С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 окт 2019, 13:47, 5642 прочитания

Жалба на "Трейс" блокира поръчка за пътя Мездра - Ботевград за 160 млн. лв.

Дотук само "Европейски пътища" имат подписан договор за част от трасето Видин - Ботевград въпреки странно бързата работа на АПИ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Трейс Груп холд" обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обществената поръчка за разширение на 20 км от пътя Мездра - Ботевград. На 10 септември Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) избра обединение между "Геострой" и "Пътстрой-92" от групата "Геотехмин" на Цоло Вутов. Те предложиха 160 млн. лв. при прогнозна 147 млн. лв. с ДДС.

Заради жалбата фирмите още не могат да подпишат договорите за този лот въпреки скорострелната работа на оценителната комисия. Поръчката беше обявена през октомври 2018 г., а ценовите оферти бяха отворени само 10 дни преди решението за избор на изпълнител - на 30 август. Класирането е отнело шест работни дни. След подписване на договора проектът трябва да бъде завършен за три години, т.е. възможно е в края на 2022 г. отсечката да е готова.


Търгове набързо и предизборно

Другата поръчка от трасето Видин - Ботевград е разделена на три позиции. За два месеца и половина АПИ събра, разгледа и оцени офертите и избра изпълнител на 17 септември по една от позициите. Това е обединение с фирми от групата на ПСТ с партньор "Нивел строй" за 300 млн. лв. за разширение на 30 км път.

Само фирмите, близки до "Грома холд", досега имат договор за част от трасето Видин-Ботевград. Обединение между "Европейски пътища", "Водно строителство-Благоевград" и словашката "Вахостав-СК" а.с. сключи договор за 266 млн. лв. на 9 септември, след като поръчката беше обявена през октомври 2018г. "Трейс" беше обжалвала и това решение на АПИ, но КЗК е прекратила производството на 1 август.



Скоростта за северозападния скоростен път е невиждана. Например поръчка за ремонти на две отсечки, финансирани по оперативна програма "Региони в растеж", отнема много повече време. Тя е обявена преди близо година - на 20 ноември 2018 г., след това има забавяне заради жалби в КЗК. Офертите все пак са събрани през февруари тази година, а откакто е публикуван протокола за събрани оферти през март 2019 г., няма публично движение по търга. Близо седем месеца се разглеждат техническите оферти за далеч по-малки и евтини пътни проекти.

За връзката на Южната дъга с Околовръстното шосе на София (която ГБС спечели) беше необходима цяла година, докато се стигна до избор на изпълнител. Причината в дългия срок не беше забавяне заради обжалване в Комисията за защита на конкуренция. За пътя до границата със Сърбия бяха нужни 10 месеца, за да се избере изпълнител, и цяла година, докато се стигне до договор. Участъкът от магистрала "Струма" при тунел "Железница" също отне поне 10 месеца на оценителните комисии.
800 млн. лв. от бюджета

Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), под чиято шапка е АПИ, може да поеме ангажимент за разходи до близо 797 млн. лв. за разширението на пътя Видин - Ботевград. Това гласи постановление на Министерски съвет, прието днес, обяви регионалният министър Петя Аврамова пред "Фокус".

По думите на Аврамова строителството на отсечките, за които има договори, могат да започнат до месец. По предварителни разчети през 2022 г. между Видин и Ботевград ще има път с две ленти за движение в посока, с аварийна лента и разделителна ивица. Дотук за отсечката са договорени 63 км от 167 км на обща стойност 682 млн. лв.

КАПИ
ТРЕЙС ГРУП ХОЛД АД
  • Собствен капитал 103,7
  • Печалба 6,1
  • Активи 167,5
  • Пасиви 63,8
  • Брой заети 69
  • Приходи 197,9
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.

Масово обжалване на "Трейс"

В последните месеци "Трейс груп холд" е отстранена от почти всички поръчки на АПИ, съответно и активно ги обжалва. Тя беше елиминирана от състезанието за връзката на Южната дъга на околовръстния път на София с "Цариградско шосе" за 119 млн. лв.

Други големи търгове, от които е отстранена през последните години, е за двете отсечки преди и след тунел "Железница" на магистрала "Струма" за 58 млн. лв. и за двете поръчки между Калотина и Софийски околовръстен път (т.нар. магистрала "Европа") за общо над 280 млн. лв. с ДДС.

Строителната компания е отстранена и от няколко по-малки търга - за ремонт на 20 км път Гулянци - Долна Митрополия и на 16 км от път IІ-62 Дупница – Клисура.

Фирма от групата на "Трейс груп холд" е изпълнила ремонта на пътя край Своге, където в края на август миналата година стана тежка катастрофа и впоследствие загинаха 20 души. През април 2019 г. прокуратурата повдигна обвинения на осем души, включително и на изпълнителния директор на фирма "Трейс София", която е осъществявала ремонта - инж. Бисер Иванов. Според обвинението фирмата изпълнител е използвала лошо качество материал и това е повлияло на движението по настилката.

Справка в Агенцията за обществени поръчки (АОП) все пак сочи, че групата е спечелила поръчка за поддържане на улици в Стара Загора за 15 млн. лв. през април и има договор със същия предмет в столичните райони "Витоша", "Лозенец" и "Триадица" за 20 млн. лв. от юни, съответно за три и четири години. На база на консолидирания отчет "Трейс груп холд" е на първо място по приходи сред строителните фирми за 2018 г. в класацията на "Капитал" К100.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово

Обектът се строи от шест години и се забави по ред неочаквани причини. Трябва да е готов през ноември

19 окт 2019, 1819 прочитания

Пловдив обяви повторно поръчка за ВиК ремонти за близо 25 млн. лв. Пловдив обяви повторно поръчка за ВиК ремонти за близо 25 млн. лв.

Прогнозната стойност на търга се е вдигнала с над 50% след проведено пазарно проучване

17 окт 2019, 1607 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Шест години по-късно: обходът на Габрово трябва да е готов през ноември

Обектът се строи от обединение с участник "Хидрострой" и струва над 90 млн. лв. Част от европейското финансиране за него беше изгубено още през 2015 г.

Още от Капитал
Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10