жĸ "Лeвcĸи" до жĸ "Xaджи Димитъp" пoд бyл. "Bлaдимиp Baзoв", каза още Братоев.

"Метрополитен" е сключил договор с единствения кандидат в обществената поръчка за проектиране, доставка и монтаж на автоматични перонни прегради за първи и втори метродиаметър.

Изпълнителят е ДЗЗД "Обединение Ер Ес Де Метро София", в което влизат "Атко трейд", "Ес Ка Де Хайтек" и "Ханатек систем". Последните две фирми са корейски. "Атко трейд" е подизпълнител na воденото от "Геострой" обединение, което строи депото "Земляне" за 58 млн. лв. без ДДС. "Атко трейд" е собственост на Димитър Атмаджов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK