С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 11 окт 2019, 9:29, 14605 прочитания

Магистрала "Хемус" "пораства" с още 9 км

Отсечката между Боаза и Ябланица струваше 66 млн. лв. и е построена от свързаните "Хидрострой", "Водстрой 98" и "Пътстрой Бургас"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От петък е пуснато движението по новата отсечка от магистрала "Хемус". Новите 9.3 км между Ябланица и Боаза струваха 66 млн. лв. с ДДС, които са държавни средства.

Строител беше консорциум между "Хидрострой", "Водстрой 98" (вече с ново име "ВДХ) и "Пътстрой Бургас", като всичките са свързани с Велико Желев.


Магистрала "Хемус" "пораства" с още 9 км

[Агенция Пътна инфраструктура]
Изграждането започна през март 2018 г. и първоначалният обявен краен срок беше март 2020 г. Още през януари се прокрадна идеята, че този срок може да се скъси. Тогава Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) уточни, че заради добра организация е възможно обектът да е готов още в началото на есента - тоест преди местните избори, които ще се проведат през есента на 2019 г. Така и стана.

Магистрала "Хемус" "пораства" с още 9 км

[Агенция Пътна инфраструктура]
Освен тази отсечка в момента се строи и 16-километров участък между Буховци (близо до Търговище) и Белокопитово (до Шумен ), чийто изпълнител беше избран през юли 2017 г. Според договора 16-километровото трасе трябва да бъде готово в края на 2020 г., но по него строителство започна чак през август 2018 г. Тя се забави заради отчуждителни процедури, които блокираха изграждането. През май 2019 г. регионалният министър Петя Аврамова заяви, че лотът ще е готов през 2021, цитира dariknews.bg.

Заявките на правителството са цялата магистрала от София до Варна да е готова през 2024 г. Доколко това е реалистично е друг въпрос. Държавната "Автомагистрали" трябва да построи 134 км до Велико Търново, но засега има разрешително за строеж само за 1 км, чийто шумен старт беше поставен през април 2019 г. (преди евроизборите).



Отсечката е разделена на шест лота, като за първите три има готови технически проекти, а за вторите ще има в началото на следващата година. Все още се изработват и парцеларни планове за отчуждения и се провеждат търгове за строителен надзор. На фона на това прогнозите на регионалния министър Петя Аврамова цялата магистрала да е готова до 2024 г. изглеждат твърде смели. Но няколко години след този срок звучи възможно Велико Търново да е свързано със София.

Остават още 90 км, чиято съдба е съвсем неясна - нито е започнал търг, нито има проект.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК: България няма да връща пари за вече построеното по магистрала "Струма" 2 ЕК: България няма да връща пари за вече построеното по магистрала "Струма"

Екологичните организации търсят обяснение защо проектът през Кресненското дефиле надвишава с много прогнозите на правителството

21 яну 2020, 1187 прочитания

Кой още е отговорен за водната криза в Перник 1 Кой още е отговорен за водната криза в Перник

Документи доказват, че МРРБ не упражнява активно ролята си на принципал на ВиК-тата, а бившият кмет и областният управител са абдикирали от задачите си

21 яну 2020, 3181 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10